Kde jinde než v Rusku, může vzniknout něco takového? V Petrohradě je na prodej Bentley Arnage v terénní úpravě. Vedle něj by i Mercedes Benz třídy G vypadal jako malý městský crossover.
YouTubeři a úpravci automobilů z uskupení Jagger Garage jsou známí nejen v domácím Rusku pro stavbu terénních speciálů běžných silničních vozů. Jejich nejznámější počin je nejspíš pásové Bentley Continental GT. Dnes se blíže podíváme na jiný vůz této britské exkluzivní značky, a to konkrétně na Bentley Arnage v terénní úpravě, který oproti originálu využívá velké množství dílů ze země vycházejícího slunce.
Na začátku tohoto projektu bylo Bentley Arnage ročník 1999 s "lehlým" motorem. Jelikož motor V8 o objemu 6 a 3/4 litru se neválí na každém rohu ani v Rusku, rozhodli se jej kluci z Jagger Garage nahradit motorem Toyota-Lexus 3UZ-FE VVTI. V8 o objemu 4,3 litru má již v sérii výkon přes 300 koní. Po instalaci dvojice turbodmychadel má nyní "Véosma" výkon okolo 400 koní. Pětistupňová automatická převodovka je použita též z dárcovského Lexusu, avšak na ní je ještě připojena přídavná převodovka z Toyoty Hilux.
Bentley sedí na na míru postaveném rámu z nerezové oceli. Jak přední, tak i zadní náprava pochází z dalšího japonského vozu, a to konkrétně Nissanu Patrol. Zadní náprava má diferenciál s uzávěrkou. Díly podvozku jako tlumiče, zavěšení, tyče Panhard nebo řízení pochází též z Patrolu. Kardanové hřídele upravené na potřebnou délku pak pocházejí z Toyoty Land Cruiser.
Terénní Bentley na kolech 37x12,5 R17 je nyní na prodej za částku 8 milionů Rublů (asi 2,4 milionů Kč). O tom, zda se s ním smí legálně na pozemní komunikace, se však jeho tvůrci nezmiňují.Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?