Po dlouhém napínání se letos na ženevském autosalonu představila zcela nová Honda Civic Type R a vydala se tak na boj s konkurenčními hot hatchi. Krom toho je současný Civic Type R nejrychlejším sériovým hatchbackem a také první Type R s přeplňovaným motorem. Není proto divu, že si japonský rychlý hatchback vzali do parády i první úpravci.
Protentokrát Civic Type R, který má pod kapotou 2,0litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 310 koní a točivém momentu 400 Nm, upravila britská společnost RevoZport. Bohužel našlo se mnoho fanoušků, kteří těžce přijímali skutečnost, že sériová podoba není tolik agresivní jako vloni představený koncept.
RevoZport představil celkem dva body kity pro současný Civic Type R. První z nich je zacílen spíše na konzervativní jedince, jelikož britští úpravci Vám především sundají rozměrné zadní křídlo z produkce. Dále dodají japonskému hot hatchi postranní křidélka z obou stran předního nárazníku, novou kapotu s nasáváním vzduchu, vlastní sadu litých kol a také vylepšený zadní difuzor.
Ovšem britský úpravce myslel i na opravdové šílence. Podstata je v tom, že nechají zadní křídlo na svém místě a dají vozu výše zmíněné prvky, které jsou součástí prvního body kitu. I když druhý balíček neobsahuje tolik novinek, RevoZport vše nastolil tak, aby Civic Type R vypadal agresivněji a vzhledem se přiblížil k loňskému konceptu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.