Začátkem tohoto týdne byly otevřeny brány dubajského autosalonu, na kterém nechybí ani světoznámé automobilky. Výjimkou není ani Alfa Romeo, jež přivezla ukázat do Dubaje očekávanou Giuliu Quadrifoglio a speciální 4C La Furiosa, upravenou ve spolupráci s Garage Italia Customs.
Poslední projekt Lapo Elkann dostal lak s matně perleťovým efektem s červenou Accursio na nižších částech karosérie, černou karbonovou střechu a akcenty Velvet Touch. Stejný odstín je i na krytu motoru. Čiré zadní okno odkrývá mechaniku a standardní kola, pod kterými se ukrývají třmeny v barvě vozu a s bílým nápisem Alfa Romeo, jsou oděna do zlatého odstínu.
Co se týče kabiny, zde se vyjímá černočervené alcantara čalounění na palubní desce, sedadlech, stropu i výplních dveří. Potencionální zákazníka jistě potěší také černé perforované vložky na sedačkách, speciální rohože a dvoubarevný volant. Jedinečnému alcantara čalounění podlehly i A-sloupky.
Úpravce nezmínil žádné změny v motorovém prostoru, tudíž modifikovaná Alfa Romeo 4C má pod kapotou sériový přeplňovaný čtyřválec 1,75 TBi o výkonu 240 koní a krouticím momentu 350 Nm. K motoru je připojena dvouspojková automatická převodovka TCT, díky které 4C zrychlí na stovku za 4,5 sekundy a atakuje maximální možnou rychlost 250 km/h.
Na letošní Dubai International Motor Show byla přivezena také nová Giulia Quadrifoglio, kde si odbyla svou regionální premiéru. Hlavní konkurent BMW M3 byl představen koncem června v Itálii a veřejnosti se ukázal až na zářijovém frankfurtském autosalonu. Alfa Romeo Giulia Q disponuje 2,9litrovým dvakrát přeplňovaným šestiválcem o výkonu 510 koní a točivém momentu 600 Nm. Na stovce je za 3,9 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 307 km/h.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?