Německá tuningová společnost ABT připravila novou limitovanou edici současného sportovního vozu Audi RS6 Avant. Ta je věnována 120 letům existence úpravce.
Vše odstartovalo v roce 1896, kdy Johann Abt otevřel první kovářskou dílnu v německém Kemptenu. Nyní, o 120 let později, se z firmy ABT stal přední úpravce modelů Audi. Dotyčný model RS6 na fotkách dostal k dobru výkon 175 koní, které byly vyždímány z klasického 4,0litrového osmiválce TFSI.
Výsledkem jsou hodnoty 730 koní a točivý moment 920 Nm. O přenos síly na silnici se stará automatická převodovka s pádly pod volantem a také nezbytný pohon všech kol Quattro. Podle tunera je tohle kombi schopné maximálky 320 km/h, což je o patnáct kilometrů v hodině víc, než zvládá klasické provedení.
Aby však nezůstalo jen u výkonu. Firma ABT nainstalovala i četné množství dílů karoserie z uhlíkových vláken. Vysoce výkonný vůz nyní jezdí na větších 22" kolech z lehkých slitin s pneumatikami Dunlop SP Sport Maxx o rozměru 295/25 R22.
Upravená RS6 Avant dostala dvoubarevné kožené čalounění sedadel, dveřní výplně a volant potažené Alcantarou a přístrojová deska obsahuje štítek s označením vozu. Slušelo by se dodat, že výroba je omezena na pouhých 12 kusů, takže případní zájemci si budou muset pospíšit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.