Začátkem tohoto týdne byly otevřeny brány dubajského autosalonu, na kterém nechybí ani světoznámé automobilky. Výjimkou není ani Alfa Romeo, jež přivezla ukázat do Dubaje očekávanou Giuliu Quadrifoglio a speciální 4C La Furiosa, upravenou ve spolupráci s Garage Italia Customs.
Poslední projekt Lapo Elkann dostal lak s matně perleťovým efektem s červenou Accursio na nižších částech karosérie, černou karbonovou střechu a akcenty Velvet Touch. Stejný odstín je i na krytu motoru. Čiré zadní okno odkrývá mechaniku a standardní kola, pod kterými se ukrývají třmeny v barvě vozu a s bílým nápisem Alfa Romeo, jsou oděna do zlatého odstínu.
Co se týče kabiny, zde se vyjímá černočervené alcantara čalounění na palubní desce, sedadlech, stropu i výplních dveří. Potencionální zákazníka jistě potěší také černé perforované vložky na sedačkách, speciální rohože a dvoubarevný volant. Jedinečnému alcantara čalounění podlehly i A-sloupky.
Úpravce nezmínil žádné změny v motorovém prostoru, tudíž modifikovaná Alfa Romeo 4C má pod kapotou sériový přeplňovaný čtyřválec 1,75 TBi o výkonu 240 koní a krouticím momentu 350 Nm. K motoru je připojena dvouspojková automatická převodovka TCT, díky které 4C zrychlí na stovku za 4,5 sekundy a atakuje maximální možnou rychlost 250 km/h.
Na letošní Dubai International Motor Show byla přivezena také nová Giulia Quadrifoglio, kde si odbyla svou regionální premiéru. Hlavní konkurent BMW M3 byl představen koncem června v Itálii a veřejnosti se ukázal až na zářijovém frankfurtském autosalonu. Alfa Romeo Giulia Q disponuje 2,9litrovým dvakrát přeplňovaným šestiválcem o výkonu 510 koní a točivém momentu 600 Nm. Na stovce je za 3,9 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 307 km/h.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.