Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou druzí po první etapě Jordánské Rally

Semerád, Martin
Semerád, Martin, foto: Eliáš, Petr
Petr Eliáš 1. dubna 2010 20:57
Sdílej:

První etapa Jordánské Rally vyšla posádce Czech National Teamu podle představ a drží druhé místo v kategorii produkčních vozů.

Martin Semerád se spolujezdcem Bohuslavem Ceplechou odstartovali dnes z prostor antického amfiteátru ve starobylém městě Jerash do Jordánské Rally. Velkolepého ceremoniálu se zúčastnil i samotný Jordánský princ Faisal, který posádku Czech National Teamu osobně odmávl vlajkou a popřál jim hodně štěstí v soutěži.

 Přání Jordánského prince bylo zřejmě vyslyšeno a Martin Semerád s Bohoušem Ceplechou hned v druhé rychlostní zkoušce zajeli nejrychlejší čas mezi produkčními vozy a připsali si tak na své konto první vyhranou rychlostní zkoušku v Mistrovství světa. V průběhu první etapy byli mezi produkčními vozy nejrychlejší ještě dvakrát. I v dalších rychlostních zkouškách pokračovaly vteřinové souboje s úřadujícím mistrem světa Armindem Araujem a zkušeným Švédem Flodinem. Vyrovnaný souboj této trojice se táhl celou první etapu a v jejím závěru byla posádka Semerád – Ceplecha klasifikována na druhém místě se ztrátou necelých deseti vteřin právě za Flodinem.

„Tratě první etapy strašně klouzaly. Jeli jsme od začátku to, co nám dovolil rozpis a s ohledem na hodně rozbitou trať. Druhá rychlostní zkouška mi hodně sedla a bylo z toho naše první vítězství. I dál jsme se snažili jet v klidu a stačilo to na těsný kontakt se špičkou. Ve třetí rychlostní zkoušce jsme se štěstím zvládli jednu krizovku, která pramenila z chyby v rozpisu. Trefili jsme velký kámen a poškodili olejový chladič a ližinu. Bez ztráty jsme ale dojeli do servisu, kde mechanici vše perfektně opravili, a mohli jsme dál pokračovat. Podle mě jedou všichni docela opatrně a dalo by se jet rychleji, ale trať je hodně zrádná a snadno se dá udělat chyba. Je před námi ještě hodně kilometrů a budu se snažit držet takové tempo, abychom pokud možno bez využití superrally dojeli až do cíle soutěže, ideálně mezi nejrychlejšími třemi. Nejbližší soupeř za námi je skoro pět minut a není kam se hnát,“ říká v závěru první etapy Jordánské Rally Martin Semerád.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.