Jon Olsson je po celém světě známý hned ze dvou různých důvodů. Za prvé je to vynikající švédský freestylový lyžař a za druhé také velký obdivovatel rozšířených bodykitů na automobily ve stylu závodní série DTM.
Proto vzal Olsson jednoho dne Audi RS6, přizval ke spolupráci bývalého šéfinženýra Koenigseggu Leifa Tufvessona, objednal 100 metrů karbonu a postavil si vlastní RS6 DTM. K extrémnímu vzhledu se hodí také extrémní výkon, proto mu u Stertman Motosport vyladili motor až na 950 koní (se závodním palivem má jednotka ještě o 50 koní víc). Nakonec se na střechu dostal box na lyže a další zimní výbavu a vznikla tak modla jedné generace tuningových nadšenců.
Aby Olsson dokázal, že je RS6 DTM použitelná každý den, odjel s ní letos 3000 mil v rámci miliardářského závodu Gumball 3000. Pak se ale svůj klenot rozhodl prodat nizozemskému obchodníkovi s auty a sběrateli Douwe Leitnerovi. Ten si ho nicméně příliš dlouho neužil.
Ve středu, kolem jedenácté hodiny večerní, mu totiž auto odcizili dva neznámí ozbrojení lupiči zrovna ve chvíli, kdy doplňoval palivo na čerpací stanici v Amsterdamu. Pachatelé přijeli v bílém Volkswagenu Transporter, který posléze zapálili, a odjeli právě v supervýkonném kombíku. Zajímavý je přitom fakt, že klíče byly v době krádeže v Leitnerově kapse, auto tak muselo být nastartované a lupiči by po vypnutí motoru pravděpodobně nebyli schopni znova nastartovat.
Asi v půl čtvrté ráno našli policisté auto zaparkované v patrových garážích v západní části nizozemského hlavního města. Bohužel spálené do základů. Lupiči tak nejspíš učinili proto, aby se zbavili případných důkazů. Další informace zatím policie nezveřejnila, díky Instagramu samotného Olssona se tak alespoň můžete podívat, co všechno z auta (ne)zbylo.
Podle jeho komentářů na této sociální síti však už začíná vymýšlet nový projekt, kterým bude chtít vzdát čest RS6 DTM. A my mu držíme palce!
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?