TechArt představuje svůj nejnovější počin, který se týká aktuální generace německého SUV Porsche Cayenne.
Německý tuner má dlouhou historii modernizačních souprav pro model Cayenne a jeho nejnovější balíček se zaměřuje na to, aby vysoce výkonné SUV vypadalo ještě víc agresivně. Části bodykitu jsou vyrobeny z uhlíkových vláken a karoserie dostala nový přední nárazník, masku chladiče nebo zadní difuzor a střešní spoiler.
Z uhlíkových vláken je dále kapota se dvěma otvory pro přívod vzduchu. Svalnatý vzhled je dále umocněn širšími bočními prahy a vytaženými podběhy. TechArt nainstaloval i obří 22palcová litá kola s červeným lemem.
Cayenne Turbo se v této úpravě chlubí o dost zesíleným twin-turbo 8válcem o objemu 4,8 litru. Ten nabízí výkon 700 koní a 920 Nm točivého momentu. Standardní konfigurace přitom nabízí 520 koní a 750 Nm točivého momentu. Impozantní jsou i další údaje, jako je zrychlení z 0-100 km/h za pouhých 4,1 sekundy a maximálka 295 km/h. Pro srovnání, klasický Cayenne Turbo zvládne sprint z nuly na stovku za 4,5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 279 km/h.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.