Tuningový úpravce JE Design se rozhodl pro úpravu Audi Q7 druhé generace, přičemž si zvolil rovnou vrcholnou verzi SQ7.
Ze snímků je patrné, že auto dostalo upravenou přední masku, rozšířené blatníky, nástavce prahů, zadní spoiler a speciální litá kola. Za kompletní tuningový paket na snímku zaplatí zájemci 7557 eur, zatímco zakázková 22palcová kola s pneumatikami 295/30 R22 stojí 4390 eur.
Celá úprava se týká i motoru, přičemž JE Design se rozhodl pouze pro verzi 3.0 TDI a SQ7. V první základní konfiguraci nabídne naftový motor 272 koňských sil a 600 Nm točivého momentu. Údaje pak JE Design navýšilo o 54 koní a 85 Nm. Celkový součet tak činí 326 koní a 685 Nm. Vše přitom vyjde na 1.999 eur.
Druhou verzí je Audi SQ7 s nově vyvinutým motorem 4,0 TDI V8. Ten v základu nabídne 435 koní, ovšem u JE Design jsou schopni navýšení až na 522 koní. Točivý moment se přitom pohybuje okolo 900 Nm. Díky tomu zvládne SQ7 sprint z 0-100 km/h za méně 4,8 sekund a maximálka činí stále 250 km/h.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.