Challenger od Moparu má nadupanou V8, ale i pohon 4x4. Blíží se revoluce?

ar6, 5. listopadu 2015, 05:30 Google+

Už od šedesátých let platí, že správný muscle car by měl mít pohon zadních kol a silný osmiválec pod kapotou. Co když ale zadokolku nahradí čtyřkolka?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Tato kreace od Moparu má pohon všech kol a V8 pod kapotou, Dodge Challenger GT AWD.

Tato kreace od Moparu má pohon všech kol a V8 pod kapotou, Dodge Challenger GT AWD. | foto: Mopar

Sdílejte článek

Přesně takové cvičení si v podobě Challengeru GT AWD připravil Mopar, dvorní úpravce aut koncernu FCA. Jak už napovídá mimo jiné i jméno vozu, v útrobách najdeme pohon všech kol, odvozený od systému, který se používá u policejních Chargerů. Ze stejného modelu pochází dále také zesílený podvozek, brzdy nebo ochrana motoru.

img-responsive

Logo na kapotě prozrazuje, že máme tu čest se čtyřkolkou, Dodge Challenger GT AWD. | foto: Mopar

A právě o motoru je toto auto, i když se to tak nemusí zdát, především. 5.7litrový osmiválec HEMI dostal balíček Scat Pack 3, přinášející navíc 76 koní a 59 Nm točivého momentu, takže ve výsledku disponuje 522 koníky a 618 Nm. Tuto sílu přenáší na všechna kola osmistupňový automat původem z Chrysleru 300.

Vedle pohonného ústrojí prošel proměnou také vzhled karosérie. Ta je nyní lakována do šedé Destroyer a matné černé, které doplňují oranžové linky vpředu i vzadu. Bodykit karosérie je zaměřený na její rozšíření, z čehož profitují především podběhy, vyplněné 20palcovými koly. Přední nárazník dále zdobí splitter, vzadu nalezneme nový spoiler a čtyři koncovky výfuku, spojené s celkovou úpravou výfukových svodů. Uvnitř čekají sedadla čalouněná kůží a semišem, oranžové prošívání, zploštělý volant a nové prahové lišty.

S výrobou Challengeru AWD se údajně nepočítá, na druhou stranu muscle car pro všechna roční období by mohl leckoho zaujmout…

Vytisknout

Diskuze: Challenger od Moparu má nadupanou V8, ale i pohon 4x4. Blíží se revoluce?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

ford ranger

Ford ukáže hospodaření jinak. Elektromobily v miliardových ztrátách

Hyliko

Toyota bude dodávat moduly palivových článků do nákladních aut

Dodge Challenger SRT Demon 170

Nový Dodge Challenger SRT Demon 170 umí stovku hluboko pod 2 sekundy!

Ilustrační foto

Ostřílený profesionál Andrýsek do čela Tatry

Peugeot 907

Pozapomenuté sportovní vozy díl 6., Peugeot 907 uměl až 360 km/h

Ilustrační foto

Evropská komise vyměkla, ale ekodiktát dál pokračuje

Mercedes-Benz eSprinter

Test Mercedes-Benz eSprinter 312 KAWA: konečně elektromobil, který dává smyl

Ilustrační foto

NEKOMPROMISNĚ, Slovensko půjde proti zákazu spalovacích motorů

Volkswagen Touran

Volkswagen Touran 1.5 TSI Evo2 - skvělé rodinné auto za 850 tisíc

rolls-royce ghost

Luxusní vůz na firmu? Výjimkou nejsou ani garáže ztrátových firem

Jaguar C-X75 jako hvězda snímku Spectre

Pozapomenuté sportovní vozy díl 5., Jaguar C‑X75

Toyota Yaris GR

Jak správně zvládat aquaplaning či nenadálé smyky vašeho vozidla?

Peugeot 308 SW

TEST Peugeot 308 SW GT 1.2 PureTech – krásný kombík se základním benzinem

Mercedes A190 Twin

Pozapomenuté sportovní vozy díl 4., Mercedes A190 Twin

Toyota Mirai poháněná vodíkem na první veřejné tankovací stanici v ČR v Praze na Barrandově

V Česku deset vodíkových Toyot, otevřela první čerpací stanice

reklama

Doporučujeme

Peugeot 308 GTi přichází na český trh s cenovkou pod 800 tisíc korun.

Peugeot 308 GTi není nejlevnější, stylu má ale na rozdávání

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Luxusní vůz na firmu? Výjimkou nejsou ani garáže ztrátových firem

  2. NEKOMPROMISNĚ, Slovensko půjde proti zákazu spalovacích motorů

  3. Test Mercedes-Benz eSprinter 312 KAWA: konečně elektromobil, který dává smyl

  4. Pozapomenuté sportovní vozy díl 6., Peugeot 907 uměl až 360 km/h

  5. Evropská komise vyměkla, ale ekodiktát dál pokračuje

  6. Ostřílený profesionál Andrýsek do čela Tatry

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud