Po dlouhém napínání se letos na ženevském autosalonu představila zcela nová Honda Civic Type R a vydala se tak na boj s konkurenčními hot hatchi. Krom toho je současný Civic Type R nejrychlejším sériovým hatchbackem a také první Type R s přeplňovaným motorem. Není proto divu, že si japonský rychlý hatchback vzali do parády i první úpravci.
Protentokrát Civic Type R, který má pod kapotou 2,0litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 310 koní a točivém momentu 400 Nm, upravila britská společnost RevoZport. Bohužel našlo se mnoho fanoušků, kteří těžce přijímali skutečnost, že sériová podoba není tolik agresivní jako vloni představený koncept.
RevoZport představil celkem dva body kity pro současný Civic Type R. První z nich je zacílen spíše na konzervativní jedince, jelikož britští úpravci Vám především sundají rozměrné zadní křídlo z produkce. Dále dodají japonskému hot hatchi postranní křidélka z obou stran předního nárazníku, novou kapotu s nasáváním vzduchu, vlastní sadu litých kol a také vylepšený zadní difuzor.
Ovšem britský úpravce myslel i na opravdové šílence. Podstata je v tom, že nechají zadní křídlo na svém místě a dají vozu výše zmíněné prvky, které jsou součástí prvního body kitu. I když druhý balíček neobsahuje tolik novinek, RevoZport vše nastolil tak, aby Civic Type R vypadal agresivněji a vzhledem se přiblížil k loňskému konceptu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.