Firma Mansory Design si opět vzala na mušku luxusní britské kupé Wraith značky Rolls-Royce. Výsledkem je hodně extravagantně upravený kousek, který má na sobě i zlato.
Kupé Wraith posloužilo jako základ pro výsledný výtvor se jménem Palm Edition 999. Jeho karoserie dostala povrchovou úpravu v kombinaci zlatá/bílá. Aby ale bylo odlišení co největší, vůz dostal i nové karosářské díly, takže na něm najdeme nový přední nárazník, nové prahy a nebo zadní nárazník.
Vše doplňují 22" kola s pneumatikami Vredestein Ultra Vorti R o rozměru 265/35 R22 vpředu a 295/30 R22 vzadu. K tomu se přidává i vzduchový podvozek, který umožňuje snížení světlé výšky až o 40 mm. Provedení Palm Edition 999 pak dokazuje svůj luxus především v kabině. Zde je k vidění jemná bílá kůže a hromada dekorů vyrobených z 24karátového zlata.
A co se skrývá pod kapotou? Stále zde najdeme přeplňovaný dvanáctiválec o objemu 6,6 litru, jenže jeho výkon narostl ze 632 na 730 koní. Spolu s tím vzrostl i točivý moment, a to konkrétně ze sériových 800 Nm na rovných 1000 Nm. Vůz je schopen dosáhnout maximální rychlosti 300 km/h, takže zde nenajdeme klasický omezovač
Mansory bohužel neřeklo, kolik takto upravený Wraith stojí, ale prý hodlá vyrobit jen devět kusů. Případní zájemci by si tak měli celkem pospíšit.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.