Ačkoliv ještě oficiálně BMW neukázalo vrchol sedmičkové řady s písmenem M, případné zájemce o vysoce výkonný sedan může uspokojit verze 750i.
Právě její úpravu má na svědomí tuningová firma Noelle Motors a je nutno uznat, že díky nim už není potřeba čekat na pravou M7. Verze 750i totiž není žádným šnekem, vždyť ve standardní konfiguraci zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy. Její 4,4litrový osmiválec dostal tak velký doping, že se u něj podařilo srazit čas sprintu na pouhých 3,6 sekundy.
Asi je všem jasné, že původní výkon 450 koňských sil a 650 Nm točivého momentu tady nenajdeme. Místo toho se motor chlubí výkonem 629 koní a 820 Nm. Dodatečný výkon byl získán pomocí obvyklého receptu: instalací modifikovaných turbodmychadel a zakázkového výfukového potrubí a dále přemapováním řídící jednotky motoru.
Firma Noelle Motors tak vlastně vytvořila o 1,1 sekundy rychlejší sedmičku, která si dokáže vyšlápnou na absolutní vrchol současné nabídky. Tím je 610 koňová verze M760Li xDrive. Podrobnosti o nejvyšší maximální rychlosti nejsou k dispozici, ovšem spekuluje se o 305 km/h. Výkonnější je snad už jen Alpina B7 Bi-Turbo, která umí 330 km/h.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.