Posádka A.T. Motosport Antonín Tlusťák, Jan Škaloud vybojovala v letošní sezoně opět medailové umístění v seriálu FIA Mistrovství Evropy v rally.
Po loňském titulu vicemistra Evropy přidala letos po skvělém finiši na závěrečné soutěži Rallye International du Valais ve Švýcarsku třetí místo. Zádveřický jezdec si dal další dárek druhý listopadový víkend vítězstvím na Autogames RallyShow Uherský Brod, kde na voze Mitsubishi Lancer WRC nenašel přemožitele. „Brod byl krásným dárkem za vydařenou sezonou. Poděkování patří našim partnerům a sponzorům, všem děkuji za podporu, která vyústila v medailové umístění v evropském šampionátu,“ řekl devětadvacetiletý jezdec.
Pro Tlusťáka byla uherskobrodská rallyshow druhým startem s vozem Mitsubishi Lancer WRC z anglické stáje MML Sports Ltd., která vznikla z bývalého továrního týmu Mitsubishi World Rally Team. Po premiérovém startu na vsetínském rallysprintu koncem října přišlo pokračování na exhibičním podniku na Slovácku. „Pro nás dopadl Uherský Brod nejlépe, jak mohl. Těsně před rallyshow jsem se vracel společně s rodinou z dovolené a prakticky z letiště následoval okamžitý přesun na večerní představení posádek. V noci jsme zorganizovali krátký test, kdy přišlo seznámení s autem a jeho finální nastavení. Od předchozího startu ve Vsetíně uběhly tři týdny, nastavili jsme vůz i s důrazem na okruhovou městskou zkoušku a provedly se změny na diferenciálech. Společně s Honzou jsem si dali za cíl vítězství a samotný závod jsme si oba parádně užili,“ pověděl Antonín Tlusťák. Červené Mitsubishi se startovním číslem 1 bylo nejrychlejším vozem i v konečném účtování po sedmi rychlostních zkouškách. Tlusťák se tahal o prvenství v letošní rallyshow s okruhovým jezdcem Tomášem Kostkou, který startoval na fabii S2000. „Tomáš nás příjemně překvapil, jel hodně rychle. Věděli jsme, že před poslední erzetou si musíme vypracovat náskok, proto jsme střádali vteřinku po vteřince. Poslední erzetu jsme již neriskovali a předchozí vypracovaný náskok nám stačil. Zkrátka to byl skvělý výsledek,“ uvedl Antonín Tlusťák, v jehož prospěch nakonec rozhodlo na cílové metě 4,6 vteřiny. Celkový úspěch byl ještě umocněn třetím místem druhého vozu Mitsubishi za volantem s Martinem Březíkem. „Angličané byli maximálně spokojeni a vycházeli nám ve všem vstříc. Obě auta dojela na bedně a šéfové týmu rozdávali úsměvy na všechny strany. Z našeho pohledu se jednalo o skvělou spolupráci, všem fungovalo na více než sto procent. Z mého pohledu je Mitsubishi Lancer WRC nejlepší auto, jaké jsem měl možnost řídit,“ objasnil Tlusťák.
Slušovický A.T.Motosport se objeví na všech čtyřech exhibičních podnicích v závěru sezony. Vůz Mitsubishi Lancer WRC za volantem s Antonínem Tlusťákem uvidíme v sobotu 10. prosince při PdTech Mikulášská rally Slušovice, kde se objeví na místě spolujezdce Tlusťákova manželka Lucie. Ještě před tím jsou potvrzeny dva starty v Čechách na voze Škoda Fabia Super 2000, a to Setkání mistrů v Sosnové u České Lípy (neděle 20. listopadu) a Pražský rallysprint (sobota 3. prosince). „Po Praze odešleme motor z fabie na kompletní repasi do Orecy kvůli startu na Jänner rally začátkem příštího roku. Na Setkání mistrů v Sosnové se velmi těším. Jedu tam pobavit spoustu diváků, kteří se každoročně na autodromu scházejí. V loňském roce jsem nemohl na sever Čech přijet, neboť Setkání mistrů se krylo termínově se závěrečným evropským podnikem ve Švýcarsku. V Sosnové jsem v minulých letech několikrát startoval, ať už to bylo na kitovém saxu nebo s C2, nicméně se škodovkou zde pojedu poprvé. V sobotu svezu své partnery převážně z Čech a nedělní program si přeji, co nejvíce užít,“ uzavřel Antonín Tlusťák, letošní druhý vicemistr Evropy a držitel jezdecké priority FIA B.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?