Tovární tým ŠKODA MOTORSPORT zahájí rallyovou sezónu 2016 startem na druhé soutěži mistrovství světa, Švédské rally, která se jede ve dnech 11. až 14. února.
Stejně jako v uplynulém roce budou o tituly usilovat tři tovární jezdci Pontus Tidemand, Jan Kopecký a Esapekka Lappi se soutěžními vozy ŠKODA Fabia R5. Nováčkem v týmu ŠKODA je zkušený kopilot Jonas Andersson, který má k novým úspěchům navigovat asijsko-pacifického šampiona Tidemanda. Tým ŠKODA Motorsport se zaměří zejména na účinkování na mistrovství světa v rally (WRC 2). Zkušený Kopecký kromě toho chce zopakovat svůj triumf v českém mistrovství v rally (MČR).
„Rok 2015 pro nás byl veskrze úspěšným premiérovým rokem s novým vozem ŠKODA Fabia R5. Čtvrtý zisk titulu po sobě v asijsko-pacifickém mistrovství, čtyři vítězství na mistrovství světa v rally WRC 2 a pět národních titulů, to překonalo naše očekávání,“ říká šéf ŠKODA Motorsportu Michal Hrabánek. „Samozřejmě náš tým ŠKODA i během krátké zimní přestávky tvrdě pracoval a nyní se těšíme na úspěšný rok 2016 s naším rychlým a spolehlivým vozem Fabia R5. S našimi třemi silnými jezdci Pontusem Tidemandem, Janem Kopeckým a Esapekkou Lappim bychom pokud možno chtěli překonat úspěchy loňského roku ve WRC 2. Srdečně také vítáme v naší závodní rodině ŠKODA nového spolujezdce Pontuse Tidemanda Jonase Anderssona,“ dodal Hrabánek.
Andersson je pokládán za jednoho z nejzkušenějších spolujezdců na světě a v minulých letech byl úspěšný na mistrovství světa FIA v rally (WRC). Svou soutěžní premiéru po boku švédského pilota značky ŠKODA Tidemanda oslaví na rally ve Švédsku. „Už jsme spolu odjeli hodně testovacích jízd a nemůžeme se dočkat, až to konečně začne,“ řekl Tidemand. Andersson si pro svůj první start s továrním týmem ŠKODA stanovil jasný cíl: „Chceme být na špici.“
Druhou tovární posádkou, která se postaví na start druhého podniku sezóny WRC 2 ve Švédsku, je dvojice Esapekka Lappi a Janne Ferm. V minulém roce přispěli mistři Evropy z roku 2014 dvěma vítězstvími na mistrovství světa k úspěšné bilanci týmu ŠKODA Motorsport a v konečném pořadí WRC 2 obsadili třetí místo. V letošním roce by to mohlo být ještě výše. „Ještě máme potenciál ke zlepšení,“ řekl Lappi a dodal: „Samozřejmě se pokusíme jet o titul ve WRC 2.“
Ambice na zisk titulu mají také Jan Kopecký a Pavel Dresler. Tato posádka loni získala s čistým kontem pěti vítězství z pěti startů český mistrovský titul a v r. 2016 by tento úspěch ráda zopakovala. Kromě toho se Kopecký a Dresler, stejně jako ostatní posádky týmu ŠKODA Motorsport, zúčastní také některých soutěží WRC 2. Zde loni dosáhli jednoho vítězství. „Těšíme se na výzvy ve WRC 2 a v MČR v tomto roce,“ řekl Kopecký. „Naštěstí je pro nás ŠKODA Fabia R5 dokonalý stroj, z něhož chceme v tomto roce dostat ještě víc.“
Špičková čtyřkolka bude v roce 2016, stejně jako v roce předchozím, jezdit v zeleno-černo-bílých barvách týmu ŠKODA Motorsport. Tento vzhled nadchl fanoušky po celém světě. „Slibujeme našim příznivcům, že uděláme vše pro to, abychom i v roce 2016 mohli pokračovat v úspěšné sérii týmu ŠKODA Motorsport,“ řekl šéf ŠKODA Motorsportu Hrabánek.
Zdroj: Škoda Auto
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?