Už od šedesátých let platí, že správný muscle car by měl mít pohon zadních kol a silný osmiválec pod kapotou. Co když ale zadokolku nahradí čtyřkolka?
Přesně takové cvičení si v podobě Challengeru GT AWD připravil Mopar, dvorní úpravce aut koncernu FCA. Jak už napovídá mimo jiné i jméno vozu, v útrobách najdeme pohon všech kol, odvozený od systému, který se používá u policejních Chargerů. Ze stejného modelu pochází dále také zesílený podvozek, brzdy nebo ochrana motoru.
A právě o motoru je toto auto, i když se to tak nemusí zdát, především. 5.7litrový osmiválec HEMI dostal balíček Scat Pack 3, přinášející navíc 76 koní a 59 Nm točivého momentu, takže ve výsledku disponuje 522 koníky a 618 Nm. Tuto sílu přenáší na všechna kola osmistupňový automat původem z Chrysleru 300.
Vedle pohonného ústrojí prošel proměnou také vzhled karosérie. Ta je nyní lakována do šedé Destroyer a matné černé, které doplňují oranžové linky vpředu i vzadu. Bodykit karosérie je zaměřený na její rozšíření, z čehož profitují především podběhy, vyplněné 20palcovými koly. Přední nárazník dále zdobí splitter, vzadu nalezneme nový spoiler a čtyři koncovky výfuku, spojené s celkovou úpravou výfukových svodů. Uvnitř čekají sedadla čalouněná kůží a semišem, oranžové prošívání, zploštělý volant a nové prahové lišty.
S výrobou Challengeru AWD se údajně nepočítá, na druhou stranu muscle car pro všechna roční období by mohl leckoho zaujmout…
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?