Poslední dobou to vypadá tak, že současné Audi RS3 Sportback si vybírá k úpravě stále více a více tuningových firem. Naposled si ho vzal do parády známý úpravce ABT Sportsline anebo DTE Systems. Nyní si ho však vybrala společnost MTM, která se na vozy Audi víceméně zaměřuje.
Audi RS3 Sportback v sériovém provedení má pod kapotou 2,5litrový přeplňovaný pětiválec o výkonu 367 koní a točivém momentu 465 Nm. S tím samozřejmě úpravce MTM nebyl spokojen, a proto parametry navýšil na 435 koní a 605 Nm, což už je slušná porce síly. Po této úpravě se dalo čekat lepší zrychlení na stovku, přesněji modifikované Audi RS3 Sportback je „na stovce“ za 3,9 sekundy a je tak o 0,4 sekundy rychlejší než standardní model. MTM také prozradilo, že jejich RS3 dosáhne rychlosti 200 km/h za 14,1 sekund. Co se týče maximální rychlosti, ta se zvedla z 280 na 300 km/h.
MTM se nezaměřilo pouze na modifikaci motoru, ale také na změnu techniky a vzhledu. Upravené Audi RS3 má 19palcová kola Nardo s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport (sada za 2900 euro = cca 78 tisíc korun), nerezový výfukový systém (4250 euro = cca 115 tisíc Kč), přepracované brzdy (3490 euro = cca 94 tisíc korun) a také výkonné zavěšení za 2390 euro (v přepočtu cca 65 tisíc korun). Krom toho nabídne i přední splitter za příplatek, zadní difuzor či karbonové kryty vnějších zrcátek. Brzy k mání údajně bude i kryt motoru z uhlíkových vláken.
V interiéru je novinkou pouze kůží potažený volant s karbonovými dekory (1850 euro = cca 50 000 Kč), za příplatek karbonová sedadla a malý doplněk – loga MTM na dveřích za 80 euro (cca 2200 Kč). Celková cena se vyšplhá na 75 044 euro (v přepočtu asi 2 029 000 korun) a je v ní zakomponované auto, tuning a také daně.
Pokud Vám však výkon přijde stále slabý, tak chvíli vyčkejte, neboť MTM prý momentálně pracuje na silnějším kitu, díky kterému nabídne pětiválec RS3 Sportback výkon až 500 koní. A to už se pohybujeme v teritoriu supersportů…
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.