Přiznivci silných naftových automobilů mohou ode dneška slavit. Aktuálně nejsilnější nafťák se jménem Audi SQ7 totiž dostal kůru od úpravce ABT. Výsledek je šokující, jeho motor totiž zatopí leckteré benzinové konkurenci.
Pod kapotou německé velké Audiny ve standardu pracuje naftový osmiválcový čtyřlitr. Ten disponuje trojitým přeplňováním a základním výkonem 435 koní. Jenže po zásahu kluků z ABT se podařilo výkon vyhnat až na 520 koní. Ten je dostupný v 3 750 až 5 000 ot./min a vše doplňuje točivý moment 970 Nm.
Výsledkem je fakt, že Audi SQ7 TDI umí díky dopingu pod kapotou vystartovat z nuly na stovku za 4,6 sekundy. To je o 0,2 sekundy rychleji, než standardní model. Přitom se tady stále bavíme o autě s vahou okolo dvou tun. Některé možná zarazí, že ačkoliv výkon narostl, nejvyšší maximální rychlost stále činí elektronicky omezených 250 km/h.
A aby se okolí nesmálo nápisům TDI na zádi, tuner vůz vybavil systémem ABT Sound Control. Ten má do širokého okolí vypouštět z výfuků rázný sportovní hukot, který k naftě má hodně daleko. 520 koňová Audi s možností mít až sedm sedadel se chlubí taktéž o 20 mm sníženým podvozkem a obřími 22" koly s pneumatikami o rozměru 295/35 R22.
A jelikož motor byl upraven výhradně za pomoci přehrání softwaru řídící jednotky, za vše si ABT řekne 5 490 eur. Za další tisíce eur pak můžete přidat sportovnější podvozek, tlumiče, kola atd.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.