Posádka A.T. Motosport Antonín Tlusťák, Jan Škaloud vybojovala v letošní sezoně opět medailové umístění v seriálu FIA Mistrovství Evropy v rally.
Po loňském titulu vicemistra Evropy přidala letos po skvělém finiši na závěrečné soutěži Rallye International du Valais ve Švýcarsku třetí místo. Zádveřický jezdec si dal další dárek druhý listopadový víkend vítězstvím na Autogames RallyShow Uherský Brod, kde na voze Mitsubishi Lancer WRC nenašel přemožitele. „Brod byl krásným dárkem za vydařenou sezonou. Poděkování patří našim partnerům a sponzorům, všem děkuji za podporu, která vyústila v medailové umístění v evropském šampionátu,“ řekl devětadvacetiletý jezdec.
Pro Tlusťáka byla uherskobrodská rallyshow druhým startem s vozem Mitsubishi Lancer WRC z anglické stáje MML Sports Ltd., která vznikla z bývalého továrního týmu Mitsubishi World Rally Team. Po premiérovém startu na vsetínském rallysprintu koncem října přišlo pokračování na exhibičním podniku na Slovácku. „Pro nás dopadl Uherský Brod nejlépe, jak mohl. Těsně před rallyshow jsem se vracel společně s rodinou z dovolené a prakticky z letiště následoval okamžitý přesun na večerní představení posádek. V noci jsme zorganizovali krátký test, kdy přišlo seznámení s autem a jeho finální nastavení. Od předchozího startu ve Vsetíně uběhly tři týdny, nastavili jsme vůz i s důrazem na okruhovou městskou zkoušku a provedly se změny na diferenciálech. Společně s Honzou jsem si dali za cíl vítězství a samotný závod jsme si oba parádně užili,“ pověděl Antonín Tlusťák. Červené Mitsubishi se startovním číslem 1 bylo nejrychlejším vozem i v konečném účtování po sedmi rychlostních zkouškách. Tlusťák se tahal o prvenství v letošní rallyshow s okruhovým jezdcem Tomášem Kostkou, který startoval na fabii S2000. „Tomáš nás příjemně překvapil, jel hodně rychle. Věděli jsme, že před poslední erzetou si musíme vypracovat náskok, proto jsme střádali vteřinku po vteřince. Poslední erzetu jsme již neriskovali a předchozí vypracovaný náskok nám stačil. Zkrátka to byl skvělý výsledek,“ uvedl Antonín Tlusťák, v jehož prospěch nakonec rozhodlo na cílové metě 4,6 vteřiny. Celkový úspěch byl ještě umocněn třetím místem druhého vozu Mitsubishi za volantem s Martinem Březíkem. „Angličané byli maximálně spokojeni a vycházeli nám ve všem vstříc. Obě auta dojela na bedně a šéfové týmu rozdávali úsměvy na všechny strany. Z našeho pohledu se jednalo o skvělou spolupráci, všem fungovalo na více než sto procent. Z mého pohledu je Mitsubishi Lancer WRC nejlepší auto, jaké jsem měl možnost řídit,“ objasnil Tlusťák.
Slušovický A.T.Motosport se objeví na všech čtyřech exhibičních podnicích v závěru sezony. Vůz Mitsubishi Lancer WRC za volantem s Antonínem Tlusťákem uvidíme v sobotu 10. prosince při PdTech Mikulášská rally Slušovice, kde se objeví na místě spolujezdce Tlusťákova manželka Lucie. Ještě před tím jsou potvrzeny dva starty v Čechách na voze Škoda Fabia Super 2000, a to Setkání mistrů v Sosnové u České Lípy (neděle 20. listopadu) a Pražský rallysprint (sobota 3. prosince). „Po Praze odešleme motor z fabie na kompletní repasi do Orecy kvůli startu na Jänner rally začátkem příštího roku. Na Setkání mistrů v Sosnové se velmi těším. Jedu tam pobavit spoustu diváků, kteří se každoročně na autodromu scházejí. V loňském roce jsem nemohl na sever Čech přijet, neboť Setkání mistrů se krylo termínově se závěrečným evropským podnikem ve Švýcarsku. V Sosnové jsem v minulých letech několikrát startoval, ať už to bylo na kitovém saxu nebo s C2, nicméně se škodovkou zde pojedu poprvé. V sobotu svezu své partnery převážně z Čech a nedělní program si přeji, co nejvíce užít,“ uzavřel Antonín Tlusťák, letošní druhý vicemistr Evropy a držitel jezdecké priority FIA B.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?