Tesla Model S P100D se poměrně nedávno stala nejrychlejším autem planety. Jakkoliv je toto označení možné brát za pochybné, z 0 na 96 km/h se americký elektromobil na papíře dostane za 2,5 sekundy. Poměrně rychle po představení už je na světě i první tuningový balíček od RevoZport. Co vše se změnilo?
Model S P100D na první pohled od dalších verzí téhož modelu prakticky nepoznáte. V útrobách však vozí akumulátor s kapacitou 100 kWh, což mu zajišťuje nejen dojezd prodloužený na 613 kilometrů (dle evropské metodiky), ale především i šílené zrychlení. V módu Ludicrous to totiž z 0 na 96 km/h trvá pouhých 2,5 sekundy. Žádné auto z aktuální produkce to (podle Tesly) rychleji neumí. A teď si představte, co by s takovou hodnotou mohl udělat tuningový balíček nějaké renomované společnosti. V tomto případě jde o RevoZport, hned na začátku je ale potřeba upozornit na mírné zklamání.
Pohonného ústrojí se úpravy nikterak nedotkly, naopak karosérie i kabina mají za sebou pořádnou proměnu. Začít můžeme vnějším balíčkem R-Zentric, který byl uzpůsoben vzhledu vozu po nedávné modernizaci. Jeho součástí jsou přední splitter z karbonového kompozitu, nové nástavce prahů, rozšířené blatníky, přepracovaný zadní difuzor a spoiler na víku kufru. Celkově vůz díky bodykitu produkuje vyšší přítlak a je zároveň o něco lehčí než standardní provedení. Kovaná kola Klassen mají průměr 22 palců, obuta jsou do širších gum a došlo i na rozchod kol, širší o 40 milimetrů.
Několik úprav je i v interiéru, například dozadu se nastěhovala zábavní konzole s iPadem Mini a držáky nápojů. Některé plochy pak nově pokrývá kůže, respektive karbon. Vedle novinky jsou podobné úpravy dostupné i pro Modely S s 85 nebo 90 kWh baterií. Do konce tohoto měsíce pak RevoZport odhalí také balíček úprav pro SUV Model X.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.