Pátým místem v obou měřených testech druhé etapy se Aleš Loprais zařadil na čtvrté místo absolutně. Na dosavadní bronzový stupínek se vyšvihl dakarský vítěz Kabirov.
Speciálka druhé etapy do Uralsku byla rozdělena do dvou měřených úseků v délkách 115 a 116 kilometrů. Obě byly velmi rychlé (druhá rychlejší té první) a nejlepší kamiony ji jely na úrovni zhruba 7. místa i mezi osobními vozy.
Určujícím povrchem byla hlína a šotolinové cesty ruských stepí (celin) před tím, než ke slovu přijde sušší a vyprahlejší povrch. Obě speciálky se nesly ve znamení útoku domácího favorita Čagina, který vyhrál oba měřené úseky, těsně sledován de Rooyem. Velmi rychlý průběh etapy umožnil dotáhnout se zpět Kabirovovi a zejména vyniknout mladému Eduardu Nikolajevovi s ultravýkonným novým prototypem Kamazu s motorem Cummins. Do desítky nakoukl i Němec Behringer, po ranním zaváhání zajel druhý test velmi slušně 65letý Jan de Rooy.
Aleš Loprais obsadil těsně pátou příčku v obou měřených testech, s jen minimálními odstupy za nejlepšími. i to však stačilo k tomu, aby se Kabirov v celkovém pořadí dostal před něj.
"Etapa byla hodně náročná, střídaly se velmi rychlé úseky s technickými. Ranní sekce navíc byla čím dál těžší s narůstajícím množstvím prachu a k tomu se jelo proti slunci. odpoledne už bylo suché. Technické pasáže navíc skýtají i navigační úskalí a chtěl bych zde pochválit navigátora Jara Miškolciho, na velké soutěži je poprvé a vede si výborně. Ke konci druhé speciálky už jsme byli na limitu s brzdami a v bivaku je kompletně vyměníme," shrnul Aleš své dojmy z etapy.
Z pádu na čtvrtou příčku si pilot Loprais Tatra Teamu vrásky nedělá: "Rozestupy jsou malé a stále se jede naplno, rozhodují maličkosti. Právě tlak a početnost konkurence jsou velmi intenzivní a silné. Také vidíme, že to tu chlapci z Kamazu trošku znají, ale závodit se s nimi zatím dá. Zítřejší etapa bude pořádně těžká, vždyť speciálka měří 580 kilometrů."
Sledujte sestřih 2. etapy ve vysílání ČT4 Sport v pondělí 7.9. ve 22:45 hod (repríza úterý 8.9. ve 12:55). Sestřih 3. etapy vysílá ČT4 Sport v úterý 8.9. v motoristickém večeru ve 22:10 hod.
Celkové pořadí po 2. etapě:
Č. Posádka Nat. Vůz Čas 1. 204 Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov RUS Kamaz 4326 03:48:06 2. 202 Gerard de Rooy, Tom Colsoul, Darek Rodewald NL/B/PL Iveco Trakker 4x4 +0:02:34 3. 201 Firdaus Kabirov, Andrej Mokjejev, Anatolij Tanin RUS Kamaz 4326 +0:12:35 4. 203 Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci CZE/SVK Tatra 815 4x4 +0:14:39 5. 215 Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Ajrat Israfilov RUS Kamaz 4326 +0:18:48 6. 207 Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožih, Andrej Karginov RUS Kamaz 4326 +0:19:26 7. 205 Jan de Rooy, Yvo Geusens, Peter Van Eerd NL/B Iveco Trakker 4x4 +0:27:59 8. 206 Martin Macík, Martin Macík jr., Josef Kalina CZE LIAZ 111.154 +0:41:59 9. 213 Matthias Behringer, Hugo Kupper, Siegfried Schadl D MAN 18.284 +0:48:05 10. 212 Isa Mammedov, Muslim Mammetaljev, Alim Hudajkulyjev TU Kamaz 4911 +0:50:37
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?