Stávající Audi Q5 už nepatří k naprostým novinkám a její nástupce je již plně očekáván. To samé se týká vrcholné edice SQ5, kterou však nově okořenil německý tuner ABT.
Kromě agresivnější tváře byl přidán výkon a točivý moment. Případní zájemci mohou nechat svou SQ5 poladit až na 380 koní, což je mimochodem víc, než kolik má nové BMW M2. To navíc v nedávném testu srovnání na okruhu málem prohrálo proti divokému SUV Porsche Macan Turbo.
Přitom už základní výkon verze SQ5 činí 313 koní. Jenže to ABT přišlo málo a tak základní variantu poladilo na 360 koní. Současně s tím narostl i točivý moment na 700 Nm.
A právě pro ty nejnáročnější je tady druhý výkonnostní kit. Díky němu SQ5 nabídne 380 koní a 780 Nm. A ačkoliv se zřejmě bude jednat o naprostou šílenost, stále to není nejrychlejší SQ5ka, která kdy spatřila světlo světa. Tu má totiž na svědomí německá firma MTM, která tenkrát vyladila výkon vozu na 400 koní a 800 Nm.
Ale vraťme se zpět k naší Audi od ABT. Kromě navýšení výkonu se auto dočkalo sportovního podvozku s výškově nastavitelnými pružinami. Díky tomu se vůz může snížit o 5 - 30 mm na přední nápravě a o 10 - 35 mm vzadu. Autu nechybí ani přední spoiler, nová mřížka chladiče, rozšířené blatníky a zadní křídlo. Vše završují sportovní litá kola Sportsline CR, DR, ER-C a FR v různých rozměrech od 20 do 22 palců.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?