Tovární tým ŠKODA MOTORSPORT zahájí rallyovou sezónu 2016 startem na druhé soutěži mistrovství světa, Švédské rally, která se jede ve dnech 11. až 14. února.
Stejně jako v uplynulém roce budou o tituly usilovat tři tovární jezdci Pontus Tidemand, Jan Kopecký a Esapekka Lappi se soutěžními vozy ŠKODA Fabia R5. Nováčkem v týmu ŠKODA je zkušený kopilot Jonas Andersson, který má k novým úspěchům navigovat asijsko-pacifického šampiona Tidemanda. Tým ŠKODA Motorsport se zaměří zejména na účinkování na mistrovství světa v rally (WRC 2). Zkušený Kopecký kromě toho chce zopakovat svůj triumf v českém mistrovství v rally (MČR).
„Rok 2015 pro nás byl veskrze úspěšným premiérovým rokem s novým vozem ŠKODA Fabia R5. Čtvrtý zisk titulu po sobě v asijsko-pacifickém mistrovství, čtyři vítězství na mistrovství světa v rally WRC 2 a pět národních titulů, to překonalo naše očekávání,“ říká šéf ŠKODA Motorsportu Michal Hrabánek. „Samozřejmě náš tým ŠKODA i během krátké zimní přestávky tvrdě pracoval a nyní se těšíme na úspěšný rok 2016 s naším rychlým a spolehlivým vozem Fabia R5. S našimi třemi silnými jezdci Pontusem Tidemandem, Janem Kopeckým a Esapekkou Lappim bychom pokud možno chtěli překonat úspěchy loňského roku ve WRC 2. Srdečně také vítáme v naší závodní rodině ŠKODA nového spolujezdce Pontuse Tidemanda Jonase Anderssona,“ dodal Hrabánek.
Andersson je pokládán za jednoho z nejzkušenějších spolujezdců na světě a v minulých letech byl úspěšný na mistrovství světa FIA v rally (WRC). Svou soutěžní premiéru po boku švédského pilota značky ŠKODA Tidemanda oslaví na rally ve Švédsku. „Už jsme spolu odjeli hodně testovacích jízd a nemůžeme se dočkat, až to konečně začne,“ řekl Tidemand. Andersson si pro svůj první start s továrním týmem ŠKODA stanovil jasný cíl: „Chceme být na špici.“
Druhou tovární posádkou, která se postaví na start druhého podniku sezóny WRC 2 ve Švédsku, je dvojice Esapekka Lappi a Janne Ferm. V minulém roce přispěli mistři Evropy z roku 2014 dvěma vítězstvími na mistrovství světa k úspěšné bilanci týmu ŠKODA Motorsport a v konečném pořadí WRC 2 obsadili třetí místo. V letošním roce by to mohlo být ještě výše. „Ještě máme potenciál ke zlepšení,“ řekl Lappi a dodal: „Samozřejmě se pokusíme jet o titul ve WRC 2.“
Ambice na zisk titulu mají také Jan Kopecký a Pavel Dresler. Tato posádka loni získala s čistým kontem pěti vítězství z pěti startů český mistrovský titul a v r. 2016 by tento úspěch ráda zopakovala. Kromě toho se Kopecký a Dresler, stejně jako ostatní posádky týmu ŠKODA Motorsport, zúčastní také některých soutěží WRC 2. Zde loni dosáhli jednoho vítězství. „Těšíme se na výzvy ve WRC 2 a v MČR v tomto roce,“ řekl Kopecký. „Naštěstí je pro nás ŠKODA Fabia R5 dokonalý stroj, z něhož chceme v tomto roce dostat ještě víc.“
Špičková čtyřkolka bude v roce 2016, stejně jako v roce předchozím, jezdit v zeleno-černo-bílých barvách týmu ŠKODA Motorsport. Tento vzhled nadchl fanoušky po celém světě. „Slibujeme našim příznivcům, že uděláme vše pro to, abychom i v roce 2016 mohli pokračovat v úspěšné sérii týmu ŠKODA Motorsport,“ řekl šéf ŠKODA Motorsportu Hrabánek.
Zdroj: Škoda Auto
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.