Po 1. speciálce Silk way rally zůstává Aleš Loprais na kvalitním 3. místě v celkovém pořadí se ztrátou 2:54 minuty na vedoucího Gerarda de Rooye.
Celé startovní pole odstartovalo speciálku do Buguruslanu po absolvování 90kilometrové spojovačky, při níž závodníci překročili mohutný tok řeky Volhy. Aleš do etapy vystartoval jako třetí v pořadí (byť startovní pořadí nebylo určeno výsledky prologu, jak bývá zvykem na Dakaru) a po celou dobu si dokázal svou pozici držet. Podobně jako na Dakaru, začal nejrychleji Gerard de Rooy s úplně novým speciálem Iveco. Vítěz prolou i Dakaru Kabirov v etapě mírně ztratil a propadl se na čtvrté místo za Aleše. S de Rooyem držel významně krok Čagin, jenž zaostal o pouhých 12 sekund. V první desítce se drží hned šest vzájemně spolupracujích Kamazů, mezi něž se vklínily oba oranžové stroje týmu de Rooy, Tatra Aleše Lopraise a Liaz Martina Macíka, který drží 8. místo poté, co další Tatra s Markem Spáčilem na start do Kazaně nepřijela.
„Etapa proběhla relativně v pohodě, byť musíme uznat, že byla velmi náročná navigačně, se spoustou změn směru. Jak známo, kde je cest příliš mnoho, může vzniknout problém. Problém na naší straně byl drobný, ale nepříjemný. Porouchal se ostřikovač čelního skla, na nějž se lepil prach, a bylo mizerně vidět ven. Zbyl jen malý průzor, jako z tanku. Ale přesto jsme třetí místo uhájili, za sebou máme hned sedm Kamazů, které hrají své týmové role. Bude to tuhý boj, ale vstříc novým zážitkům. V bivaku máme ostřikovač už opravený a i brzdy, jejichž opotřebení sme se trošku obávali, jsou celkem v pořádku,“ shrnul Aleš dojmy z první etapy.
Druhá etapa do Uralsku v sobě bude skrývat hned dva speciály o celkové délce 231 kilometrů. Závodníci by měli být v cíli už zkraje odpoledne a už ráno budou k dispozici výsledky první speciálky dne. Uralsk je jedním ze tří měst, které hostily i legendární Rallye Paříž-Peking 1992. Šest etap letošní rallye volně kopíruje tehdejší transkontinentální maratón, jehož byla Hedvábná stezka významnou součástí.
Sledujte sestřih 1. etapy na programu ČT4 Sport v neděli 6.9. ve 22:45 hod (repríza 7.9. v 10:35). Sestřih 2. etapy vysílá ČT4 Sport v pondělí 7.9. ve 22:45 hod.Výsledky, 1. etapa, Kazaň - Buguruslan
Celkové pořadí po 1. etapě (stejné jako výsledky 1. etapy, prolog se do celkového pořadí nezapočítává):
Č. Posádka Nat. Vůz Čas 1. 202 Gerard de Rooy, Tom Colsoul, Darek Rodewald NL/B/PL Iveco Trakker 4x4 01:22:00 2. 204 Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov RUS Kamaz 4326 +0:00:12 3. 203 Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci CZE/SVK Tatra 815 4x4 +0:02:54 4. 201 Firdaus Kabirov, Andrej Mokjejev, Anatolij Tanin RUS Kamaz 4326 +0:04:43 5. 207 Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožih, Andrej Karginov RUS Kamaz 4326 +0:05:00 6. 205 Jan de Rooy, Yvo Geusens, Peter Van Eerd NL/B Iveco Trakker 4x4 +0:06:47 7. 215 Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Ajrat Israfilov RUS Kamaz 4326 +0:09:56 8. 206 Martin Macík, Martin Macík jr., Josef Kalina CZE Liaz 111.154 +0:14:40 9. 216 Ajrat Mardějev. Robert Amatyč, Igor Děvjatkin RUS Kamaz 4911 +0:18:36 10. 212 Isa Mammedov, Muslim Mammetaljev, Alim Hudajkulyjev TU Kamaz 4911 +0:19:48
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?