Začátkem tohoto týdne byly otevřeny brány dubajského autosalonu, na kterém nechybí ani světoznámé automobilky. Výjimkou není ani Alfa Romeo, jež přivezla ukázat do Dubaje očekávanou Giuliu Quadrifoglio a speciální 4C La Furiosa, upravenou ve spolupráci s Garage Italia Customs.
Poslední projekt Lapo Elkann dostal lak s matně perleťovým efektem s červenou Accursio na nižších částech karosérie, černou karbonovou střechu a akcenty Velvet Touch. Stejný odstín je i na krytu motoru. Čiré zadní okno odkrývá mechaniku a standardní kola, pod kterými se ukrývají třmeny v barvě vozu a s bílým nápisem Alfa Romeo, jsou oděna do zlatého odstínu.
Co se týče kabiny, zde se vyjímá černočervené alcantara čalounění na palubní desce, sedadlech, stropu i výplních dveří. Potencionální zákazníka jistě potěší také černé perforované vložky na sedačkách, speciální rohože a dvoubarevný volant. Jedinečnému alcantara čalounění podlehly i A-sloupky.
Úpravce nezmínil žádné změny v motorovém prostoru, tudíž modifikovaná Alfa Romeo 4C má pod kapotou sériový přeplňovaný čtyřválec 1,75 TBi o výkonu 240 koní a krouticím momentu 350 Nm. K motoru je připojena dvouspojková automatická převodovka TCT, díky které 4C zrychlí na stovku za 4,5 sekundy a atakuje maximální možnou rychlost 250 km/h.
Na letošní Dubai International Motor Show byla přivezena také nová Giulia Quadrifoglio, kde si odbyla svou regionální premiéru. Hlavní konkurent BMW M3 byl představen koncem června v Itálii a veřejnosti se ukázal až na zářijovém frankfurtském autosalonu. Alfa Romeo Giulia Q disponuje 2,9litrovým dvakrát přeplňovaným šestiválcem o výkonu 510 koní a točivém momentu 600 Nm. Na stovce je za 3,9 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 307 km/h.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.