První Shelby Mustang je stále ve výrobě, vedle osmiválců však má i čtyřválec

Pod kapotou jsou nově dva motory EcoBoost, Classic Recreations Mustang G.T.350CR.
Pod kapotou jsou nově dva motory EcoBoost, Classic Recreations Mustang G.T.350CR., foto: Classic Recreations
ar6 3. ledna 2016 02:30
Sdílej:

Klasické americké muscle cars jsou vedle pohonu zadních kol a nekonečného pálení pneumatik proslulé také velkoobjemovými zážehovými motory. Tato premisa bohužel úplně neplatí pro repliky první generace Mustanga od Carrolla Shelbyho, vyráběné společností Classic Recreations.

Hned na začátek je třeba podotknout, že výrobce, původem z Oklahomy, má v ruce všechny potřebné licence Fordu i Shelbyho k tomu, aby mohl vyrábět klasický Mustang G.T.350CR z roku 1966, respektive Mustang G.T.500CR z roku 1968, moderními postupy, avšak podle původních plánů.

Proto má každé z aut, které opustí fabriku, moderní podvozek, což z něj údajně dělá nejlépe ovladatelný klasický Mustang všech dob, ale klasicky střiženou karosérii. Takto už vznikají repliky již několik let, pod kapotou však až doposud byly tradicím věrné osmiválce Coyote a Windsdor s výkonem až 1014 koní (ty zůstávají i nadále). Doba jde nicméně rychle dopředu, a tomu se museli podřídit i u Classic Recreations.

Proto své Mustangy od letošního roku nabídnou též s přeplňovanými motory EcoBoost. Silnější 3.5litrový šestiválec se dvěma turbodmychadly disponuje výkonem 370 koní a točivým momentem 569 Nm, dostalo se ale bohužel i na dvoulitrový čtyřválec z Focusu ST, naladěný na 304 koní a 488 Nm. Především u silnější jednotky půjde pomocí větších turbodmychadel a dalších úprav zvýšit výkon na hranici 608 koní.

Ceny zatím stanoveny nejsou, zástupci firmy pak zdůrazňují, že menší čtyřválec je určen především čínským zákazníkům, jelikož celní podmínky pro dovoz auta s velkým objemem motoru jsou tam velmi přísné.

Zdroj: Classic Recreations

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.