První etapa Jordánské Rally vyšla posádce Czech National Teamu podle představ a drží druhé místo v kategorii produkčních vozů.
Martin Semerád se spolujezdcem Bohuslavem Ceplechou odstartovali dnes z prostor antického amfiteátru ve starobylém městě Jerash do Jordánské Rally. Velkolepého ceremoniálu se zúčastnil i samotný Jordánský princ Faisal, který posádku Czech National Teamu osobně odmávl vlajkou a popřál jim hodně štěstí v soutěži.
Přání Jordánského prince bylo zřejmě vyslyšeno a Martin Semerád s Bohoušem Ceplechou hned v druhé rychlostní zkoušce zajeli nejrychlejší čas mezi produkčními vozy a připsali si tak na své konto první vyhranou rychlostní zkoušku v Mistrovství světa. V průběhu první etapy byli mezi produkčními vozy nejrychlejší ještě dvakrát. I v dalších rychlostních zkouškách pokračovaly vteřinové souboje s úřadujícím mistrem světa Armindem Araujem a zkušeným Švédem Flodinem. Vyrovnaný souboj této trojice se táhl celou první etapu a v jejím závěru byla posádka Semerád – Ceplecha klasifikována na druhém místě se ztrátou necelých deseti vteřin právě za Flodinem.
„Tratě první etapy strašně klouzaly. Jeli jsme od začátku to, co nám dovolil rozpis a s ohledem na hodně rozbitou trať. Druhá rychlostní zkouška mi hodně sedla a bylo z toho naše první vítězství. I dál jsme se snažili jet v klidu a stačilo to na těsný kontakt se špičkou. Ve třetí rychlostní zkoušce jsme se štěstím zvládli jednu krizovku, která pramenila z chyby v rozpisu. Trefili jsme velký kámen a poškodili olejový chladič a ližinu. Bez ztráty jsme ale dojeli do servisu, kde mechanici vše perfektně opravili, a mohli jsme dál pokračovat. Podle mě jedou všichni docela opatrně a dalo by se jet rychleji, ale trať je hodně zrádná a snadno se dá udělat chyba. Je před námi ještě hodně kilometrů a budu se snažit držet takové tempo, abychom pokud možno bez využití superrally dojeli až do cíle soutěže, ideálně mezi nejrychlejšími třemi. Nejbližší soupeř za námi je skoro pět minut a není kam se hnát,“ říká v závěru první etapy Jordánské Rally Martin Semerád.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.