O nadcházejícím víkendu odstartuje již 48. ročník nejslavnější tuzemské automobilové soutěže Barum Rallye. Na startu se sejde nebývale silná konkurence v čele s dvěma továrními teamy Škodovky a Hyundaie a posádkami bojujícími v evropském šampionátu. V nejsilnější kategorii R5 je přihlášeno rekordních 36 vozů. EuroOil-invelt team s dvojnásobnými vítězi Barumky Pechem a Uhlem chce ve Zlíně bojovat o stupně vítězů.
Václav Pech jun. s Petrem Uhlem vyhráli Barumku v letech 2003 a 2014 a k jedněm z favoritů patří i letos. Oproti jiným závodům se zde začne závodit již na shakedownu, kdy podle dosaženého času, si posádky vybírají startovní pozici, která je zde velmi důležitá. „Barumka pro nás znamená něco výjimečného, je to největší závod, s nejsilnější konkurencí, kterého se v sezoně účastníme. Už i systém vybírání startovního pořadí znamená, že musíte fungovat od prvních metrů, pokud neuspějete hned na shakedownu, tak máte hodně těžkou pozici do závodu. Moc se opět těšíme, i když zároveň máme ze zdejších rychlostek velký respekt,“ říká Václav Pech jun. a dodává: „Na Barumku jsme museli znovu postavit nový motor, jelikož do narychlo sestaveného motoru před minulým závodem nám M-sport mohl dodat pouze použité písty, které svoji úlohu sice splnily, ale dále jsme se na ně nechtěli spoléhat. Teď bylo dostatek času všechny díly sehnat nové a motor dodělat.“
48. Barum Rallye odstartuje v pátek 24.8. v 16 h. na Zlínském náměstí a ihned po slavnostním startu následuje divácky velice oblíbená první rychlostní zkouška ulicemi Zlína. „Tato rychlostka má své neopakovatelné kouzlo. Elektrizující atmosféra jakou tam diváci vytvoří, musí nabudit snad každého závodníka. Myslím, že na světě podobných zkoušek v takovém rozsahu moc není,“ dodává Pech. Vítězná posádka projede cílem pod zlínskou radnicí po absolvování tratě dlouhé 742 km v neděli v 17,00 hod. EuroOil-invelt team zve všechny fanoušky motorsportu na tento jedinečný závod.
www.VaclavPech.cz
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.