Ani opakující se problém s prasklým unašečem servořízení nezabránil Aleši Lopraisovi v tom, aby se v celkovém pořadí probojoval zpět na bronzovou příčku. Rozhodla o tom 6. etapa Silk Way Rally.
Bylo zřejmé, že se Aleš pokusí zaútočit na třetí příčku Rusa Mardějeva, který se před něj v celkovém pořadí dostal o pouhou minutu. Útok také nastal, a to dost razantní, už na prvním kontrolním bodu měl Aleš na Mardějeva náskok přes 20 minut, a tuto hranici dokázal udržovat i ve zbytku etapy. Na první kontrole udržoval velmi těsný kontakt se silnou trojkou Rusů Čaginem, Kabirovem a Nikolajevem (za Čaginem jen 1:40 minuty), dokázal být i rychlejší než Gerard de Rooy. V útoku dále pokračoval a ke konci etapy všechny ruské soky v podstatě dojel. Potom však došlo k recidivě stejného problému, jaký Aleše zdržel v předešlé etapě. Bylo štěstí, že problém přišel v závěrečné fázi, což znamenalo menší ztrátu než předešlou etapu. Stáhl alespoň 12 minut na Gerarda de Rooye, jehož etapa také nebyla bezproblémová.Aleš se vrátil na třetí místo absolutně. Mardějevovi etapa nevyšla jako den předtím a propadl se celkově o dvě příčky. Dostal se před něj mladý Nikolajev s vývojovým prootypem Kamazu, chytající druhý dech, vždy´t dnes obsadil druhou příčku.Dejme slovo Alešovi: "Bohužel, stalo se totéž, co předešlý den. Čagina i Kabirova už jsme měli, když 50 kilometrů před cílem znovu praskl již svařovaný unašeč pístnice servořízení. Na rozdíl od včerejška jsem se rozhodl pokračovat a neztrácet další čas opravou, ale v terénu je auto bez servořízení prakticky neřiditelné. Nadřel jsem se pořádně a ruce mám naběhlé jako Arnold, všechno mě bolí. Přestože jsme měli etapu opravdu skvěle rozjetou, ztratili jsme 17 minut. Bude to ještě velký boj, i když v tuto chvíli mě pochopitelně těší, že jsme průběžně znovu na bedně."Před královským vyvrcholením v podobě dvou etap v píscích pouště Karakum je tedy situace v celkovém pořadí více než zajímavá. Ne snad tolik bojem o první místo, i když ani to nemá Kabirov ještě jisté, neboť pouštní a dunové etapy mohou znamenat velké zvraty v pořadí. I druhý Gerard de Rooy (etapa příliš nevyšla jeho otci Janovi, který spadl na 9. příčku) pluje v celkem bezpečných vodách. O třetí příčku však budou bojovat Aleš Loprais s trojicí ruských Kamazů (Nikolajev, Mardějev, Čagin). Sám Aleš má v této bitvě nejvýhodnější výchozí pozici, ale teprve etapy samotné rozhodnou. Klíčovým faktorem bude neztrácet cenné minuty, a také pravidelnost výkonu v průběhu celé speciálky.Sledujte sestřih dnešní etapy na ČT4 Sport ve 21:15 hod. Sestřih 7. etapy vysílá ČT4Sport v sobotu 12.9. ve 22:15.6. etapa, Turkmenbaši - Balkanabad, výsledky Č. Posádka Nat. Vůz Čas1. 204 Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov RUS Kamaz 4326 04:00:192. 215 Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Ajrat Israfilov RUS Kamaz 4326 +0:06:293. 201 Firdaus Kabirov, Andrej Mokjejev, Anatolij Tanin RUS Kamaz 4326 +0:11:474. 203 Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci CZE/SVK Tatra 815 4x4 +0:17:205. 202 Gerard de Rooy, Tom Colsoul, Darek Rodewald NL/B/PL Iveco Trakker 4x4 +0:29:436. 206 Martin Macík, Martin Macík jr., Josef Kalina CZE LIAZ 111.154 +0:33:437. 207 Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožih, Andrej Karginov RUS Kamaz 4326 +0:38:438. 213 Matthias Behringer, Hugo Kupper, Siegfried Schadl D MAN 18.284 +1:10:299. 218 Jakov Mechtijev, Igor Kozlov, Viktor Kupovec RUS MAN TGA 18.480 +1:21:4210. 210 Gurbanbendi Danatorov, Rafael Gajnulin, Sergej Jermolin TU Kamaz 4911 +1:37:29Celkové pořadí po 6. etapě: Č. Posádka Nat. Vůz Čas1. 201 Firdaus Kabirov, Andrej Mokjejev, Anatolij Tanin RUS Kamaz 4326 24:08:182. 202 Gerard de Rooy, Tom Colsoul, Darek Rodewald NL/B/PL Iveco Trakker 4x4 +0:52:583. 203 Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci CZE/SVK Tatra 815 4x4 +1:43:334. 215 Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Ajrat Israfilov RUS Kamaz 4326 +1:58:305. 207 Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožih, Andrej Karginov RUS Kamaz 4326 +2:04:136. 204 Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov RUS Kamaz 4326 +2:24:337. 206 Martin Macík, Martin Macík jr., Josef Kalina CZE LIAZ 111.154 +3:42:038. 218 Jakov Mechtijev, Igor Kozlov, Viktor Kupovec RUS MAN TGA 18.480 +5:30:129. 205 Jan de Rooy, Yvo Geusens, Peter Van Eerd NL/B Iveco Trakker 4x4 +6:18:4710. 210 Gurbanbendi Danatorov, Rafael Gajnulin, Sergej Jermolin TU Kamaz 4911 +9:40:20
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?