Šestikolová třída G je snem nejednoho fanouška pravověrných off-roadů. Přece jen není příliš stylovějších způsobů, jak se vypořádat s tím nejnáročnějším terénem. Jenže německý vůz je vyprodaný a beztak pro drtivou většinu jeho obdivovatelů nedostupný. Existuje však jedna výrazně levnější možnost, jak získat šestikolku, jen pro ni budete muset do Číny.
Šest kol v posledních letech dostaly hned čtyři z pěti klasických a (téměř) dodnes vyráběných off-roadů. Zatímco v případě Mercedesu třídy G šlo o výhradně tovární záležitost a u Toyoty Land Cruiser 79 se na vývoji a výrobě Japonci minimálně částečně podíleli, u Land Roveru Defender a Lady 4x4 šlo vyloženě o záležitost úpravců. Nyní se k této skvadře přidal také Jeep Wrangler, na první pohled byste jej ale možná ani nepoznali. Oficiálně se kreace jmenuje G. Patton Tomahawk, jako základ posloužil Wrangler v pětidveřovém provedení Unlimited. Zcela jistě náhodou použila čínská společnost do svého názvu jméno amerického generála George S. Pattona, účastníka obou světových válek, a jako základ potomka vojenského modelu Willys.
Nechme však kruh náhod protentokrát spát a soustřeďme se skutečně jen na auto. To je až po C-sloupek prakticky sériové, pak ale přichází masivní prodloužení nejen s extra nápravou, ale i delší pevnou střechou, zakrývající ložnou plochu. Slova o sériovém vzezření berte s rezervou, protože už jen při pohledu na přední část musí být jasné, že tady se vyřádil nějaký milovník hodně svébytných úprav. Masku chladiče tak zdobí hvězda, světla dostala efektní mračítka, nad předním sklem je přídavná LED rampa a nárazník s rámem a navijákem je celý až neskutečně mohutný. Vůz sice vzbuzuje respekt, nakonec je ale těch změn možná až moc. Náhradní kolo je samozřejmě umístěné na pátých dveřích, ani vzadu se Číňané nevyvarovali mohutnému nárazníku. Všech šest ráfků má 17 palců a 35palcové pneumatiky Mickey Thompson.
Pod kapotou je 3.6litrový šestiválec Pentastar, posílený o kompresor RIPP, bližší specifikace však doposud výrobce nezveřejnil. Víme alespoň, že podvozek je o 63,5 milimetru výše než u sériového vozu, přepracování se dočkaly také výfuk, převodovka a nápravy. Celkově pak Tomahawk měří 4600 milimetrů na délku, 2030 milimetrů na výšku a 1880 milimetrů na šířku. A to už na silnici prostě pocítíte. Kabina s čalouněním oranžovou kůží je překvapivě sériová, na oficiálních fotkách dokonce figuruje logo Jeep na volantu. Zajímavostí jsou pouze tři místa uvnitř, dvě vpředu a jedno kapitánské vzadu uprostřed. Prostor pod za ním lze upravit například do podoby lůžka. Kolik bude G. Patton za svůj šestikolový výtvor chtít zatím nebylo specifikováno, pravděpodobně ale půjde o hodně menší cifru než u Mercedesu G 6x6 nebo Kahnu Flying Huntsman. Jen se budete muset vydat do Číny.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?