Jon Olsson je po celém světě známý hned ze dvou různých důvodů. Za prvé je to vynikající švédský freestylový lyžař a za druhé také velký obdivovatel rozšířených bodykitů na automobily ve stylu závodní série DTM.
Proto vzal Olsson jednoho dne Audi RS6, přizval ke spolupráci bývalého šéfinženýra Koenigseggu Leifa Tufvessona, objednal 100 metrů karbonu a postavil si vlastní RS6 DTM. K extrémnímu vzhledu se hodí také extrémní výkon, proto mu u Stertman Motosport vyladili motor až na 950 koní (se závodním palivem má jednotka ještě o 50 koní víc). Nakonec se na střechu dostal box na lyže a další zimní výbavu a vznikla tak modla jedné generace tuningových nadšenců.
Aby Olsson dokázal, že je RS6 DTM použitelná každý den, odjel s ní letos 3000 mil v rámci miliardářského závodu Gumball 3000. Pak se ale svůj klenot rozhodl prodat nizozemskému obchodníkovi s auty a sběrateli Douwe Leitnerovi. Ten si ho nicméně příliš dlouho neužil.
Ve středu, kolem jedenácté hodiny večerní, mu totiž auto odcizili dva neznámí ozbrojení lupiči zrovna ve chvíli, kdy doplňoval palivo na čerpací stanici v Amsterdamu. Pachatelé přijeli v bílém Volkswagenu Transporter, který posléze zapálili, a odjeli právě v supervýkonném kombíku. Zajímavý je přitom fakt, že klíče byly v době krádeže v Leitnerově kapse, auto tak muselo být nastartované a lupiči by po vypnutí motoru pravděpodobně nebyli schopni znova nastartovat.
Asi v půl čtvrté ráno našli policisté auto zaparkované v patrových garážích v západní části nizozemského hlavního města. Bohužel spálené do základů. Lupiči tak nejspíš učinili proto, aby se zbavili případných důkazů. Další informace zatím policie nezveřejnila, díky Instagramu samotného Olssona se tak alespoň můžete podívat, co všechno z auta (ne)zbylo.
Podle jeho komentářů na této sociální síti však už začíná vymýšlet nový projekt, kterým bude chtít vzdát čest RS6 DTM. A my mu držíme palce!
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?