První etapa Jordánské Rally vyšla posádce Czech National Teamu podle představ a drží druhé místo v kategorii produkčních vozů.
Martin Semerád se spolujezdcem Bohuslavem Ceplechou odstartovali dnes z prostor antického amfiteátru ve starobylém městě Jerash do Jordánské Rally. Velkolepého ceremoniálu se zúčastnil i samotný Jordánský princ Faisal, který posádku Czech National Teamu osobně odmávl vlajkou a popřál jim hodně štěstí v soutěži.
Přání Jordánského prince bylo zřejmě vyslyšeno a Martin Semerád s Bohoušem Ceplechou hned v druhé rychlostní zkoušce zajeli nejrychlejší čas mezi produkčními vozy a připsali si tak na své konto první vyhranou rychlostní zkoušku v Mistrovství světa. V průběhu první etapy byli mezi produkčními vozy nejrychlejší ještě dvakrát. I v dalších rychlostních zkouškách pokračovaly vteřinové souboje s úřadujícím mistrem světa Armindem Araujem a zkušeným Švédem Flodinem. Vyrovnaný souboj této trojice se táhl celou první etapu a v jejím závěru byla posádka Semerád – Ceplecha klasifikována na druhém místě se ztrátou necelých deseti vteřin právě za Flodinem.
„Tratě první etapy strašně klouzaly. Jeli jsme od začátku to, co nám dovolil rozpis a s ohledem na hodně rozbitou trať. Druhá rychlostní zkouška mi hodně sedla a bylo z toho naše první vítězství. I dál jsme se snažili jet v klidu a stačilo to na těsný kontakt se špičkou. Ve třetí rychlostní zkoušce jsme se štěstím zvládli jednu krizovku, která pramenila z chyby v rozpisu. Trefili jsme velký kámen a poškodili olejový chladič a ližinu. Bez ztráty jsme ale dojeli do servisu, kde mechanici vše perfektně opravili, a mohli jsme dál pokračovat. Podle mě jedou všichni docela opatrně a dalo by se jet rychleji, ale trať je hodně zrádná a snadno se dá udělat chyba. Je před námi ještě hodně kilometrů a budu se snažit držet takové tempo, abychom pokud možno bez využití superrally dojeli až do cíle soutěže, ideálně mezi nejrychlejšími třemi. Nejbližší soupeř za námi je skoro pět minut a není kam se hnát,“ říká v závěru první etapy Jordánské Rally Martin Semerád.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.