Pátým místem v obou měřených testech druhé etapy se Aleš Loprais zařadil na čtvrté místo absolutně. Na dosavadní bronzový stupínek se vyšvihl dakarský vítěz Kabirov.
Speciálka druhé etapy do Uralsku byla rozdělena do dvou měřených úseků v délkách 115 a 116 kilometrů. Obě byly velmi rychlé (druhá rychlejší té první) a nejlepší kamiony ji jely na úrovni zhruba 7. místa i mezi osobními vozy.
Určujícím povrchem byla hlína a šotolinové cesty ruských stepí (celin) před tím, než ke slovu přijde sušší a vyprahlejší povrch. Obě speciálky se nesly ve znamení útoku domácího favorita Čagina, který vyhrál oba měřené úseky, těsně sledován de Rooyem. Velmi rychlý průběh etapy umožnil dotáhnout se zpět Kabirovovi a zejména vyniknout mladému Eduardu Nikolajevovi s ultravýkonným novým prototypem Kamazu s motorem Cummins. Do desítky nakoukl i Němec Behringer, po ranním zaváhání zajel druhý test velmi slušně 65letý Jan de Rooy.
Aleš Loprais obsadil těsně pátou příčku v obou měřených testech, s jen minimálními odstupy za nejlepšími. i to však stačilo k tomu, aby se Kabirov v celkovém pořadí dostal před něj.
"Etapa byla hodně náročná, střídaly se velmi rychlé úseky s technickými. Ranní sekce navíc byla čím dál těžší s narůstajícím množstvím prachu a k tomu se jelo proti slunci. odpoledne už bylo suché. Technické pasáže navíc skýtají i navigační úskalí a chtěl bych zde pochválit navigátora Jara Miškolciho, na velké soutěži je poprvé a vede si výborně. Ke konci druhé speciálky už jsme byli na limitu s brzdami a v bivaku je kompletně vyměníme," shrnul Aleš své dojmy z etapy.
Z pádu na čtvrtou příčku si pilot Loprais Tatra Teamu vrásky nedělá: "Rozestupy jsou malé a stále se jede naplno, rozhodují maličkosti. Právě tlak a početnost konkurence jsou velmi intenzivní a silné. Také vidíme, že to tu chlapci z Kamazu trošku znají, ale závodit se s nimi zatím dá. Zítřejší etapa bude pořádně těžká, vždyť speciálka měří 580 kilometrů."
Sledujte sestřih 2. etapy ve vysílání ČT4 Sport v pondělí 7.9. ve 22:45 hod (repríza úterý 8.9. ve 12:55). Sestřih 3. etapy vysílá ČT4 Sport v úterý 8.9. v motoristickém večeru ve 22:10 hod.
Celkové pořadí po 2. etapě:
Č. Posádka Nat. Vůz Čas 1. 204 Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov RUS Kamaz 4326 03:48:06 2. 202 Gerard de Rooy, Tom Colsoul, Darek Rodewald NL/B/PL Iveco Trakker 4x4 +0:02:34 3. 201 Firdaus Kabirov, Andrej Mokjejev, Anatolij Tanin RUS Kamaz 4326 +0:12:35 4. 203 Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci CZE/SVK Tatra 815 4x4 +0:14:39 5. 215 Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Ajrat Israfilov RUS Kamaz 4326 +0:18:48 6. 207 Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožih, Andrej Karginov RUS Kamaz 4326 +0:19:26 7. 205 Jan de Rooy, Yvo Geusens, Peter Van Eerd NL/B Iveco Trakker 4x4 +0:27:59 8. 206 Martin Macík, Martin Macík jr., Josef Kalina CZE LIAZ 111.154 +0:41:59 9. 213 Matthias Behringer, Hugo Kupper, Siegfried Schadl D MAN 18.284 +0:48:05 10. 212 Isa Mammedov, Muslim Mammetaljev, Alim Hudajkulyjev TU Kamaz 4911 +0:50:37
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.