Pátým místem v obou měřených testech druhé etapy se Aleš Loprais zařadil na čtvrté místo absolutně. Na dosavadní bronzový stupínek se vyšvihl dakarský vítěz Kabirov.
Speciálka druhé etapy do Uralsku byla rozdělena do dvou měřených úseků v délkách 115 a 116 kilometrů. Obě byly velmi rychlé (druhá rychlejší té první) a nejlepší kamiony ji jely na úrovni zhruba 7. místa i mezi osobními vozy.
Určujícím povrchem byla hlína a šotolinové cesty ruských stepí (celin) před tím, než ke slovu přijde sušší a vyprahlejší povrch. Obě speciálky se nesly ve znamení útoku domácího favorita Čagina, který vyhrál oba měřené úseky, těsně sledován de Rooyem. Velmi rychlý průběh etapy umožnil dotáhnout se zpět Kabirovovi a zejména vyniknout mladému Eduardu Nikolajevovi s ultravýkonným novým prototypem Kamazu s motorem Cummins. Do desítky nakoukl i Němec Behringer, po ranním zaváhání zajel druhý test velmi slušně 65letý Jan de Rooy.
Aleš Loprais obsadil těsně pátou příčku v obou měřených testech, s jen minimálními odstupy za nejlepšími. i to však stačilo k tomu, aby se Kabirov v celkovém pořadí dostal před něj.
"Etapa byla hodně náročná, střídaly se velmi rychlé úseky s technickými. Ranní sekce navíc byla čím dál těžší s narůstajícím množstvím prachu a k tomu se jelo proti slunci. odpoledne už bylo suché. Technické pasáže navíc skýtají i navigační úskalí a chtěl bych zde pochválit navigátora Jara Miškolciho, na velké soutěži je poprvé a vede si výborně. Ke konci druhé speciálky už jsme byli na limitu s brzdami a v bivaku je kompletně vyměníme," shrnul Aleš své dojmy z etapy.
Z pádu na čtvrtou příčku si pilot Loprais Tatra Teamu vrásky nedělá: "Rozestupy jsou malé a stále se jede naplno, rozhodují maličkosti. Právě tlak a početnost konkurence jsou velmi intenzivní a silné. Také vidíme, že to tu chlapci z Kamazu trošku znají, ale závodit se s nimi zatím dá. Zítřejší etapa bude pořádně těžká, vždyť speciálka měří 580 kilometrů."
Sledujte sestřih 2. etapy ve vysílání ČT4 Sport v pondělí 7.9. ve 22:45 hod (repríza úterý 8.9. ve 12:55). Sestřih 3. etapy vysílá ČT4 Sport v úterý 8.9. v motoristickém večeru ve 22:10 hod.
Celkové pořadí po 2. etapě:
Č. Posádka Nat. Vůz Čas 1. 204 Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov RUS Kamaz 4326 03:48:06 2. 202 Gerard de Rooy, Tom Colsoul, Darek Rodewald NL/B/PL Iveco Trakker 4x4 +0:02:34 3. 201 Firdaus Kabirov, Andrej Mokjejev, Anatolij Tanin RUS Kamaz 4326 +0:12:35 4. 203 Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci CZE/SVK Tatra 815 4x4 +0:14:39 5. 215 Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Ajrat Israfilov RUS Kamaz 4326 +0:18:48 6. 207 Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožih, Andrej Karginov RUS Kamaz 4326 +0:19:26 7. 205 Jan de Rooy, Yvo Geusens, Peter Van Eerd NL/B Iveco Trakker 4x4 +0:27:59 8. 206 Martin Macík, Martin Macík jr., Josef Kalina CZE LIAZ 111.154 +0:41:59 9. 213 Matthias Behringer, Hugo Kupper, Siegfried Schadl D MAN 18.284 +0:48:05 10. 212 Isa Mammedov, Muslim Mammetaljev, Alim Hudajkulyjev TU Kamaz 4911 +0:50:37
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).