Když japonské automobilky Toyota a Subaru spojily své síly a zahájily spolupráci na tolik oblíbených modelech GT86 a BRZ, vysoký výkon rozhodně nebyla jejich priorita. Právě to bývá těmto vozům mnohdy vyčítáno. Nezřídka kdy se proto setkáváme s větší či menší úpravou motorového prostoru. Nyní se společně podívejme na jednu z těch radikálnějších úprav.
Jak bylo již zmíněno, vysoký výkon rozhodně nebyl na seznamu priorit Toyoty a Subaru. Namísto nesmyslným honem za koňmi se Japonci zaměřili na co možná nejnižší hmotnost vozu, rozložení hmotnosti a na maximalizaci řidičského prožitku.
To se ale moc nezamlouvalo americkému profesionálnímu závodníkovi, který se v současnosti naplno věnuje závodům v driftování. Ten si jeden exemplář oblíbené zadokolky pořídil a podrobil jej rozsáhlé úpravě.
Ta spočívala ve výměně pohonné jednotky. Namísto boxera o výkonu dvou set koní tak můžeme pod kapotou nalézt „to nejlepší z Itálie“ jak podotýká samotný Tuerck. Jedná se o vidlicový osmiválec, pocházející z Ferrari 458 Speciale s výkonem 597 koňských sil. Může se zdát, že se jedná jen o další „splácaninu“, která má zaujmout internet. Tak tomu rozhodně není. Tým, který za touto přestavbou stojí má dlouholeté zkušenosti se stavbou závodních speciálů a není žádných pochyb o tom, že vědí co dělají.
S výměnou motoru se samozřejmě pojí mnoho dalších úprav, zejména na podvozkové časti. Zapotřebí bude ale upravit i kapotu a mnoho dalších „drobností“. Vůz byl také vybaven bezpečnostní klecí a zbaven veškerého interiéru, který bude nahrazen závodními komponenty z karbonového vlákna.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?