Klasické americké muscle cars jsou vedle pohonu zadních kol a nekonečného pálení pneumatik proslulé také velkoobjemovými zážehovými motory. Tato premisa bohužel úplně neplatí pro repliky první generace Mustanga od Carrolla Shelbyho, vyráběné společností Classic Recreations.
Hned na začátek je třeba podotknout, že výrobce, původem z Oklahomy, má v ruce všechny potřebné licence Fordu i Shelbyho k tomu, aby mohl vyrábět klasický Mustang G.T.350CR z roku 1966, respektive Mustang G.T.500CR z roku 1968, moderními postupy, avšak podle původních plánů.
Proto má každé z aut, které opustí fabriku, moderní podvozek, což z něj údajně dělá nejlépe ovladatelný klasický Mustang všech dob, ale klasicky střiženou karosérii. Takto už vznikají repliky již několik let, pod kapotou však až doposud byly tradicím věrné osmiválce Coyote a Windsdor s výkonem až 1014 koní (ty zůstávají i nadále). Doba jde nicméně rychle dopředu, a tomu se museli podřídit i u Classic Recreations.
Proto své Mustangy od letošního roku nabídnou též s přeplňovanými motory EcoBoost. Silnější 3.5litrový šestiválec se dvěma turbodmychadly disponuje výkonem 370 koní a točivým momentem 569 Nm, dostalo se ale bohužel i na dvoulitrový čtyřválec z Focusu ST, naladěný na 304 koní a 488 Nm. Především u silnější jednotky půjde pomocí větších turbodmychadel a dalších úprav zvýšit výkon na hranici 608 koní.
Ceny zatím stanoveny nejsou, zástupci firmy pak zdůrazňují, že menší čtyřválec je určen především čínským zákazníkům, jelikož celní podmínky pro dovoz auta s velkým objemem motoru jsou tam velmi přísné.
Zdroj: Classic Recreations
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.