Jedno z nejslavnějších kupé tuzemské značky je bezpochyby Škoda 110 R, která byla úspěšná v civilním i závodním provedení. Od té doby nemá česká automobilka zájem o vývoj nového kupé. Pravda, v roce 2002 byl sice představen koncept Tudor, ale sériové produkce nedosáhl. S tím se však zřejmě nesmířila parta Indů, která stvořila kupé na základech první novodobé generace Škody Octavia.
Na začátek musím zmínit, že nejde o nejžhavější novinku, protože úprava byla provedena už před šesti lety, ale i tak stojí za zmínku. Kreativní indická parta se zájmem o tuning, vystupující pod názvem firmy Autopsyche, se rozhodla pro výrobu třídveřového kupé a vybrala si k tomu současnou českou stálici – Škodu Octavia první generace. Ano, mám na mysli tu Octavii z devadesátých let, nikoliv padesátých.
Podíváme-li se na přiložené fotografie, mnoho z nás si jistě řekne, že Indové vzali třídveřovou Astru a přetransformovali ji na Octavii. Omyl! Původně šlo skutečně o Octavii v karoserii liftback, avšak partička ji pravděpodobně „řízla“ za B-sloupky a zbylou část skeletu dodělala pomocí plechů. Samozřejmostí je také přelakování na matně šedý odstín, zatmavená skla a pomyslnou třešničkou na dortu jsou 18palcová litá kola AMG, jejichž pneumatiky vpředu mají rozměr 225/40R18 a vzadu zase 265/35R18.
Dvoumístný interiér je oděn do černo-stříbrného odstínu a nechybí sportovní sedačky ani střešní okno. Součástí pořádné úpravy musí být i kvalitní audio, konkrétně tady bylo nainstalováno autorádio Kenwood KDC-BT7539U se čtyřmi reproduktory, dvěma subwoofery a dvěma zesilovači.
Pod kapotou je modla českého národa, přesněji velmi oblíbený dieselový čtyřválec 1,9 TDI. Samozřejmě došlo i k chipu, neboť Autopsyche dopřál Octavii i Pete’s Tuning Box a výkon tak narostl na 110 koní a točivý moment na 240 Nm. Vrcholem úprav bylo dodání sportovního sání K&N, výfukového systému od Milteku, snížených pružin a brzdových destiček Tarox.
Zdroj: team-bhp.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.