TechArt představuje svůj nejnovější počin, který se týká aktuální generace německého SUV Porsche Cayenne.
Německý tuner má dlouhou historii modernizačních souprav pro model Cayenne a jeho nejnovější balíček se zaměřuje na to, aby vysoce výkonné SUV vypadalo ještě víc agresivně. Části bodykitu jsou vyrobeny z uhlíkových vláken a karoserie dostala nový přední nárazník, masku chladiče nebo zadní difuzor a střešní spoiler.
Z uhlíkových vláken je dále kapota se dvěma otvory pro přívod vzduchu. Svalnatý vzhled je dále umocněn širšími bočními prahy a vytaženými podběhy. TechArt nainstaloval i obří 22palcová litá kola s červeným lemem.
Cayenne Turbo se v této úpravě chlubí o dost zesíleným twin-turbo 8válcem o objemu 4,8 litru. Ten nabízí výkon 700 koní a 920 Nm točivého momentu. Standardní konfigurace přitom nabízí 520 koní a 750 Nm točivého momentu. Impozantní jsou i další údaje, jako je zrychlení z 0-100 km/h za pouhých 4,1 sekundy a maximálka 295 km/h. Pro srovnání, klasický Cayenne Turbo zvládne sprint z nuly na stovku za 4,5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 279 km/h.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?