Volkswagen Polo R WRC Street je sám o sobě dost divokým hatchbackem, ale co se stane v případě, když si na něj posvítí chlapci z firmy Wimmer Rennsporttechnik?
Odpověď je jednoduchá: nejrychlejší a nejvýkonnější Polo na veřejných komunikacích. Původní verze prišla v roce 2012 s přeplňovaným 2,0 litrovým čtyřválcovým motorem z Golfu GTI o výkonu 220 koní. Díky tomu umí zrychlit z nuly na stovku za 6,4 sekundy a jeho maximálka činí 243 km/h.
Tuner Wimmer však chtěl dokázat, že existuje ještě dálší prostor pro zlepšení. Následnými úpravami pak skoro zdvojnásobil výkon motoru, protože nyní jeho dvoulitrový čtyřválec dodává 420 koní. Toho se podařilo dosáhnout instalací většího turbodmychadla, vysokotlaké čerpadlo prošlo dodatečnými úpravami a přibyl i na zakázku vyrobený výfuk z nerezové oceli. V poslední fázi byla přehrána mapa řídící jednotky motoru a díky všem těmto optimalizacím narostl točivý moment na 480 Nm.
Celý paket úprav vyjde na 10200 eur a společně s tím se odblokování dočká i omezovač maximální rychlosti. Posléze už bude moct majitel s tímhle ďáblem uhánět až 280 kilometrů za hodinu. Pro sportovnější jízdu si pak tuner připravil 17palcová litá kola OZ a snížené tlumiče KW.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.