Aktuální Honda Civic Type R je víc než zběsilým hatchbackem, protože její dovednosti na silnici a okruhu patří k těm špičkovým. Jenže její vzhled je pro někoho rozporuplný a tak tady máme verzi od Mugen.
Firma Mugen je navíc top hráč v oblasti tuningu japonských aut a právě s firmou Honda spolupracuje už řadu. Pro tentokrát si navíc připravila agresivní styling kit a výsledek stojí vážně za to.
Instalován byl naprosto nový přední sportovní nárazník, jiná černá 19" litá kola a zvětšily se i otvory pro přívod vzduchu k brzdám. Mugen dodal i širší boční prahy a nové zadní křídlo z karbonu. To je tak výrazně lehčí než u standardní verze.
Změny provedené Mugenem jsou čistě vizuální, protože mechanika zůstala nedotčena. Pod kapotou tak pracuje dvoulitrový turbo motor s výkonem 310 koní, který je spárován s manuálem se šesti stupni. To dovoluje tomuto stroji rozjet se až na maximální nejvyšší rychlost 270 km/h.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?