Po druhé etapě Silk Way Rally Aleš Loprais čtvrtý

Loprais, Aleš
Loprais, Aleš, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Jiří Vintr 8. září 2009 09:25
Sdílej:

Pátým místem v obou měřených testech druhé etapy se Aleš Loprais zařadil na čtvrté místo absolutně. Na dosavadní bronzový stupínek se vyšvihl dakarský vítěz Kabirov.

Speciálka druhé etapy do Uralsku byla rozdělena do dvou měřených úseků v délkách 115 a 116 kilometrů. Obě byly velmi rychlé (druhá rychlejší té první) a nejlepší kamiony ji jely na úrovni zhruba 7. místa i mezi osobními vozy.

Určujícím povrchem byla hlína a šotolinové cesty ruských stepí (celin) před tím, než ke slovu přijde sušší a vyprahlejší povrch. Obě speciálky se nesly ve znamení útoku domácího favorita Čagina, který vyhrál oba měřené úseky, těsně sledován de Rooyem. Velmi rychlý průběh etapy umožnil dotáhnout se zpět Kabirovovi a zejména vyniknout mladému Eduardu Nikolajevovi s ultravýkonným novým prototypem Kamazu s motorem Cummins. Do desítky nakoukl i Němec Behringer, po ranním zaváhání zajel druhý test velmi slušně 65letý Jan de Rooy.

Aleš Loprais obsadil těsně pátou příčku v obou měřených testech, s jen minimálními odstupy za nejlepšími. i to však stačilo k tomu, aby se Kabirov v celkovém pořadí dostal před něj.

"Etapa byla hodně náročná, střídaly se velmi rychlé úseky s technickými. Ranní sekce navíc byla čím dál těžší s narůstajícím množstvím prachu a k tomu se jelo proti slunci. odpoledne už bylo suché. Technické pasáže navíc skýtají i navigační úskalí a chtěl bych zde pochválit navigátora Jara Miškolciho, na velké soutěži je poprvé a vede si výborně. Ke konci druhé speciálky už jsme byli na limitu s brzdami a v bivaku je kompletně vyměníme," shrnul Aleš své dojmy z etapy.

Z pádu na čtvrtou příčku si pilot Loprais Tatra Teamu vrásky nedělá: "Rozestupy jsou malé a stále se jede naplno, rozhodují maličkosti. Právě tlak a početnost konkurence jsou velmi intenzivní a silné. Také vidíme, že to tu chlapci z Kamazu trošku znají, ale závodit se s nimi zatím dá. Zítřejší etapa bude pořádně těžká, vždyť speciálka měří 580 kilometrů."

Sledujte sestřih 2. etapy ve vysílání ČT4 Sport v pondělí 7.9. ve 22:45 hod (repríza úterý 8.9. ve 12:55). Sestřih 3. etapy vysílá ČT4 Sport v úterý 8.9. v motoristickém večeru ve 22:10 hod.

Celkové pořadí po 2. etapě:

  Č. Posádka Nat. Vůz Čas 1.  204  Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov  RUS  Kamaz 4326  03:48:06 2.  202  Gerard de Rooy, Tom Colsoul, Darek Rodewald  NL/B/PL  Iveco Trakker 4x4  +0:02:34 3.  201  Firdaus Kabirov, Andrej Mokjejev, Anatolij Tanin  RUS  Kamaz 4326  +0:12:35 4.  203  Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci  CZE/SVK  Tatra 815 4x4  +0:14:39 5.  215  Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Ajrat Israfilov  RUS  Kamaz 4326  +0:18:48 6.  207  Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožih, Andrej Karginov  RUS  Kamaz 4326  +0:19:26 7.  205  Jan de Rooy, Yvo Geusens, Peter Van Eerd  NL/B  Iveco Trakker 4x4  +0:27:59 8.  206  Martin Macík, Martin Macík jr., Josef Kalina  CZE  LIAZ 111.154  +0:41:59 9.  213  Matthias Behringer, Hugo Kupper, Siegfried Schadl  D  MAN 18.284  +0:48:05 10.  212  Isa Mammedov, Muslim Mammetaljev, Alim Hudajkulyjev  TU  Kamaz 4911  +0:50:37

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.