Posádka A.T. Motosport Antonín Tlusťák, Jan Škaloud vybojovala v letošní sezoně opět medailové umístění v seriálu FIA Mistrovství Evropy v rally.
Po loňském titulu vicemistra Evropy přidala letos po skvělém finiši na závěrečné soutěži Rallye International du Valais ve Švýcarsku třetí místo. Zádveřický jezdec si dal další dárek druhý listopadový víkend vítězstvím na Autogames RallyShow Uherský Brod, kde na voze Mitsubishi Lancer WRC nenašel přemožitele. „Brod byl krásným dárkem za vydařenou sezonou. Poděkování patří našim partnerům a sponzorům, všem děkuji za podporu, která vyústila v medailové umístění v evropském šampionátu,“ řekl devětadvacetiletý jezdec.
Pro Tlusťáka byla uherskobrodská rallyshow druhým startem s vozem Mitsubishi Lancer WRC z anglické stáje MML Sports Ltd., která vznikla z bývalého továrního týmu Mitsubishi World Rally Team. Po premiérovém startu na vsetínském rallysprintu koncem října přišlo pokračování na exhibičním podniku na Slovácku. „Pro nás dopadl Uherský Brod nejlépe, jak mohl. Těsně před rallyshow jsem se vracel společně s rodinou z dovolené a prakticky z letiště následoval okamžitý přesun na večerní představení posádek. V noci jsme zorganizovali krátký test, kdy přišlo seznámení s autem a jeho finální nastavení. Od předchozího startu ve Vsetíně uběhly tři týdny, nastavili jsme vůz i s důrazem na okruhovou městskou zkoušku a provedly se změny na diferenciálech. Společně s Honzou jsem si dali za cíl vítězství a samotný závod jsme si oba parádně užili,“ pověděl Antonín Tlusťák. Červené Mitsubishi se startovním číslem 1 bylo nejrychlejším vozem i v konečném účtování po sedmi rychlostních zkouškách. Tlusťák se tahal o prvenství v letošní rallyshow s okruhovým jezdcem Tomášem Kostkou, který startoval na fabii S2000. „Tomáš nás příjemně překvapil, jel hodně rychle. Věděli jsme, že před poslední erzetou si musíme vypracovat náskok, proto jsme střádali vteřinku po vteřince. Poslední erzetu jsme již neriskovali a předchozí vypracovaný náskok nám stačil. Zkrátka to byl skvělý výsledek,“ uvedl Antonín Tlusťák, v jehož prospěch nakonec rozhodlo na cílové metě 4,6 vteřiny. Celkový úspěch byl ještě umocněn třetím místem druhého vozu Mitsubishi za volantem s Martinem Březíkem. „Angličané byli maximálně spokojeni a vycházeli nám ve všem vstříc. Obě auta dojela na bedně a šéfové týmu rozdávali úsměvy na všechny strany. Z našeho pohledu se jednalo o skvělou spolupráci, všem fungovalo na více než sto procent. Z mého pohledu je Mitsubishi Lancer WRC nejlepší auto, jaké jsem měl možnost řídit,“ objasnil Tlusťák.
Slušovický A.T.Motosport se objeví na všech čtyřech exhibičních podnicích v závěru sezony. Vůz Mitsubishi Lancer WRC za volantem s Antonínem Tlusťákem uvidíme v sobotu 10. prosince při PdTech Mikulášská rally Slušovice, kde se objeví na místě spolujezdce Tlusťákova manželka Lucie. Ještě před tím jsou potvrzeny dva starty v Čechách na voze Škoda Fabia Super 2000, a to Setkání mistrů v Sosnové u České Lípy (neděle 20. listopadu) a Pražský rallysprint (sobota 3. prosince). „Po Praze odešleme motor z fabie na kompletní repasi do Orecy kvůli startu na Jänner rally začátkem příštího roku. Na Setkání mistrů v Sosnové se velmi těším. Jedu tam pobavit spoustu diváků, kteří se každoročně na autodromu scházejí. V loňském roce jsem nemohl na sever Čech přijet, neboť Setkání mistrů se krylo termínově se závěrečným evropským podnikem ve Švýcarsku. V Sosnové jsem v minulých letech několikrát startoval, ať už to bylo na kitovém saxu nebo s C2, nicméně se škodovkou zde pojedu poprvé. V sobotu svezu své partnery převážně z Čech a nedělní program si přeji, co nejvíce užít,“ uzavřel Antonín Tlusťák, letošní druhý vicemistr Evropy a držitel jezdecké priority FIA B.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.