O nadcházejícím víkendu odstartuje již 48. ročník nejslavnější tuzemské automobilové soutěže Barum Rallye. Na startu se sejde nebývale silná konkurence v čele s dvěma továrními teamy Škodovky a Hyundaie a posádkami bojujícími v evropském šampionátu. V nejsilnější kategorii R5 je přihlášeno rekordních 36 vozů. EuroOil-invelt team s dvojnásobnými vítězi Barumky Pechem a Uhlem chce ve Zlíně bojovat o stupně vítězů.
Václav Pech jun. s Petrem Uhlem vyhráli Barumku v letech 2003 a 2014 a k jedněm z favoritů patří i letos. Oproti jiným závodům se zde začne závodit již na shakedownu, kdy podle dosaženého času, si posádky vybírají startovní pozici, která je zde velmi důležitá. „Barumka pro nás znamená něco výjimečného, je to největší závod, s nejsilnější konkurencí, kterého se v sezoně účastníme. Už i systém vybírání startovního pořadí znamená, že musíte fungovat od prvních metrů, pokud neuspějete hned na shakedownu, tak máte hodně těžkou pozici do závodu. Moc se opět těšíme, i když zároveň máme ze zdejších rychlostek velký respekt,“ říká Václav Pech jun. a dodává: „Na Barumku jsme museli znovu postavit nový motor, jelikož do narychlo sestaveného motoru před minulým závodem nám M-sport mohl dodat pouze použité písty, které svoji úlohu sice splnily, ale dále jsme se na ně nechtěli spoléhat. Teď bylo dostatek času všechny díly sehnat nové a motor dodělat.“
48. Barum Rallye odstartuje v pátek 24.8. v 16 h. na Zlínském náměstí a ihned po slavnostním startu následuje divácky velice oblíbená první rychlostní zkouška ulicemi Zlína. „Tato rychlostka má své neopakovatelné kouzlo. Elektrizující atmosféra jakou tam diváci vytvoří, musí nabudit snad každého závodníka. Myslím, že na světě podobných zkoušek v takovém rozsahu moc není,“ dodává Pech. Vítězná posádka projede cílem pod zlínskou radnicí po absolvování tratě dlouhé 742 km v neděli v 17,00 hod. EuroOil-invelt team zve všechny fanoušky motorsportu na tento jedinečný závod.
www.VaclavPech.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.