V sobotu 5.února 2011 se bude ve Vizovicích konat pod záštitou statutárního ná-městka hejtmana Zlínského kraje pana Libora Lukáše 36.ročník motoristické soutěže pro řidiče – amatéry "Ve stopě Valašské zimy - Memoriál Josefa Sláčíka".
33. ročníkem byla založena tradice vzpomínky na jednoho z autorů této akce a do 32.ročníku jeho pravidelného a obětavého člena ředitelství, který zemřel 6.února 2007. Do uzávěrky 29.11.2010 přišlo 176 přihlášek, bohužel vzhledem k propustnosti tratě může být přijato jen 130 posádek. Počet startujících je dán průjezdností tratě. V roli předjezdců uvidíme i některá známá jména jako např. vicemistra Evropy Antonína Tlusťáka nebo třetího z JännerRally, účastníka Rally Monte Carlo Jaromíra Orsáka. Vozidla jsou rozdělena do 3 kategorií: A - pohon přední nápravy, B - pohon zadní nápravy, C – pohon čtyř kolLetos opět přibylo několik "čtyřkolek", ve skupině "C" jich jede 45. Nejpočetněji jeopět zastoupena skupina "A"- vozy s pohonem předních kol. Jede jich rovných60. Skupina "B" tzv.zadokolek čítá 26 vozidel, převážně vozy Škoda řady 100-130. Trať měří 144 km, jede se dvoukolově, slalomových zkoušek je celkem 10 a měří celkem 43 km. Zahájení je v 7,oo hod., v 8,oo hod. odstartuje první předjezdec, posádka se star-tovním číslem 1 vyjede v 8,3o. Vše již tradičně od vizovické Sokolovny. Divácky atraktivních míst se nabízí dost, specifický je slalom na vizovickém fotbalo-vém stadionu. Tradiční Barák je zatím pod ledem. Vracák ve Hvozdné nebo zatáčky ve stoupání kousek od něj, vloni nová zkouška z Jasenné přes Ublo, tradiční místa na Zádveřické, to všechno jsou atributy této zimní akce. Aktuální informace, časový i archívy naleznete na internetové stránce www.valaska.cz Všichni jste srdečně zváni do prostor ředitelství vizovické Sokolovny, kde budou mj. promítány záběry z minulých ročníků VSVZ a jiných motoristických akcí.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?