Ruské off-roady jsou od nepaměti známé pro svou nezničitelnost, průchodnost terénem a schopnost nastartovat i v třeskutých mrazech. Jestli jim někdy vůbec něco chybělo, pak je to silný motor. Takový GAZ 69 se ho dočkal až nyní.
Sovětský model, oblíbený především v armádách zemí bývalého východního bloku, měl pod kapotou nanejvýš 75koňový zážehový čtyřválec. A když chcete opravdu hodně výkonu za dobré peníze, kam zamíříte? Ano, do USA, pro slavný osmiválec HEMI z produkce Chrysleru.
Pod kapotou GAZíku díky petrohradské společnosti Truck Garage bije HEMI s objemem 6.4 litru a výkonem 465 koní. Jedná se o repasovaný motor z amerického dovozu, u něhož je najeto nejvýše 30 tisíc kilometrů. Jako správný americký motor je i tento spojen s automatickou převodovkou, pohon všech kol samozřejmě nechybí, jen je díky uzávěrce zadního diferenciálu a stavitelnému podvozku o něco modernější.Přijmeme redaktory na HPP i pro externí spolupráci. Pište nám na redakce@autoroad.cz
Všechna 17palcová kola obouvají 35palcové terénní pneumatiky a jsou osazena kotoučovými brzdami ARB. Chvályhodné je, že se v tuningové společnosti „nezbláznili“ a neoblékli 69 do nějakého supermoderního kabátku. Takhle je vkusné retro zkombinované s moderním navijákem nebo zrcátky.
To stejně prakticky platí i pro interiér, ačkoliv do něj nás fotografie nepouštějí. Být by tam ale mělo rádio s původním vzhledem, ale konektivitou s chytrými telefony, nebo elektricky nastavitelná kožená sedadla.
Celkem bude vyrobeno 12 kusů (každý bude vypadat jinak) GAZu 69 s osmiválcem HEMI, přičemž jeden přijde na asi 4 miliony rublů (cca 1 469 000 korun). Na přání dokáže úpravce vyměnit 6.4litrový motor za menší s objemem 5.7 nebo 6.1 litru.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.