Ani opakující se problém s prasklým unašečem servořízení nezabránil Aleši Lopraisovi v tom, aby se v celkovém pořadí probojoval zpět na bronzovou příčku. Rozhodla o tom 6. etapa Silk Way Rally.
Bylo zřejmé, že se Aleš pokusí zaútočit na třetí příčku Rusa Mardějeva, který se před něj v celkovém pořadí dostal o pouhou minutu. Útok také nastal, a to dost razantní, už na prvním kontrolním bodu měl Aleš na Mardějeva náskok přes 20 minut, a tuto hranici dokázal udržovat i ve zbytku etapy. Na první kontrole udržoval velmi těsný kontakt se silnou trojkou Rusů Čaginem, Kabirovem a Nikolajevem (za Čaginem jen 1:40 minuty), dokázal být i rychlejší než Gerard de Rooy. V útoku dále pokračoval a ke konci etapy všechny ruské soky v podstatě dojel. Potom však došlo k recidivě stejného problému, jaký Aleše zdržel v předešlé etapě. Bylo štěstí, že problém přišel v závěrečné fázi, což znamenalo menší ztrátu než předešlou etapu. Stáhl alespoň 12 minut na Gerarda de Rooye, jehož etapa také nebyla bezproblémová.Aleš se vrátil na třetí místo absolutně. Mardějevovi etapa nevyšla jako den předtím a propadl se celkově o dvě příčky. Dostal se před něj mladý Nikolajev s vývojovým prootypem Kamazu, chytající druhý dech, vždy´t dnes obsadil druhou příčku.Dejme slovo Alešovi: "Bohužel, stalo se totéž, co předešlý den. Čagina i Kabirova už jsme měli, když 50 kilometrů před cílem znovu praskl již svařovaný unašeč pístnice servořízení. Na rozdíl od včerejška jsem se rozhodl pokračovat a neztrácet další čas opravou, ale v terénu je auto bez servořízení prakticky neřiditelné. Nadřel jsem se pořádně a ruce mám naběhlé jako Arnold, všechno mě bolí. Přestože jsme měli etapu opravdu skvěle rozjetou, ztratili jsme 17 minut. Bude to ještě velký boj, i když v tuto chvíli mě pochopitelně těší, že jsme průběžně znovu na bedně."Před královským vyvrcholením v podobě dvou etap v píscích pouště Karakum je tedy situace v celkovém pořadí více než zajímavá. Ne snad tolik bojem o první místo, i když ani to nemá Kabirov ještě jisté, neboť pouštní a dunové etapy mohou znamenat velké zvraty v pořadí. I druhý Gerard de Rooy (etapa příliš nevyšla jeho otci Janovi, který spadl na 9. příčku) pluje v celkem bezpečných vodách. O třetí příčku však budou bojovat Aleš Loprais s trojicí ruských Kamazů (Nikolajev, Mardějev, Čagin). Sám Aleš má v této bitvě nejvýhodnější výchozí pozici, ale teprve etapy samotné rozhodnou. Klíčovým faktorem bude neztrácet cenné minuty, a také pravidelnost výkonu v průběhu celé speciálky.Sledujte sestřih dnešní etapy na ČT4 Sport ve 21:15 hod. Sestřih 7. etapy vysílá ČT4Sport v sobotu 12.9. ve 22:15.6. etapa, Turkmenbaši - Balkanabad, výsledky Č. Posádka Nat. Vůz Čas1. 204 Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov RUS Kamaz 4326 04:00:192. 215 Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Ajrat Israfilov RUS Kamaz 4326 +0:06:293. 201 Firdaus Kabirov, Andrej Mokjejev, Anatolij Tanin RUS Kamaz 4326 +0:11:474. 203 Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci CZE/SVK Tatra 815 4x4 +0:17:205. 202 Gerard de Rooy, Tom Colsoul, Darek Rodewald NL/B/PL Iveco Trakker 4x4 +0:29:436. 206 Martin Macík, Martin Macík jr., Josef Kalina CZE LIAZ 111.154 +0:33:437. 207 Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožih, Andrej Karginov RUS Kamaz 4326 +0:38:438. 213 Matthias Behringer, Hugo Kupper, Siegfried Schadl D MAN 18.284 +1:10:299. 218 Jakov Mechtijev, Igor Kozlov, Viktor Kupovec RUS MAN TGA 18.480 +1:21:4210. 210 Gurbanbendi Danatorov, Rafael Gajnulin, Sergej Jermolin TU Kamaz 4911 +1:37:29Celkové pořadí po 6. etapě: Č. Posádka Nat. Vůz Čas1. 201 Firdaus Kabirov, Andrej Mokjejev, Anatolij Tanin RUS Kamaz 4326 24:08:182. 202 Gerard de Rooy, Tom Colsoul, Darek Rodewald NL/B/PL Iveco Trakker 4x4 +0:52:583. 203 Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci CZE/SVK Tatra 815 4x4 +1:43:334. 215 Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Ajrat Israfilov RUS Kamaz 4326 +1:58:305. 207 Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožih, Andrej Karginov RUS Kamaz 4326 +2:04:136. 204 Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov RUS Kamaz 4326 +2:24:337. 206 Martin Macík, Martin Macík jr., Josef Kalina CZE LIAZ 111.154 +3:42:038. 218 Jakov Mechtijev, Igor Kozlov, Viktor Kupovec RUS MAN TGA 18.480 +5:30:129. 205 Jan de Rooy, Yvo Geusens, Peter Van Eerd NL/B Iveco Trakker 4x4 +6:18:4710. 210 Gurbanbendi Danatorov, Rafael Gajnulin, Sergej Jermolin TU Kamaz 4911 +9:40:20
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?