Jedno z nejslavnějších kupé tuzemské značky je bezpochyby Škoda 110 R, která byla úspěšná v civilním i závodním provedení. Od té doby nemá česká automobilka zájem o vývoj nového kupé. Pravda, v roce 2002 byl sice představen koncept Tudor, ale sériové produkce nedosáhl. S tím se však zřejmě nesmířila parta Indů, která stvořila kupé na základech první novodobé generace Škody Octavia.
Na začátek musím zmínit, že nejde o nejžhavější novinku, protože úprava byla provedena už před šesti lety, ale i tak stojí za zmínku. Kreativní indická parta se zájmem o tuning, vystupující pod názvem firmy Autopsyche, se rozhodla pro výrobu třídveřového kupé a vybrala si k tomu současnou českou stálici – Škodu Octavia první generace. Ano, mám na mysli tu Octavii z devadesátých let, nikoliv padesátých.
Podíváme-li se na přiložené fotografie, mnoho z nás si jistě řekne, že Indové vzali třídveřovou Astru a přetransformovali ji na Octavii. Omyl! Původně šlo skutečně o Octavii v karoserii liftback, avšak partička ji pravděpodobně „řízla“ za B-sloupky a zbylou část skeletu dodělala pomocí plechů. Samozřejmostí je také přelakování na matně šedý odstín, zatmavená skla a pomyslnou třešničkou na dortu jsou 18palcová litá kola AMG, jejichž pneumatiky vpředu mají rozměr 225/40R18 a vzadu zase 265/35R18.
Dvoumístný interiér je oděn do černo-stříbrného odstínu a nechybí sportovní sedačky ani střešní okno. Součástí pořádné úpravy musí být i kvalitní audio, konkrétně tady bylo nainstalováno autorádio Kenwood KDC-BT7539U se čtyřmi reproduktory, dvěma subwoofery a dvěma zesilovači.
Pod kapotou je modla českého národa, přesněji velmi oblíbený dieselový čtyřválec 1,9 TDI. Samozřejmě došlo i k chipu, neboť Autopsyche dopřál Octavii i Pete’s Tuning Box a výkon tak narostl na 110 koní a točivý moment na 240 Nm. Vrcholem úprav bylo dodání sportovního sání K&N, výfukového systému od Milteku, snížených pružin a brzdových destiček Tarox.
Zdroj: team-bhp.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?