Říkáte si, že je velká škoda, že Volkswagen nejspíše nebude vyrábět ostrý Golf R400? Pokud zoufáte, tak nyní nemáte důvod. Tuningový úpravce O.CT totiž představil nový kit, který by R400 smázl ze silnice.
Díky kauze Dieselgate se u VW šetří kde může a nejspíše se tak opravdu nedočkáme dalšího silnějšího Golfa sedmé generace. V současnosti je tak nejvýkonnější verzí ostré hardcore provedení GTI Clubsport S s výkonem 310 koní a pohonem přední nápravy. Jenže i nejnovější podání Golfa může někomu přijít málo výkonné.
Pod kapotou každého ostrého Golfa sedmé generace je přitom umístěn stále přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr TSI, jenž je pokaždé naladěn na jiný výkon. Právě u provedení R je přítomen i pohon všech kol a tak právě eRko si nyní můžeme představit v mnohem silnějším kabátě.
Hned v úvodu máte na výběr mezi verzemi s výkonem 370, 378 nebo 395 koní. Absolutním vrcholem po stránce výkonu a ceny je kit, který z dvoulitrového TSI vyždíme 450 koní a točivý moment 550 Nm. To si u VW rozhodně nekoupíte. Podle úpravce je u této verze nejvyšší maximální rychlost omezena na 280 km/h a zrychlení z nuly na stovku mu nedělá problém pod pět sekund.
Na snímku pak vidíte jeden z exemplářů, který dostal krásný tmavý modrý lak karoserie a nápisy „Powered by O.CT Tuning“. Nechybí mu lité 19ky s nízkoprofilovými pneumatikami a bohatá standardní výbava. Nejdůležitější roli ale zde hraje právě nadopovaný motor.
A kolik by vlastně stál Golf R 450? To úpravce odmítl sdělit, ovšem prozradil, že mu nečiní problém upravit kompletní řadu koncernových vozů s motory řady EA888. To znamená, že i takový Leon Cupra 290 by se mohl s troškou úprav stát až 450 koňovou střelou.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!