Šestikolová třída G je snem nejednoho fanouška pravověrných off-roadů. Přece jen není příliš stylovějších způsobů, jak se vypořádat s tím nejnáročnějším terénem. Jenže německý vůz je vyprodaný a beztak pro drtivou většinu jeho obdivovatelů nedostupný. Existuje však jedna výrazně levnější možnost, jak získat šestikolku, jen pro ni budete muset do Číny.
Šest kol v posledních letech dostaly hned čtyři z pěti klasických a (téměř) dodnes vyráběných off-roadů. Zatímco v případě Mercedesu třídy G šlo o výhradně tovární záležitost a u Toyoty Land Cruiser 79 se na vývoji a výrobě Japonci minimálně částečně podíleli, u Land Roveru Defender a Lady 4x4 šlo vyloženě o záležitost úpravců. Nyní se k této skvadře přidal také Jeep Wrangler, na první pohled byste jej ale možná ani nepoznali. Oficiálně se kreace jmenuje G. Patton Tomahawk, jako základ posloužil Wrangler v pětidveřovém provedení Unlimited. Zcela jistě náhodou použila čínská společnost do svého názvu jméno amerického generála George S. Pattona, účastníka obou světových válek, a jako základ potomka vojenského modelu Willys.
Nechme však kruh náhod protentokrát spát a soustřeďme se skutečně jen na auto. To je až po C-sloupek prakticky sériové, pak ale přichází masivní prodloužení nejen s extra nápravou, ale i delší pevnou střechou, zakrývající ložnou plochu. Slova o sériovém vzezření berte s rezervou, protože už jen při pohledu na přední část musí být jasné, že tady se vyřádil nějaký milovník hodně svébytných úprav. Masku chladiče tak zdobí hvězda, světla dostala efektní mračítka, nad předním sklem je přídavná LED rampa a nárazník s rámem a navijákem je celý až neskutečně mohutný. Vůz sice vzbuzuje respekt, nakonec je ale těch změn možná až moc. Náhradní kolo je samozřejmě umístěné na pátých dveřích, ani vzadu se Číňané nevyvarovali mohutnému nárazníku. Všech šest ráfků má 17 palců a 35palcové pneumatiky Mickey Thompson.
Pod kapotou je 3.6litrový šestiválec Pentastar, posílený o kompresor RIPP, bližší specifikace však doposud výrobce nezveřejnil. Víme alespoň, že podvozek je o 63,5 milimetru výše než u sériového vozu, přepracování se dočkaly také výfuk, převodovka a nápravy. Celkově pak Tomahawk měří 4600 milimetrů na délku, 2030 milimetrů na výšku a 1880 milimetrů na šířku. A to už na silnici prostě pocítíte. Kabina s čalouněním oranžovou kůží je překvapivě sériová, na oficiálních fotkách dokonce figuruje logo Jeep na volantu. Zajímavostí jsou pouze tři místa uvnitř, dvě vpředu a jedno kapitánské vzadu uprostřed. Prostor pod za ním lze upravit například do podoby lůžka. Kolik bude G. Patton za svůj šestikolový výtvor chtít zatím nebylo specifikováno, pravděpodobně ale půjde o hodně menší cifru než u Mercedesu G 6x6 nebo Kahnu Flying Huntsman. Jen se budete muset vydat do Číny.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?