Toyota GT86 s motorem Ferrari. Šílenost nebo dokonalost?

Toyota GT86 s transplantovaným motorem Ferrari
Toyota GT86 s transplantovaným motorem Ferrari, foto: youtube.com
ar3 31. července 2016 10:30
Sdílej:

Když japonské automobilky Toyota a Subaru spojily své síly a zahájily spolupráci na tolik oblíbených modelech GT86 a BRZ, vysoký výkon rozhodně nebyla jejich priorita. Právě to bývá těmto vozům mnohdy vyčítáno. Nezřídka kdy se proto setkáváme s větší či menší úpravou motorového prostoru. Nyní se společně podívejme na jednu z těch radikálnějších úprav.

Jak bylo již zmíněno, vysoký výkon rozhodně nebyl na seznamu priorit Toyoty a Subaru. Namísto nesmyslným honem za koňmi se Japonci zaměřili na co možná nejnižší hmotnost vozu, rozložení hmotnosti a na maximalizaci řidičského prožitku.

To se ale moc nezamlouvalo americkému profesionálnímu závodníkovi, který se v současnosti naplno věnuje závodům v driftování. Ten si jeden exemplář oblíbené zadokolky pořídil a podrobil jej rozsáhlé úpravě.

Ta spočívala ve výměně pohonné jednotky. Namísto boxera o výkonu dvou set koní tak můžeme pod kapotou nalézt „to nejlepší z Itálie“ jak podotýká samotný Tuerck. Jedná se o vidlicový osmiválec, pocházející z Ferrari 458 Speciale s výkonem 597 koňských sil. Může se zdát, že se jedná jen o další „splácaninu“, která má zaujmout internet. Tak tomu rozhodně není. Tým, který za touto přestavbou stojí má dlouholeté zkušenosti se stavbou závodních speciálů a není žádných pochyb o tom, že vědí co dělají.

S výměnou motoru se samozřejmě pojí mnoho dalších úprav, zejména na podvozkové časti. Zapotřebí bude ale upravit i kapotu a mnoho dalších „drobností“. Vůz byl také vybaven bezpečnostní klecí a zbaven veškerého interiéru, který bude nahrazen závodními komponenty z karbonového vlákna.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.