Tovární tým ŠKODA MOTORSPORT zahájí rallyovou sezónu 2016 startem na druhé soutěži mistrovství světa, Švédské rally, která se jede ve dnech 11. až 14. února.
Stejně jako v uplynulém roce budou o tituly usilovat tři tovární jezdci Pontus Tidemand, Jan Kopecký a Esapekka Lappi se soutěžními vozy ŠKODA Fabia R5. Nováčkem v týmu ŠKODA je zkušený kopilot Jonas Andersson, který má k novým úspěchům navigovat asijsko-pacifického šampiona Tidemanda. Tým ŠKODA Motorsport se zaměří zejména na účinkování na mistrovství světa v rally (WRC 2). Zkušený Kopecký kromě toho chce zopakovat svůj triumf v českém mistrovství v rally (MČR).
„Rok 2015 pro nás byl veskrze úspěšným premiérovým rokem s novým vozem ŠKODA Fabia R5. Čtvrtý zisk titulu po sobě v asijsko-pacifickém mistrovství, čtyři vítězství na mistrovství světa v rally WRC 2 a pět národních titulů, to překonalo naše očekávání,“ říká šéf ŠKODA Motorsportu Michal Hrabánek. „Samozřejmě náš tým ŠKODA i během krátké zimní přestávky tvrdě pracoval a nyní se těšíme na úspěšný rok 2016 s naším rychlým a spolehlivým vozem Fabia R5. S našimi třemi silnými jezdci Pontusem Tidemandem, Janem Kopeckým a Esapekkou Lappim bychom pokud možno chtěli překonat úspěchy loňského roku ve WRC 2. Srdečně také vítáme v naší závodní rodině ŠKODA nového spolujezdce Pontuse Tidemanda Jonase Anderssona,“ dodal Hrabánek.
Andersson je pokládán za jednoho z nejzkušenějších spolujezdců na světě a v minulých letech byl úspěšný na mistrovství světa FIA v rally (WRC). Svou soutěžní premiéru po boku švédského pilota značky ŠKODA Tidemanda oslaví na rally ve Švédsku. „Už jsme spolu odjeli hodně testovacích jízd a nemůžeme se dočkat, až to konečně začne,“ řekl Tidemand. Andersson si pro svůj první start s továrním týmem ŠKODA stanovil jasný cíl: „Chceme být na špici.“
Druhou tovární posádkou, která se postaví na start druhého podniku sezóny WRC 2 ve Švédsku, je dvojice Esapekka Lappi a Janne Ferm. V minulém roce přispěli mistři Evropy z roku 2014 dvěma vítězstvími na mistrovství světa k úspěšné bilanci týmu ŠKODA Motorsport a v konečném pořadí WRC 2 obsadili třetí místo. V letošním roce by to mohlo být ještě výše. „Ještě máme potenciál ke zlepšení,“ řekl Lappi a dodal: „Samozřejmě se pokusíme jet o titul ve WRC 2.“
Ambice na zisk titulu mají také Jan Kopecký a Pavel Dresler. Tato posádka loni získala s čistým kontem pěti vítězství z pěti startů český mistrovský titul a v r. 2016 by tento úspěch ráda zopakovala. Kromě toho se Kopecký a Dresler, stejně jako ostatní posádky týmu ŠKODA Motorsport, zúčastní také některých soutěží WRC 2. Zde loni dosáhli jednoho vítězství. „Těšíme se na výzvy ve WRC 2 a v MČR v tomto roce,“ řekl Kopecký. „Naštěstí je pro nás ŠKODA Fabia R5 dokonalý stroj, z něhož chceme v tomto roce dostat ještě víc.“
Špičková čtyřkolka bude v roce 2016, stejně jako v roce předchozím, jezdit v zeleno-černo-bílých barvách týmu ŠKODA Motorsport. Tento vzhled nadchl fanoušky po celém světě. „Slibujeme našim příznivcům, že uděláme vše pro to, abychom i v roce 2016 mohli pokračovat v úspěšné sérii týmu ŠKODA Motorsport,“ řekl šéf ŠKODA Motorsportu Hrabánek.
Zdroj: Škoda Auto
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.