Kde jinde než v Rusku, může vzniknout něco takového? V Petrohradě je na prodej Bentley Arnage v terénní úpravě. Vedle něj by i Mercedes Benz třídy G vypadal jako malý městský crossover.
YouTubeři a úpravci automobilů z uskupení Jagger Garage jsou známí nejen v domácím Rusku pro stavbu terénních speciálů běžných silničních vozů. Jejich nejznámější počin je nejspíš pásové Bentley Continental GT. Dnes se blíže podíváme na jiný vůz této britské exkluzivní značky, a to konkrétně na Bentley Arnage v terénní úpravě, který oproti originálu využívá velké množství dílů ze země vycházejícího slunce.
Na začátku tohoto projektu bylo Bentley Arnage ročník 1999 s "lehlým" motorem. Jelikož motor V8 o objemu 6 a 3/4 litru se neválí na každém rohu ani v Rusku, rozhodli se jej kluci z Jagger Garage nahradit motorem Toyota-Lexus 3UZ-FE VVTI. V8 o objemu 4,3 litru má již v sérii výkon přes 300 koní. Po instalaci dvojice turbodmychadel má nyní "Véosma" výkon okolo 400 koní. Pětistupňová automatická převodovka je použita též z dárcovského Lexusu, avšak na ní je ještě připojena přídavná převodovka z Toyoty Hilux.
Bentley sedí na na míru postaveném rámu z nerezové oceli. Jak přední, tak i zadní náprava pochází z dalšího japonského vozu, a to konkrétně Nissanu Patrol. Zadní náprava má diferenciál s uzávěrkou. Díly podvozku jako tlumiče, zavěšení, tyče Panhard nebo řízení pochází též z Patrolu. Kardanové hřídele upravené na potřebnou délku pak pocházejí z Toyoty Land Cruiser.
Terénní Bentley na kolech 37x12,5 R17 je nyní na prodej za částku 8 milionů Rublů (asi 2,4 milionů Kč). O tom, zda se s ním smí legálně na pozemní komunikace, se však jeho tvůrci nezmiňují.Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.