Jedněmi milovaná, druhými nenáviděná. To je bilance nejslavnějšího hybridu na světě – Toyoty Prius. Že by se Prius těšil nějaké velké oblibě v Evropě či Americe se říci nedá, v mateřském Japonsku se ale jedná o vůbec nejprodávanější automobil. Oblíbenost Priusu dokládá i fakt, že se stává častým terčem tunerských společností.
Společnost Rowen International se věnuje úpravám automobilů všeho druhu od Lexusu RC F, BMW Z4, až několik starších Priusů. Byla tedy jen otázka času, kdy se do dílen Rowen dostane i nejnovější generace známého hybridu.
Na první pohled se jeví pohled na upravený Prius dosti bizarně. Přídi dominuje nový nárazník, s dvaadvaceti výraznými LED diodami, končící jen několik centimetrů nad zemí. Po bocích vozu nechybí nové snížené prahy.
Nezajímavější pohled na upravený Prius je bez diskuze zezadu. Masivní zadní spoiler v kombinaci s vloženým difuzorem a čtyřmi mohutnými koncovkami výfuků vám na moment zamotají hlavu a vy přemýšlíte, jestli se náhodou nedíváte na fotografie brutálního Civicu Type R.
O úpravách motoru se bohužel oficiální zdroje nezmiňují, jak ale známe japonské tunery, jistě se s výkone sériového motoru jen tak nespokojili.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.