Aleš Loprais postupuje na medailovou pozici i přes obnovené problémy s řízením

Loprais, Aleš
Loprais, Aleš, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Jiří Vintr 12. září 2009 08:49
Sdílej:

Ani opakující se problém s prasklým unašečem servořízení nezabránil Aleši Lopraisovi v tom, aby se v celkovém pořadí probojoval zpět na bronzovou příčku. Rozhodla o tom 6. etapa Silk Way Rally.

Bylo zřejmé, že se Aleš pokusí zaútočit na třetí příčku Rusa Mardějeva, který se před něj v celkovém pořadí dostal o pouhou minutu. Útok také nastal, a to dost razantní, už na prvním kontrolním bodu měl Aleš na Mardějeva náskok přes 20 minut, a tuto hranici dokázal udržovat i ve zbytku etapy. Na první kontrole udržoval velmi těsný kontakt se silnou trojkou Rusů Čaginem, Kabirovem a Nikolajevem (za Čaginem jen 1:40 minuty), dokázal být i rychlejší než Gerard de Rooy. V útoku dále pokračoval a ke konci etapy všechny ruské soky v podstatě dojel. Potom však došlo k recidivě stejného problému, jaký Aleše zdržel v předešlé etapě. Bylo štěstí, že problém přišel v závěrečné fázi, což znamenalo menší ztrátu než předešlou etapu. Stáhl alespoň 12 minut na Gerarda de Rooye, jehož etapa také nebyla bezproblémová.Aleš se vrátil na třetí místo absolutně. Mardějevovi etapa nevyšla jako den předtím a propadl se celkově o dvě příčky. Dostal se před něj mladý Nikolajev s vývojovým prootypem Kamazu, chytající druhý dech, vždy´t dnes obsadil druhou příčku.Dejme slovo Alešovi: "Bohužel, stalo se totéž, co předešlý den. Čagina i Kabirova už jsme měli, když 50 kilometrů před cílem znovu praskl již svařovaný unašeč pístnice servořízení. Na rozdíl od včerejška jsem se rozhodl pokračovat a neztrácet další čas opravou, ale v terénu je auto bez servořízení prakticky neřiditelné. Nadřel jsem se pořádně a ruce mám naběhlé jako Arnold, všechno mě bolí. Přestože jsme měli etapu opravdu skvěle rozjetou, ztratili jsme 17 minut. Bude to ještě velký boj, i když v tuto chvíli mě pochopitelně těší, že jsme průběžně znovu na bedně."Před královským vyvrcholením v podobě dvou etap v píscích pouště Karakum je tedy situace v celkovém pořadí více než zajímavá. Ne snad tolik bojem o první místo, i když ani to nemá Kabirov ještě jisté, neboť pouštní a dunové etapy mohou znamenat velké zvraty v pořadí. I druhý Gerard de Rooy (etapa příliš nevyšla jeho otci Janovi, který spadl na 9. příčku) pluje v celkem bezpečných vodách. O třetí příčku však budou bojovat Aleš Loprais s trojicí ruských Kamazů (Nikolajev, Mardějev, Čagin). Sám Aleš má v této bitvě nejvýhodnější výchozí pozici, ale teprve etapy samotné rozhodnou. Klíčovým faktorem bude neztrácet cenné minuty, a také pravidelnost výkonu v průběhu celé speciálky.Sledujte sestřih dnešní etapy na ČT4 Sport ve 21:15 hod. Sestřih 7. etapy vysílá ČT4Sport v sobotu 12.9. ve 22:15.6. etapa, Turkmenbaši - Balkanabad, výsledky  Č. Posádka Nat. Vůz Čas1.  204  Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov  RUS  Kamaz 4326  04:00:192.  215  Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Ajrat Israfilov  RUS  Kamaz 4326 +0:06:293.  201  Firdaus Kabirov, Andrej Mokjejev, Anatolij Tanin  RUS  Kamaz 4326  +0:11:474.  203  Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci  CZE/SVK  Tatra 815 4x4  +0:17:205.  202  Gerard de Rooy, Tom Colsoul, Darek Rodewald  NL/B/PL  Iveco Trakker 4x4 +0:29:436.  206  Martin Macík, Martin Macík jr., Josef Kalina  CZE  LIAZ 111.154  +0:33:437.  207  Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožih, Andrej Karginov  RUS  Kamaz 4326 +0:38:438.  213  Matthias Behringer, Hugo Kupper, Siegfried Schadl  D  MAN 18.284  +1:10:299.  218  Jakov Mechtijev, Igor Kozlov, Viktor Kupovec   RUS  MAN TGA 18.480  +1:21:4210.  210  Gurbanbendi Danatorov, Rafael Gajnulin, Sergej Jermolin  TU  Kamaz 4911 +1:37:29Celkové pořadí po 6. etapě:  Č. Posádka Nat. Vůz Čas1.  201  Firdaus Kabirov, Andrej Mokjejev, Anatolij Tanin  RUS  Kamaz 4326  24:08:182.  202  Gerard de Rooy, Tom Colsoul, Darek Rodewald  NL/B/PL  Iveco Trakker 4x4 +0:52:583.  203  Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci  CZE/SVK  Tatra 815 4x4  +1:43:334.  215  Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Ajrat Israfilov  RUS  Kamaz 4326 +1:58:305.  207  Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožih, Andrej Karginov  RUS  Kamaz 4326 +2:04:136.  204  Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov  RUS  Kamaz 4326  +2:24:337.  206  Martin Macík, Martin Macík jr., Josef Kalina  CZE  LIAZ 111.154  +3:42:038.  218  Jakov Mechtijev, Igor Kozlov, Viktor Kupovec   RUS  MAN TGA 18.480  +5:30:129.  205  Jan de Rooy, Yvo Geusens, Peter Van Eerd  NL/B  Iveco Trakker 4x4  +6:18:4710.  210  Gurbanbendi Danatorov, Rafael Gajnulin, Sergej Jermolin  TU  Kamaz 4911 +9:40:20

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?