První etapa Jordánské Rally vyšla posádce Czech National Teamu podle představ a drží druhé místo v kategorii produkčních vozů.
Martin Semerád se spolujezdcem Bohuslavem Ceplechou odstartovali dnes z prostor antického amfiteátru ve starobylém městě Jerash do Jordánské Rally. Velkolepého ceremoniálu se zúčastnil i samotný Jordánský princ Faisal, který posádku Czech National Teamu osobně odmávl vlajkou a popřál jim hodně štěstí v soutěži.
Přání Jordánského prince bylo zřejmě vyslyšeno a Martin Semerád s Bohoušem Ceplechou hned v druhé rychlostní zkoušce zajeli nejrychlejší čas mezi produkčními vozy a připsali si tak na své konto první vyhranou rychlostní zkoušku v Mistrovství světa. V průběhu první etapy byli mezi produkčními vozy nejrychlejší ještě dvakrát. I v dalších rychlostních zkouškách pokračovaly vteřinové souboje s úřadujícím mistrem světa Armindem Araujem a zkušeným Švédem Flodinem. Vyrovnaný souboj této trojice se táhl celou první etapu a v jejím závěru byla posádka Semerád – Ceplecha klasifikována na druhém místě se ztrátou necelých deseti vteřin právě za Flodinem.
„Tratě první etapy strašně klouzaly. Jeli jsme od začátku to, co nám dovolil rozpis a s ohledem na hodně rozbitou trať. Druhá rychlostní zkouška mi hodně sedla a bylo z toho naše první vítězství. I dál jsme se snažili jet v klidu a stačilo to na těsný kontakt se špičkou. Ve třetí rychlostní zkoušce jsme se štěstím zvládli jednu krizovku, která pramenila z chyby v rozpisu. Trefili jsme velký kámen a poškodili olejový chladič a ližinu. Bez ztráty jsme ale dojeli do servisu, kde mechanici vše perfektně opravili, a mohli jsme dál pokračovat. Podle mě jedou všichni docela opatrně a dalo by se jet rychleji, ale trať je hodně zrádná a snadno se dá udělat chyba. Je před námi ještě hodně kilometrů a budu se snažit držet takové tempo, abychom pokud možno bez využití superrally dojeli až do cíle soutěže, ideálně mezi nejrychlejšími třemi. Nejbližší soupeř za námi je skoro pět minut a není kam se hnát,“ říká v závěru první etapy Jordánské Rally Martin Semerád.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?