Posádka A.T. Motosport Antonín Tlusťák, Jan Škaloud vybojovala v letošní sezoně opět medailové umístění v seriálu FIA Mistrovství Evropy v rally.
Po loňském titulu vicemistra Evropy přidala letos po skvělém finiši na závěrečné soutěži Rallye International du Valais ve Švýcarsku třetí místo. Zádveřický jezdec si dal další dárek druhý listopadový víkend vítězstvím na Autogames RallyShow Uherský Brod, kde na voze Mitsubishi Lancer WRC nenašel přemožitele. „Brod byl krásným dárkem za vydařenou sezonou. Poděkování patří našim partnerům a sponzorům, všem děkuji za podporu, která vyústila v medailové umístění v evropském šampionátu,“ řekl devětadvacetiletý jezdec.
Pro Tlusťáka byla uherskobrodská rallyshow druhým startem s vozem Mitsubishi Lancer WRC z anglické stáje MML Sports Ltd., která vznikla z bývalého továrního týmu Mitsubishi World Rally Team. Po premiérovém startu na vsetínském rallysprintu koncem října přišlo pokračování na exhibičním podniku na Slovácku. „Pro nás dopadl Uherský Brod nejlépe, jak mohl. Těsně před rallyshow jsem se vracel společně s rodinou z dovolené a prakticky z letiště následoval okamžitý přesun na večerní představení posádek. V noci jsme zorganizovali krátký test, kdy přišlo seznámení s autem a jeho finální nastavení. Od předchozího startu ve Vsetíně uběhly tři týdny, nastavili jsme vůz i s důrazem na okruhovou městskou zkoušku a provedly se změny na diferenciálech. Společně s Honzou jsem si dali za cíl vítězství a samotný závod jsme si oba parádně užili,“ pověděl Antonín Tlusťák. Červené Mitsubishi se startovním číslem 1 bylo nejrychlejším vozem i v konečném účtování po sedmi rychlostních zkouškách. Tlusťák se tahal o prvenství v letošní rallyshow s okruhovým jezdcem Tomášem Kostkou, který startoval na fabii S2000. „Tomáš nás příjemně překvapil, jel hodně rychle. Věděli jsme, že před poslední erzetou si musíme vypracovat náskok, proto jsme střádali vteřinku po vteřince. Poslední erzetu jsme již neriskovali a předchozí vypracovaný náskok nám stačil. Zkrátka to byl skvělý výsledek,“ uvedl Antonín Tlusťák, v jehož prospěch nakonec rozhodlo na cílové metě 4,6 vteřiny. Celkový úspěch byl ještě umocněn třetím místem druhého vozu Mitsubishi za volantem s Martinem Březíkem. „Angličané byli maximálně spokojeni a vycházeli nám ve všem vstříc. Obě auta dojela na bedně a šéfové týmu rozdávali úsměvy na všechny strany. Z našeho pohledu se jednalo o skvělou spolupráci, všem fungovalo na více než sto procent. Z mého pohledu je Mitsubishi Lancer WRC nejlepší auto, jaké jsem měl možnost řídit,“ objasnil Tlusťák.
Slušovický A.T.Motosport se objeví na všech čtyřech exhibičních podnicích v závěru sezony. Vůz Mitsubishi Lancer WRC za volantem s Antonínem Tlusťákem uvidíme v sobotu 10. prosince při PdTech Mikulášská rally Slušovice, kde se objeví na místě spolujezdce Tlusťákova manželka Lucie. Ještě před tím jsou potvrzeny dva starty v Čechách na voze Škoda Fabia Super 2000, a to Setkání mistrů v Sosnové u České Lípy (neděle 20. listopadu) a Pražský rallysprint (sobota 3. prosince). „Po Praze odešleme motor z fabie na kompletní repasi do Orecy kvůli startu na Jänner rally začátkem příštího roku. Na Setkání mistrů v Sosnové se velmi těším. Jedu tam pobavit spoustu diváků, kteří se každoročně na autodromu scházejí. V loňském roce jsem nemohl na sever Čech přijet, neboť Setkání mistrů se krylo termínově se závěrečným evropským podnikem ve Švýcarsku. V Sosnové jsem v minulých letech několikrát startoval, ať už to bylo na kitovém saxu nebo s C2, nicméně se škodovkou zde pojedu poprvé. V sobotu svezu své partnery převážně z Čech a nedělní program si přeji, co nejvíce užít,“ uzavřel Antonín Tlusťák, letošní druhý vicemistr Evropy a držitel jezdecké priority FIA B.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.