Toyota GT86 s motorem Ferrari. Šílenost nebo dokonalost?

ar3, 31. července 2016, 10:30 Google+

Když japonské automobilky Toyota a Subaru spojily své síly a zahájily spolupráci na tolik oblíbených modelech GT86 a BRZ, vysoký výkon rozhodně nebyla jejich priorita. Právě to bývá těmto vozům mnohdy vyčítáno. Nezřídka kdy se proto setkáváme s větší či menší úpravou motorového prostoru. Nyní se společně podívejme na jednu z těch radikálnějších úprav.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota GT86 s transplantovaným motorem Ferrari

Toyota GT86 s transplantovaným motorem Ferrari | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Jak bylo již zmíněno, vysoký výkon rozhodně nebyl na seznamu priorit Toyoty a Subaru. Namísto nesmyslným honem za koňmi se Japonci zaměřili na co možná nejnižší hmotnost vozu, rozložení hmotnosti a na maximalizaci řidičského prožitku.

To se ale moc nezamlouvalo americkému profesionálnímu závodníkovi, který se v současnosti naplno věnuje závodům v driftování. Ten si jeden exemplář oblíbené zadokolky pořídil a podrobil jej rozsáhlé úpravě.

Ta spočívala ve výměně pohonné jednotky. Namísto boxera o výkonu dvou set koní tak můžeme pod kapotou nalézt „to nejlepší z Itálie“ jak podotýká samotný Tuerck. Jedná se o vidlicový osmiválec, pocházející z Ferrari 458 Speciale s výkonem 597 koňských sil. Může se zdát, že se jedná jen o další „splácaninu“, která má zaujmout internet. Tak tomu rozhodně není. Tým, který za touto přestavbou stojí má dlouholeté zkušenosti se stavbou závodních speciálů a není žádných pochyb o tom, že vědí co dělají.

S výměnou motoru se samozřejmě pojí mnoho dalších úprav, zejména na podvozkové časti. Zapotřebí bude ale upravit i kapotu a mnoho dalších „drobností“. Vůz byl také vybaven bezpečnostní klecí a zbaven veškerého interiéru, který bude nahrazen závodními komponenty z karbonového vlákna.

Vytisknout

Diskuze: Toyota GT86 s motorem Ferrari. Šílenost nebo dokonalost?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Flyin Miata s výkonem 525 koňských sil

Další šílenost z Ameriky, Mazda MX-5 dostala 525 koní!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud