Šestikolová třída G je snem nejednoho fanouška pravověrných off-roadů. Přece jen není příliš stylovějších způsobů, jak se vypořádat s tím nejnáročnějším terénem. Jenže německý vůz je vyprodaný a beztak pro drtivou většinu jeho obdivovatelů nedostupný. Existuje však jedna výrazně levnější možnost, jak získat šestikolku, jen pro ni budete muset do Číny.
Šest kol v posledních letech dostaly hned čtyři z pěti klasických a (téměř) dodnes vyráběných off-roadů. Zatímco v případě Mercedesu třídy G šlo o výhradně tovární záležitost a u Toyoty Land Cruiser 79 se na vývoji a výrobě Japonci minimálně částečně podíleli, u Land Roveru Defender a Lady 4x4 šlo vyloženě o záležitost úpravců. Nyní se k této skvadře přidal také Jeep Wrangler, na první pohled byste jej ale možná ani nepoznali. Oficiálně se kreace jmenuje G. Patton Tomahawk, jako základ posloužil Wrangler v pětidveřovém provedení Unlimited. Zcela jistě náhodou použila čínská společnost do svého názvu jméno amerického generála George S. Pattona, účastníka obou světových válek, a jako základ potomka vojenského modelu Willys.
Nechme však kruh náhod protentokrát spát a soustřeďme se skutečně jen na auto. To je až po C-sloupek prakticky sériové, pak ale přichází masivní prodloužení nejen s extra nápravou, ale i delší pevnou střechou, zakrývající ložnou plochu. Slova o sériovém vzezření berte s rezervou, protože už jen při pohledu na přední část musí být jasné, že tady se vyřádil nějaký milovník hodně svébytných úprav. Masku chladiče tak zdobí hvězda, světla dostala efektní mračítka, nad předním sklem je přídavná LED rampa a nárazník s rámem a navijákem je celý až neskutečně mohutný. Vůz sice vzbuzuje respekt, nakonec je ale těch změn možná až moc. Náhradní kolo je samozřejmě umístěné na pátých dveřích, ani vzadu se Číňané nevyvarovali mohutnému nárazníku. Všech šest ráfků má 17 palců a 35palcové pneumatiky Mickey Thompson.
Pod kapotou je 3.6litrový šestiválec Pentastar, posílený o kompresor RIPP, bližší specifikace však doposud výrobce nezveřejnil. Víme alespoň, že podvozek je o 63,5 milimetru výše než u sériového vozu, přepracování se dočkaly také výfuk, převodovka a nápravy. Celkově pak Tomahawk měří 4600 milimetrů na délku, 2030 milimetrů na výšku a 1880 milimetrů na šířku. A to už na silnici prostě pocítíte. Kabina s čalouněním oranžovou kůží je překvapivě sériová, na oficiálních fotkách dokonce figuruje logo Jeep na volantu. Zajímavostí jsou pouze tři místa uvnitř, dvě vpředu a jedno kapitánské vzadu uprostřed. Prostor pod za ním lze upravit například do podoby lůžka. Kolik bude G. Patton za svůj šestikolový výtvor chtít zatím nebylo specifikováno, pravděpodobně ale půjde o hodně menší cifru než u Mercedesu G 6x6 nebo Kahnu Flying Huntsman. Jen se budete muset vydat do Číny.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.