Tovární tým ŠKODA MOTORSPORT zahájí rallyovou sezónu 2016 startem na druhé soutěži mistrovství světa, Švédské rally, která se jede ve dnech 11. až 14. února.
Stejně jako v uplynulém roce budou o tituly usilovat tři tovární jezdci Pontus Tidemand, Jan Kopecký a Esapekka Lappi se soutěžními vozy ŠKODA Fabia R5. Nováčkem v týmu ŠKODA je zkušený kopilot Jonas Andersson, který má k novým úspěchům navigovat asijsko-pacifického šampiona Tidemanda. Tým ŠKODA Motorsport se zaměří zejména na účinkování na mistrovství světa v rally (WRC 2). Zkušený Kopecký kromě toho chce zopakovat svůj triumf v českém mistrovství v rally (MČR).
„Rok 2015 pro nás byl veskrze úspěšným premiérovým rokem s novým vozem ŠKODA Fabia R5. Čtvrtý zisk titulu po sobě v asijsko-pacifickém mistrovství, čtyři vítězství na mistrovství světa v rally WRC 2 a pět národních titulů, to překonalo naše očekávání,“ říká šéf ŠKODA Motorsportu Michal Hrabánek. „Samozřejmě náš tým ŠKODA i během krátké zimní přestávky tvrdě pracoval a nyní se těšíme na úspěšný rok 2016 s naším rychlým a spolehlivým vozem Fabia R5. S našimi třemi silnými jezdci Pontusem Tidemandem, Janem Kopeckým a Esapekkou Lappim bychom pokud možno chtěli překonat úspěchy loňského roku ve WRC 2. Srdečně také vítáme v naší závodní rodině ŠKODA nového spolujezdce Pontuse Tidemanda Jonase Anderssona,“ dodal Hrabánek.
Andersson je pokládán za jednoho z nejzkušenějších spolujezdců na světě a v minulých letech byl úspěšný na mistrovství světa FIA v rally (WRC). Svou soutěžní premiéru po boku švédského pilota značky ŠKODA Tidemanda oslaví na rally ve Švédsku. „Už jsme spolu odjeli hodně testovacích jízd a nemůžeme se dočkat, až to konečně začne,“ řekl Tidemand. Andersson si pro svůj první start s továrním týmem ŠKODA stanovil jasný cíl: „Chceme být na špici.“
Druhou tovární posádkou, která se postaví na start druhého podniku sezóny WRC 2 ve Švédsku, je dvojice Esapekka Lappi a Janne Ferm. V minulém roce přispěli mistři Evropy z roku 2014 dvěma vítězstvími na mistrovství světa k úspěšné bilanci týmu ŠKODA Motorsport a v konečném pořadí WRC 2 obsadili třetí místo. V letošním roce by to mohlo být ještě výše. „Ještě máme potenciál ke zlepšení,“ řekl Lappi a dodal: „Samozřejmě se pokusíme jet o titul ve WRC 2.“
Ambice na zisk titulu mají také Jan Kopecký a Pavel Dresler. Tato posádka loni získala s čistým kontem pěti vítězství z pěti startů český mistrovský titul a v r. 2016 by tento úspěch ráda zopakovala. Kromě toho se Kopecký a Dresler, stejně jako ostatní posádky týmu ŠKODA Motorsport, zúčastní také některých soutěží WRC 2. Zde loni dosáhli jednoho vítězství. „Těšíme se na výzvy ve WRC 2 a v MČR v tomto roce,“ řekl Kopecký. „Naštěstí je pro nás ŠKODA Fabia R5 dokonalý stroj, z něhož chceme v tomto roce dostat ještě víc.“
Špičková čtyřkolka bude v roce 2016, stejně jako v roce předchozím, jezdit v zeleno-černo-bílých barvách týmu ŠKODA Motorsport. Tento vzhled nadchl fanoušky po celém světě. „Slibujeme našim příznivcům, že uděláme vše pro to, abychom i v roce 2016 mohli pokračovat v úspěšné sérii týmu ŠKODA Motorsport,“ řekl šéf ŠKODA Motorsportu Hrabánek.
Zdroj: Škoda Auto
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?