Stávající Audi Q5 už nepatří k naprostým novinkám a její nástupce je již plně očekáván. To samé se týká vrcholné edice SQ5, kterou však nově okořenil německý tuner ABT.
Kromě agresivnější tváře byl přidán výkon a točivý moment. Případní zájemci mohou nechat svou SQ5 poladit až na 380 koní, což je mimochodem víc, než kolik má nové BMW M2. To navíc v nedávném testu srovnání na okruhu málem prohrálo proti divokému SUV Porsche Macan Turbo.
Přitom už základní výkon verze SQ5 činí 313 koní. Jenže to ABT přišlo málo a tak základní variantu poladilo na 360 koní. Současně s tím narostl i točivý moment na 700 Nm.
A právě pro ty nejnáročnější je tady druhý výkonnostní kit. Díky němu SQ5 nabídne 380 koní a 780 Nm. A ačkoliv se zřejmě bude jednat o naprostou šílenost, stále to není nejrychlejší SQ5ka, která kdy spatřila světlo světa. Tu má totiž na svědomí německá firma MTM, která tenkrát vyladila výkon vozu na 400 koní a 800 Nm.
Ale vraťme se zpět k naší Audi od ABT. Kromě navýšení výkonu se auto dočkalo sportovního podvozku s výškově nastavitelnými pružinami. Díky tomu se vůz může snížit o 5 - 30 mm na přední nápravě a o 10 - 35 mm vzadu. Autu nechybí ani přední spoiler, nová mřížka chladiče, rozšířené blatníky a zadní křídlo. Vše završují sportovní litá kola Sportsline CR, DR, ER-C a FR v různých rozměrech od 20 do 22 palců.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.