Německá tuningová společnost ABT připravila novou limitovanou edici současného sportovního vozu Audi RS6 Avant. Ta je věnována 120 letům existence úpravce.
Vše odstartovalo v roce 1896, kdy Johann Abt otevřel první kovářskou dílnu v německém Kemptenu. Nyní, o 120 let později, se z firmy ABT stal přední úpravce modelů Audi. Dotyčný model RS6 na fotkách dostal k dobru výkon 175 koní, které byly vyždímány z klasického 4,0litrového osmiválce TFSI.
Výsledkem jsou hodnoty 730 koní a točivý moment 920 Nm. O přenos síly na silnici se stará automatická převodovka s pádly pod volantem a také nezbytný pohon všech kol Quattro. Podle tunera je tohle kombi schopné maximálky 320 km/h, což je o patnáct kilometrů v hodině víc, než zvládá klasické provedení.
Aby však nezůstalo jen u výkonu. Firma ABT nainstalovala i četné množství dílů karoserie z uhlíkových vláken. Vysoce výkonný vůz nyní jezdí na větších 22" kolech z lehkých slitin s pneumatikami Dunlop SP Sport Maxx o rozměru 295/25 R22.
Upravená RS6 Avant dostala dvoubarevné kožené čalounění sedadel, dveřní výplně a volant potažené Alcantarou a přístrojová deska obsahuje štítek s označením vozu. Slušelo by se dodat, že výroba je omezena na pouhých 12 kusů, takže případní zájemci si budou muset pospíšit.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.