Stávající Audi Q5 už nepatří k naprostým novinkám a její nástupce je již plně očekáván. To samé se týká vrcholné edice SQ5, kterou však nově okořenil německý tuner ABT.
Kromě agresivnější tváře byl přidán výkon a točivý moment. Případní zájemci mohou nechat svou SQ5 poladit až na 380 koní, což je mimochodem víc, než kolik má nové BMW M2. To navíc v nedávném testu srovnání na okruhu málem prohrálo proti divokému SUV Porsche Macan Turbo.
Přitom už základní výkon verze SQ5 činí 313 koní. Jenže to ABT přišlo málo a tak základní variantu poladilo na 360 koní. Současně s tím narostl i točivý moment na 700 Nm.
A právě pro ty nejnáročnější je tady druhý výkonnostní kit. Díky němu SQ5 nabídne 380 koní a 780 Nm. A ačkoliv se zřejmě bude jednat o naprostou šílenost, stále to není nejrychlejší SQ5ka, která kdy spatřila světlo světa. Tu má totiž na svědomí německá firma MTM, která tenkrát vyladila výkon vozu na 400 koní a 800 Nm.
Ale vraťme se zpět k naší Audi od ABT. Kromě navýšení výkonu se auto dočkalo sportovního podvozku s výškově nastavitelnými pružinami. Díky tomu se vůz může snížit o 5 - 30 mm na přední nápravě a o 10 - 35 mm vzadu. Autu nechybí ani přední spoiler, nová mřížka chladiče, rozšířené blatníky a zadní křídlo. Vše završují sportovní litá kola Sportsline CR, DR, ER-C a FR v různých rozměrech od 20 do 22 palců.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?