Jedno z nejslavnějších kupé tuzemské značky je bezpochyby Škoda 110 R, která byla úspěšná v civilním i závodním provedení. Od té doby nemá česká automobilka zájem o vývoj nového kupé. Pravda, v roce 2002 byl sice představen koncept Tudor, ale sériové produkce nedosáhl. S tím se však zřejmě nesmířila parta Indů, která stvořila kupé na základech první novodobé generace Škody Octavia.
Na začátek musím zmínit, že nejde o nejžhavější novinku, protože úprava byla provedena už před šesti lety, ale i tak stojí za zmínku. Kreativní indická parta se zájmem o tuning, vystupující pod názvem firmy Autopsyche, se rozhodla pro výrobu třídveřového kupé a vybrala si k tomu současnou českou stálici – Škodu Octavia první generace. Ano, mám na mysli tu Octavii z devadesátých let, nikoliv padesátých.
Podíváme-li se na přiložené fotografie, mnoho z nás si jistě řekne, že Indové vzali třídveřovou Astru a přetransformovali ji na Octavii. Omyl! Původně šlo skutečně o Octavii v karoserii liftback, avšak partička ji pravděpodobně „řízla“ za B-sloupky a zbylou část skeletu dodělala pomocí plechů. Samozřejmostí je také přelakování na matně šedý odstín, zatmavená skla a pomyslnou třešničkou na dortu jsou 18palcová litá kola AMG, jejichž pneumatiky vpředu mají rozměr 225/40R18 a vzadu zase 265/35R18.
Dvoumístný interiér je oděn do černo-stříbrného odstínu a nechybí sportovní sedačky ani střešní okno. Součástí pořádné úpravy musí být i kvalitní audio, konkrétně tady bylo nainstalováno autorádio Kenwood KDC-BT7539U se čtyřmi reproduktory, dvěma subwoofery a dvěma zesilovači.
Pod kapotou je modla českého národa, přesněji velmi oblíbený dieselový čtyřválec 1,9 TDI. Samozřejmě došlo i k chipu, neboť Autopsyche dopřál Octavii i Pete’s Tuning Box a výkon tak narostl na 110 koní a točivý moment na 240 Nm. Vrcholem úprav bylo dodání sportovního sání K&N, výfukového systému od Milteku, snížených pružin a brzdových destiček Tarox.
Zdroj: team-bhp.com
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?