Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou druzí po první etapě Jordánské Rally

Semerád, Martin
Semerád, Martin, foto: Eliáš, Petr
Petr Eliáš 1. dubna 2010 20:57
Sdílej:

První etapa Jordánské Rally vyšla posádce Czech National Teamu podle představ a drží druhé místo v kategorii produkčních vozů.

Martin Semerád se spolujezdcem Bohuslavem Ceplechou odstartovali dnes z prostor antického amfiteátru ve starobylém městě Jerash do Jordánské Rally. Velkolepého ceremoniálu se zúčastnil i samotný Jordánský princ Faisal, který posádku Czech National Teamu osobně odmávl vlajkou a popřál jim hodně štěstí v soutěži.

 Přání Jordánského prince bylo zřejmě vyslyšeno a Martin Semerád s Bohoušem Ceplechou hned v druhé rychlostní zkoušce zajeli nejrychlejší čas mezi produkčními vozy a připsali si tak na své konto první vyhranou rychlostní zkoušku v Mistrovství světa. V průběhu první etapy byli mezi produkčními vozy nejrychlejší ještě dvakrát. I v dalších rychlostních zkouškách pokračovaly vteřinové souboje s úřadujícím mistrem světa Armindem Araujem a zkušeným Švédem Flodinem. Vyrovnaný souboj této trojice se táhl celou první etapu a v jejím závěru byla posádka Semerád – Ceplecha klasifikována na druhém místě se ztrátou necelých deseti vteřin právě za Flodinem.

„Tratě první etapy strašně klouzaly. Jeli jsme od začátku to, co nám dovolil rozpis a s ohledem na hodně rozbitou trať. Druhá rychlostní zkouška mi hodně sedla a bylo z toho naše první vítězství. I dál jsme se snažili jet v klidu a stačilo to na těsný kontakt se špičkou. Ve třetí rychlostní zkoušce jsme se štěstím zvládli jednu krizovku, která pramenila z chyby v rozpisu. Trefili jsme velký kámen a poškodili olejový chladič a ližinu. Bez ztráty jsme ale dojeli do servisu, kde mechanici vše perfektně opravili, a mohli jsme dál pokračovat. Podle mě jedou všichni docela opatrně a dalo by se jet rychleji, ale trať je hodně zrádná a snadno se dá udělat chyba. Je před námi ještě hodně kilometrů a budu se snažit držet takové tempo, abychom pokud možno bez využití superrally dojeli až do cíle soutěže, ideálně mezi nejrychlejšími třemi. Nejbližší soupeř za námi je skoro pět minut a není kam se hnát,“ říká v závěru první etapy Jordánské Rally Martin Semerád.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.