Ani opakující se problém s prasklým unašečem servořízení nezabránil Aleši Lopraisovi v tom, aby se v celkovém pořadí probojoval zpět na bronzovou příčku. Rozhodla o tom 6. etapa Silk Way Rally.
Bylo zřejmé, že se Aleš pokusí zaútočit na třetí příčku Rusa Mardějeva, který se před něj v celkovém pořadí dostal o pouhou minutu. Útok také nastal, a to dost razantní, už na prvním kontrolním bodu měl Aleš na Mardějeva náskok přes 20 minut, a tuto hranici dokázal udržovat i ve zbytku etapy. Na první kontrole udržoval velmi těsný kontakt se silnou trojkou Rusů Čaginem, Kabirovem a Nikolajevem (za Čaginem jen 1:40 minuty), dokázal být i rychlejší než Gerard de Rooy. V útoku dále pokračoval a ke konci etapy všechny ruské soky v podstatě dojel. Potom však došlo k recidivě stejného problému, jaký Aleše zdržel v předešlé etapě. Bylo štěstí, že problém přišel v závěrečné fázi, což znamenalo menší ztrátu než předešlou etapu. Stáhl alespoň 12 minut na Gerarda de Rooye, jehož etapa také nebyla bezproblémová.Aleš se vrátil na třetí místo absolutně. Mardějevovi etapa nevyšla jako den předtím a propadl se celkově o dvě příčky. Dostal se před něj mladý Nikolajev s vývojovým prootypem Kamazu, chytající druhý dech, vždy´t dnes obsadil druhou příčku.Dejme slovo Alešovi: "Bohužel, stalo se totéž, co předešlý den. Čagina i Kabirova už jsme měli, když 50 kilometrů před cílem znovu praskl již svařovaný unašeč pístnice servořízení. Na rozdíl od včerejška jsem se rozhodl pokračovat a neztrácet další čas opravou, ale v terénu je auto bez servořízení prakticky neřiditelné. Nadřel jsem se pořádně a ruce mám naběhlé jako Arnold, všechno mě bolí. Přestože jsme měli etapu opravdu skvěle rozjetou, ztratili jsme 17 minut. Bude to ještě velký boj, i když v tuto chvíli mě pochopitelně těší, že jsme průběžně znovu na bedně."Před královským vyvrcholením v podobě dvou etap v píscích pouště Karakum je tedy situace v celkovém pořadí více než zajímavá. Ne snad tolik bojem o první místo, i když ani to nemá Kabirov ještě jisté, neboť pouštní a dunové etapy mohou znamenat velké zvraty v pořadí. I druhý Gerard de Rooy (etapa příliš nevyšla jeho otci Janovi, který spadl na 9. příčku) pluje v celkem bezpečných vodách. O třetí příčku však budou bojovat Aleš Loprais s trojicí ruských Kamazů (Nikolajev, Mardějev, Čagin). Sám Aleš má v této bitvě nejvýhodnější výchozí pozici, ale teprve etapy samotné rozhodnou. Klíčovým faktorem bude neztrácet cenné minuty, a také pravidelnost výkonu v průběhu celé speciálky.Sledujte sestřih dnešní etapy na ČT4 Sport ve 21:15 hod. Sestřih 7. etapy vysílá ČT4Sport v sobotu 12.9. ve 22:15.6. etapa, Turkmenbaši - Balkanabad, výsledky Č. Posádka Nat. Vůz Čas1. 204 Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov RUS Kamaz 4326 04:00:192. 215 Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Ajrat Israfilov RUS Kamaz 4326 +0:06:293. 201 Firdaus Kabirov, Andrej Mokjejev, Anatolij Tanin RUS Kamaz 4326 +0:11:474. 203 Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci CZE/SVK Tatra 815 4x4 +0:17:205. 202 Gerard de Rooy, Tom Colsoul, Darek Rodewald NL/B/PL Iveco Trakker 4x4 +0:29:436. 206 Martin Macík, Martin Macík jr., Josef Kalina CZE LIAZ 111.154 +0:33:437. 207 Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožih, Andrej Karginov RUS Kamaz 4326 +0:38:438. 213 Matthias Behringer, Hugo Kupper, Siegfried Schadl D MAN 18.284 +1:10:299. 218 Jakov Mechtijev, Igor Kozlov, Viktor Kupovec RUS MAN TGA 18.480 +1:21:4210. 210 Gurbanbendi Danatorov, Rafael Gajnulin, Sergej Jermolin TU Kamaz 4911 +1:37:29Celkové pořadí po 6. etapě: Č. Posádka Nat. Vůz Čas1. 201 Firdaus Kabirov, Andrej Mokjejev, Anatolij Tanin RUS Kamaz 4326 24:08:182. 202 Gerard de Rooy, Tom Colsoul, Darek Rodewald NL/B/PL Iveco Trakker 4x4 +0:52:583. 203 Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci CZE/SVK Tatra 815 4x4 +1:43:334. 215 Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Ajrat Israfilov RUS Kamaz 4326 +1:58:305. 207 Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožih, Andrej Karginov RUS Kamaz 4326 +2:04:136. 204 Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov RUS Kamaz 4326 +2:24:337. 206 Martin Macík, Martin Macík jr., Josef Kalina CZE LIAZ 111.154 +3:42:038. 218 Jakov Mechtijev, Igor Kozlov, Viktor Kupovec RUS MAN TGA 18.480 +5:30:129. 205 Jan de Rooy, Yvo Geusens, Peter Van Eerd NL/B Iveco Trakker 4x4 +6:18:4710. 210 Gurbanbendi Danatorov, Rafael Gajnulin, Sergej Jermolin TU Kamaz 4911 +9:40:20
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.