Audi RS3 Sportback se v poslední době stává stále častější „obětí“ tunerů, kteří se snaží z jeho přeplňovaného 2,5 litrového řadového pětiválce „vymáčknout“ nějaké ty koně navíc. Posledním, kdo se o to pokusil, je společnost MR Racing.
Audi RS3 se v nedávné době dostalo pod ruce tunerům ze společnosti ABT, kteří jej obdařili výkonem 367 koní, následovali úpravci MTM, kterým se podařilo do RS3 vměstnat 502 koňských sil. Nyní padla řada na MR Racing a od začátku bylo jasné, že se tato společnost nedá zahanbit svými konkurenty.
První úpravy, které inženýři podnikli, se týkaly přeprogramování řídící jednotky motoru a instalace nového, ručně vyráběného výfukového potrubí z nerezové oceli. Tyto úpravy měli za následek nárůst výkonu na hodnotu 448 koňských sil.
To se ale v porovnání s konkurencí nejeví jako příliš vysoké číslo. V druhé řadě úprav tak inženýří MR Racing nový a efektivnější mezichladič, vysokotlakou palivovou pumpu a úpravám neuniklo turbodmychadlo.
Po tomto zásahu již výkon pětiválce narostl na respektuhodných 535 koní a točivý moment se vyšplhal na hodnotu 700 Nm.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.