Po dlouhém napínání se letos na ženevském autosalonu představila zcela nová Honda Civic Type R a vydala se tak na boj s konkurenčními hot hatchi. Krom toho je současný Civic Type R nejrychlejším sériovým hatchbackem a také první Type R s přeplňovaným motorem. Není proto divu, že si japonský rychlý hatchback vzali do parády i první úpravci.
Protentokrát Civic Type R, který má pod kapotou 2,0litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 310 koní a točivém momentu 400 Nm, upravila britská společnost RevoZport. Bohužel našlo se mnoho fanoušků, kteří těžce přijímali skutečnost, že sériová podoba není tolik agresivní jako vloni představený koncept.
RevoZport představil celkem dva body kity pro současný Civic Type R. První z nich je zacílen spíše na konzervativní jedince, jelikož britští úpravci Vám především sundají rozměrné zadní křídlo z produkce. Dále dodají japonskému hot hatchi postranní křidélka z obou stran předního nárazníku, novou kapotu s nasáváním vzduchu, vlastní sadu litých kol a také vylepšený zadní difuzor.
Ovšem britský úpravce myslel i na opravdové šílence. Podstata je v tom, že nechají zadní křídlo na svém místě a dají vozu výše zmíněné prvky, které jsou součástí prvního body kitu. I když druhý balíček neobsahuje tolik novinek, RevoZport vše nastolil tak, aby Civic Type R vypadal agresivněji a vzhledem se přiblížil k loňskému konceptu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?