Tesla Model S P100D se poměrně nedávno stala nejrychlejším autem planety. Jakkoliv je toto označení možné brát za pochybné, z 0 na 96 km/h se americký elektromobil na papíře dostane za 2,5 sekundy. Poměrně rychle po představení už je na světě i první tuningový balíček od RevoZport. Co vše se změnilo?
Model S P100D na první pohled od dalších verzí téhož modelu prakticky nepoznáte. V útrobách však vozí akumulátor s kapacitou 100 kWh, což mu zajišťuje nejen dojezd prodloužený na 613 kilometrů (dle evropské metodiky), ale především i šílené zrychlení. V módu Ludicrous to totiž z 0 na 96 km/h trvá pouhých 2,5 sekundy. Žádné auto z aktuální produkce to (podle Tesly) rychleji neumí. A teď si představte, co by s takovou hodnotou mohl udělat tuningový balíček nějaké renomované společnosti. V tomto případě jde o RevoZport, hned na začátku je ale potřeba upozornit na mírné zklamání.
Pohonného ústrojí se úpravy nikterak nedotkly, naopak karosérie i kabina mají za sebou pořádnou proměnu. Začít můžeme vnějším balíčkem R-Zentric, který byl uzpůsoben vzhledu vozu po nedávné modernizaci. Jeho součástí jsou přední splitter z karbonového kompozitu, nové nástavce prahů, rozšířené blatníky, přepracovaný zadní difuzor a spoiler na víku kufru. Celkově vůz díky bodykitu produkuje vyšší přítlak a je zároveň o něco lehčí než standardní provedení. Kovaná kola Klassen mají průměr 22 palců, obuta jsou do širších gum a došlo i na rozchod kol, širší o 40 milimetrů.
Několik úprav je i v interiéru, například dozadu se nastěhovala zábavní konzole s iPadem Mini a držáky nápojů. Některé plochy pak nově pokrývá kůže, respektive karbon. Vedle novinky jsou podobné úpravy dostupné i pro Modely S s 85 nebo 90 kWh baterií. Do konce tohoto měsíce pak RevoZport odhalí také balíček úprav pro SUV Model X.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.