V sobotu 5.února 2011 se bude ve Vizovicích konat pod záštitou statutárního ná-městka hejtmana Zlínského kraje pana Libora Lukáše 36.ročník motoristické soutěže pro řidiče – amatéry "Ve stopě Valašské zimy - Memoriál Josefa Sláčíka".
33. ročníkem byla založena tradice vzpomínky na jednoho z autorů této akce a do 32.ročníku jeho pravidelného a obětavého člena ředitelství, který zemřel 6.února 2007. Do uzávěrky 29.11.2010 přišlo 176 přihlášek, bohužel vzhledem k propustnosti tratě může být přijato jen 130 posádek. Počet startujících je dán průjezdností tratě. V roli předjezdců uvidíme i některá známá jména jako např. vicemistra Evropy Antonína Tlusťáka nebo třetího z JännerRally, účastníka Rally Monte Carlo Jaromíra Orsáka. Vozidla jsou rozdělena do 3 kategorií: A - pohon přední nápravy, B - pohon zadní nápravy, C – pohon čtyř kolLetos opět přibylo několik "čtyřkolek", ve skupině "C" jich jede 45. Nejpočetněji jeopět zastoupena skupina "A"- vozy s pohonem předních kol. Jede jich rovných60. Skupina "B" tzv.zadokolek čítá 26 vozidel, převážně vozy Škoda řady 100-130. Trať měří 144 km, jede se dvoukolově, slalomových zkoušek je celkem 10 a měří celkem 43 km. Zahájení je v 7,oo hod., v 8,oo hod. odstartuje první předjezdec, posádka se star-tovním číslem 1 vyjede v 8,3o. Vše již tradičně od vizovické Sokolovny. Divácky atraktivních míst se nabízí dost, specifický je slalom na vizovickém fotbalo-vém stadionu. Tradiční Barák je zatím pod ledem. Vracák ve Hvozdné nebo zatáčky ve stoupání kousek od něj, vloni nová zkouška z Jasenné přes Ublo, tradiční místa na Zádveřické, to všechno jsou atributy této zimní akce. Aktuální informace, časový i archívy naleznete na internetové stránce www.valaska.cz Všichni jste srdečně zváni do prostor ředitelství vizovické Sokolovny, kde budou mj. promítány záběry z minulých ročníků VSVZ a jiných motoristických akcí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.