Stávající Audi Q5 už nepatří k naprostým novinkám a její nástupce je již plně očekáván. To samé se týká vrcholné edice SQ5, kterou však nově okořenil německý tuner ABT.
Kromě agresivnější tváře byl přidán výkon a točivý moment. Případní zájemci mohou nechat svou SQ5 poladit až na 380 koní, což je mimochodem víc, než kolik má nové BMW M2. To navíc v nedávném testu srovnání na okruhu málem prohrálo proti divokému SUV Porsche Macan Turbo.
Přitom už základní výkon verze SQ5 činí 313 koní. Jenže to ABT přišlo málo a tak základní variantu poladilo na 360 koní. Současně s tím narostl i točivý moment na 700 Nm.
A právě pro ty nejnáročnější je tady druhý výkonnostní kit. Díky němu SQ5 nabídne 380 koní a 780 Nm. A ačkoliv se zřejmě bude jednat o naprostou šílenost, stále to není nejrychlejší SQ5ka, která kdy spatřila světlo světa. Tu má totiž na svědomí německá firma MTM, která tenkrát vyladila výkon vozu na 400 koní a 800 Nm.
Ale vraťme se zpět k naší Audi od ABT. Kromě navýšení výkonu se auto dočkalo sportovního podvozku s výškově nastavitelnými pružinami. Díky tomu se vůz může snížit o 5 - 30 mm na přední nápravě a o 10 - 35 mm vzadu. Autu nechybí ani přední spoiler, nová mřížka chladiče, rozšířené blatníky a zadní křídlo. Vše završují sportovní litá kola Sportsline CR, DR, ER-C a FR v různých rozměrech od 20 do 22 palců.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.