III. ročník AZ pneu Rally Jeseníky nám již klepe na dveře. Pořadatelé a organizátoři jsou v plném pracovním nasazení, v letošním ročníku proběhne mnoho změn týkající se tratí jednotlivých rychlostních zkoušek. Největší důraz, jak už jsme vás informovali, se klade na bezpečnostní přípravu, proto je ředitelství rally stále v jednání se složkami IZS Olomouckého kraje a v této věci hraje velkou roli spolupráce s Mediasport.cz, který je zapojen do celorepublikového projektu týkající se bezpečnosti na těchto soutěžích.
V letošním roce, stejně jako v letech minulých, je soutěž zařazena do Autocont MČR ve sprintrally, K4 pohár České republiky, Mistrovství ČR historických automobilů v rally, Dámského poháru, Juniorské trofeje a Poháru mládeže.Tři závody před koncem českého šampionátu jednodenních soutěží je titulu nejblíže valašský jezdec Jaroslav Orsák i přes svůj výpadek v Krkonoších, kde se nedařilo ani Josefu Petákovi, který i přes těžkou havárii v Krkonoších drží druhou a třetí příčku společně s Pavlem Valouškem. Ten, pokud se chce zapojit do boje o titul, bude startovat premiérově i na jesenických tratích. Vítěz loňského ročníku AZ pneu Rally Jeseníky Roman Odložilík nyní zaujímá 4. příčku.V Orsákův prospěch hraje znalost charakteru místních tratí, neboť ostatní průběžní medailisté ještě v Jeseníkách nestartovali. Peták měl již loni titul v "kapse" a Pavel Valoušek, bývalý jezdec juniorského Mistrovství světa, startuje v Autocont MČR ve sprintrally letos premiérově.Stejný program jako Autocont MČR ve sprintrally mají i zbývající podniky K4 Poháru ČR v rally. Tomu letos jednoznačně vévodí zlínský pilot Pavel Dohnal na Mitsubishi Lancer EVO IX, následovaný Jiřím Hendrichem, matadorem K4 poháru na starší evoluci Lanceru VI. Na třetí průběžné pozici je pak Tomáš Růžička se Subaru Impreza STi.Mistrovství ČR historických automobilů pak do svého konce zbývají už pouze dva podniky a průběžným tabulkám kraluje Zdeněk Tichý s krásným Opelem Kadett Coupe, na druhé příčce dokazuje kvalitu Opelů Miroslav Janota na voze stejné značky. Medailovou trojici uzavírá Petr Hejhal s vozem Škoda 110.Současná vyrovnanost všech tří šampionátů zaručuje, že ani na posledních závodech sezóny se nebude taktizovat, ale bojovat o všechny sekundy na tratích rychlostních zkoušek."Koncept letošní rally je opět tvořen třemi úseky, na kterých se pojede 9 rychlostních zkoušek. Velmi si ceníme přístupu všech dotčených obcí, kteří jsou nápomocni pořádání naší soutěže. Bezpečnost na rychlostních zkouškách pak podtrhne navýšení počtu pořadatelů na tratích RZ oproti minulému roku a snaha o co nejvyšší dokrytí sledovacího GPS systému ONI na našich náročných a členitých tratích. Jezdcům se pokusíme usnadnit průběh naší soutěže možností absolvování administrativní přejímky již při předávání itinerářů, servisní zóna pak bude v nových prostorách kolem sportovní haly Ecce Homo na Dvorské ulici v těsné blízkosti ředitelství soutěže v budově gymnázia na Horním náměstí. Přeskupení pak proběhne nově na ulici Radniční a Hlavním náměstí, odkud bude soutěž odstartována v sobotu ráno. Diváky bychom rádi pozvali do připravených atraktivních diváckých míst, o kterých se můžete před soutěží dozvědět na našich internetových stránkách www.rally-jeseniky.cz a v programech v prodeji na čerpacích stanicích v okolí Šternberka," shrnuje přípravy ředitel soutěže Tomáš Kunc.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?