Aleš Loprais postupuje na medailovou pozici i přes obnovené problémy s řízením

Loprais, Aleš
Loprais, Aleš, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Jiří Vintr 12. září 2009 08:49
Sdílej:

Ani opakující se problém s prasklým unašečem servořízení nezabránil Aleši Lopraisovi v tom, aby se v celkovém pořadí probojoval zpět na bronzovou příčku. Rozhodla o tom 6. etapa Silk Way Rally.

Bylo zřejmé, že se Aleš pokusí zaútočit na třetí příčku Rusa Mardějeva, který se před něj v celkovém pořadí dostal o pouhou minutu. Útok také nastal, a to dost razantní, už na prvním kontrolním bodu měl Aleš na Mardějeva náskok přes 20 minut, a tuto hranici dokázal udržovat i ve zbytku etapy. Na první kontrole udržoval velmi těsný kontakt se silnou trojkou Rusů Čaginem, Kabirovem a Nikolajevem (za Čaginem jen 1:40 minuty), dokázal být i rychlejší než Gerard de Rooy. V útoku dále pokračoval a ke konci etapy všechny ruské soky v podstatě dojel. Potom však došlo k recidivě stejného problému, jaký Aleše zdržel v předešlé etapě. Bylo štěstí, že problém přišel v závěrečné fázi, což znamenalo menší ztrátu než předešlou etapu. Stáhl alespoň 12 minut na Gerarda de Rooye, jehož etapa také nebyla bezproblémová.Aleš se vrátil na třetí místo absolutně. Mardějevovi etapa nevyšla jako den předtím a propadl se celkově o dvě příčky. Dostal se před něj mladý Nikolajev s vývojovým prootypem Kamazu, chytající druhý dech, vždy´t dnes obsadil druhou příčku.Dejme slovo Alešovi: "Bohužel, stalo se totéž, co předešlý den. Čagina i Kabirova už jsme měli, když 50 kilometrů před cílem znovu praskl již svařovaný unašeč pístnice servořízení. Na rozdíl od včerejška jsem se rozhodl pokračovat a neztrácet další čas opravou, ale v terénu je auto bez servořízení prakticky neřiditelné. Nadřel jsem se pořádně a ruce mám naběhlé jako Arnold, všechno mě bolí. Přestože jsme měli etapu opravdu skvěle rozjetou, ztratili jsme 17 minut. Bude to ještě velký boj, i když v tuto chvíli mě pochopitelně těší, že jsme průběžně znovu na bedně."Před královským vyvrcholením v podobě dvou etap v píscích pouště Karakum je tedy situace v celkovém pořadí více než zajímavá. Ne snad tolik bojem o první místo, i když ani to nemá Kabirov ještě jisté, neboť pouštní a dunové etapy mohou znamenat velké zvraty v pořadí. I druhý Gerard de Rooy (etapa příliš nevyšla jeho otci Janovi, který spadl na 9. příčku) pluje v celkem bezpečných vodách. O třetí příčku však budou bojovat Aleš Loprais s trojicí ruských Kamazů (Nikolajev, Mardějev, Čagin). Sám Aleš má v této bitvě nejvýhodnější výchozí pozici, ale teprve etapy samotné rozhodnou. Klíčovým faktorem bude neztrácet cenné minuty, a také pravidelnost výkonu v průběhu celé speciálky.Sledujte sestřih dnešní etapy na ČT4 Sport ve 21:15 hod. Sestřih 7. etapy vysílá ČT4Sport v sobotu 12.9. ve 22:15.6. etapa, Turkmenbaši - Balkanabad, výsledky  Č. Posádka Nat. Vůz Čas1.  204  Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov  RUS  Kamaz 4326  04:00:192.  215  Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Ajrat Israfilov  RUS  Kamaz 4326 +0:06:293.  201  Firdaus Kabirov, Andrej Mokjejev, Anatolij Tanin  RUS  Kamaz 4326  +0:11:474.  203  Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci  CZE/SVK  Tatra 815 4x4  +0:17:205.  202  Gerard de Rooy, Tom Colsoul, Darek Rodewald  NL/B/PL  Iveco Trakker 4x4 +0:29:436.  206  Martin Macík, Martin Macík jr., Josef Kalina  CZE  LIAZ 111.154  +0:33:437.  207  Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožih, Andrej Karginov  RUS  Kamaz 4326 +0:38:438.  213  Matthias Behringer, Hugo Kupper, Siegfried Schadl  D  MAN 18.284  +1:10:299.  218  Jakov Mechtijev, Igor Kozlov, Viktor Kupovec   RUS  MAN TGA 18.480  +1:21:4210.  210  Gurbanbendi Danatorov, Rafael Gajnulin, Sergej Jermolin  TU  Kamaz 4911 +1:37:29Celkové pořadí po 6. etapě:  Č. Posádka Nat. Vůz Čas1.  201  Firdaus Kabirov, Andrej Mokjejev, Anatolij Tanin  RUS  Kamaz 4326  24:08:182.  202  Gerard de Rooy, Tom Colsoul, Darek Rodewald  NL/B/PL  Iveco Trakker 4x4 +0:52:583.  203  Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci  CZE/SVK  Tatra 815 4x4  +1:43:334.  215  Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Ajrat Israfilov  RUS  Kamaz 4326 +1:58:305.  207  Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožih, Andrej Karginov  RUS  Kamaz 4326 +2:04:136.  204  Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov  RUS  Kamaz 4326  +2:24:337.  206  Martin Macík, Martin Macík jr., Josef Kalina  CZE  LIAZ 111.154  +3:42:038.  218  Jakov Mechtijev, Igor Kozlov, Viktor Kupovec   RUS  MAN TGA 18.480  +5:30:129.  205  Jan de Rooy, Yvo Geusens, Peter Van Eerd  NL/B  Iveco Trakker 4x4  +6:18:4710.  210  Gurbanbendi Danatorov, Rafael Gajnulin, Sergej Jermolin  TU  Kamaz 4911 +9:40:20

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.