Pátým místem v obou měřených testech druhé etapy se Aleš Loprais zařadil na čtvrté místo absolutně. Na dosavadní bronzový stupínek se vyšvihl dakarský vítěz Kabirov.
Speciálka druhé etapy do Uralsku byla rozdělena do dvou měřených úseků v délkách 115 a 116 kilometrů. Obě byly velmi rychlé (druhá rychlejší té první) a nejlepší kamiony ji jely na úrovni zhruba 7. místa i mezi osobními vozy.
Určujícím povrchem byla hlína a šotolinové cesty ruských stepí (celin) před tím, než ke slovu přijde sušší a vyprahlejší povrch. Obě speciálky se nesly ve znamení útoku domácího favorita Čagina, který vyhrál oba měřené úseky, těsně sledován de Rooyem. Velmi rychlý průběh etapy umožnil dotáhnout se zpět Kabirovovi a zejména vyniknout mladému Eduardu Nikolajevovi s ultravýkonným novým prototypem Kamazu s motorem Cummins. Do desítky nakoukl i Němec Behringer, po ranním zaváhání zajel druhý test velmi slušně 65letý Jan de Rooy.
Aleš Loprais obsadil těsně pátou příčku v obou měřených testech, s jen minimálními odstupy za nejlepšími. i to však stačilo k tomu, aby se Kabirov v celkovém pořadí dostal před něj.
"Etapa byla hodně náročná, střídaly se velmi rychlé úseky s technickými. Ranní sekce navíc byla čím dál těžší s narůstajícím množstvím prachu a k tomu se jelo proti slunci. odpoledne už bylo suché. Technické pasáže navíc skýtají i navigační úskalí a chtěl bych zde pochválit navigátora Jara Miškolciho, na velké soutěži je poprvé a vede si výborně. Ke konci druhé speciálky už jsme byli na limitu s brzdami a v bivaku je kompletně vyměníme," shrnul Aleš své dojmy z etapy.
Z pádu na čtvrtou příčku si pilot Loprais Tatra Teamu vrásky nedělá: "Rozestupy jsou malé a stále se jede naplno, rozhodují maličkosti. Právě tlak a početnost konkurence jsou velmi intenzivní a silné. Také vidíme, že to tu chlapci z Kamazu trošku znají, ale závodit se s nimi zatím dá. Zítřejší etapa bude pořádně těžká, vždyť speciálka měří 580 kilometrů."
Sledujte sestřih 2. etapy ve vysílání ČT4 Sport v pondělí 7.9. ve 22:45 hod (repríza úterý 8.9. ve 12:55). Sestřih 3. etapy vysílá ČT4 Sport v úterý 8.9. v motoristickém večeru ve 22:10 hod.
Celkové pořadí po 2. etapě:
Č. Posádka Nat. Vůz Čas 1. 204 Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov RUS Kamaz 4326 03:48:06 2. 202 Gerard de Rooy, Tom Colsoul, Darek Rodewald NL/B/PL Iveco Trakker 4x4 +0:02:34 3. 201 Firdaus Kabirov, Andrej Mokjejev, Anatolij Tanin RUS Kamaz 4326 +0:12:35 4. 203 Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci CZE/SVK Tatra 815 4x4 +0:14:39 5. 215 Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Ajrat Israfilov RUS Kamaz 4326 +0:18:48 6. 207 Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožih, Andrej Karginov RUS Kamaz 4326 +0:19:26 7. 205 Jan de Rooy, Yvo Geusens, Peter Van Eerd NL/B Iveco Trakker 4x4 +0:27:59 8. 206 Martin Macík, Martin Macík jr., Josef Kalina CZE LIAZ 111.154 +0:41:59 9. 213 Matthias Behringer, Hugo Kupper, Siegfried Schadl D MAN 18.284 +0:48:05 10. 212 Isa Mammedov, Muslim Mammetaljev, Alim Hudajkulyjev TU Kamaz 4911 +0:50:37
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?