Po 1. speciálce Silk way rally zůstává Aleš Loprais na kvalitním 3. místě v celkovém pořadí se ztrátou 2:54 minuty na vedoucího Gerarda de Rooye.
Celé startovní pole odstartovalo speciálku do Buguruslanu po absolvování 90kilometrové spojovačky, při níž závodníci překročili mohutný tok řeky Volhy. Aleš do etapy vystartoval jako třetí v pořadí (byť startovní pořadí nebylo určeno výsledky prologu, jak bývá zvykem na Dakaru) a po celou dobu si dokázal svou pozici držet. Podobně jako na Dakaru, začal nejrychleji Gerard de Rooy s úplně novým speciálem Iveco. Vítěz prolou i Dakaru Kabirov v etapě mírně ztratil a propadl se na čtvrté místo za Aleše. S de Rooyem držel významně krok Čagin, jenž zaostal o pouhých 12 sekund. V první desítce se drží hned šest vzájemně spolupracujích Kamazů, mezi něž se vklínily oba oranžové stroje týmu de Rooy, Tatra Aleše Lopraise a Liaz Martina Macíka, který drží 8. místo poté, co další Tatra s Markem Spáčilem na start do Kazaně nepřijela.
„Etapa proběhla relativně v pohodě, byť musíme uznat, že byla velmi náročná navigačně, se spoustou změn směru. Jak známo, kde je cest příliš mnoho, může vzniknout problém. Problém na naší straně byl drobný, ale nepříjemný. Porouchal se ostřikovač čelního skla, na nějž se lepil prach, a bylo mizerně vidět ven. Zbyl jen malý průzor, jako z tanku. Ale přesto jsme třetí místo uhájili, za sebou máme hned sedm Kamazů, které hrají své týmové role. Bude to tuhý boj, ale vstříc novým zážitkům. V bivaku máme ostřikovač už opravený a i brzdy, jejichž opotřebení sme se trošku obávali, jsou celkem v pořádku,“ shrnul Aleš dojmy z první etapy.
Druhá etapa do Uralsku v sobě bude skrývat hned dva speciály o celkové délce 231 kilometrů. Závodníci by měli být v cíli už zkraje odpoledne a už ráno budou k dispozici výsledky první speciálky dne. Uralsk je jedním ze tří měst, které hostily i legendární Rallye Paříž-Peking 1992. Šest etap letošní rallye volně kopíruje tehdejší transkontinentální maratón, jehož byla Hedvábná stezka významnou součástí.
Sledujte sestřih 1. etapy na programu ČT4 Sport v neděli 6.9. ve 22:45 hod (repríza 7.9. v 10:35). Sestřih 2. etapy vysílá ČT4 Sport v pondělí 7.9. ve 22:45 hod.Výsledky, 1. etapa, Kazaň - Buguruslan
Celkové pořadí po 1. etapě (stejné jako výsledky 1. etapy, prolog se do celkového pořadí nezapočítává):
Č. Posádka Nat. Vůz Čas 1. 202 Gerard de Rooy, Tom Colsoul, Darek Rodewald NL/B/PL Iveco Trakker 4x4 01:22:00 2. 204 Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov RUS Kamaz 4326 +0:00:12 3. 203 Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci CZE/SVK Tatra 815 4x4 +0:02:54 4. 201 Firdaus Kabirov, Andrej Mokjejev, Anatolij Tanin RUS Kamaz 4326 +0:04:43 5. 207 Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožih, Andrej Karginov RUS Kamaz 4326 +0:05:00 6. 205 Jan de Rooy, Yvo Geusens, Peter Van Eerd NL/B Iveco Trakker 4x4 +0:06:47 7. 215 Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Ajrat Israfilov RUS Kamaz 4326 +0:09:56 8. 206 Martin Macík, Martin Macík jr., Josef Kalina CZE Liaz 111.154 +0:14:40 9. 216 Ajrat Mardějev. Robert Amatyč, Igor Děvjatkin RUS Kamaz 4911 +0:18:36 10. 212 Isa Mammedov, Muslim Mammetaljev, Alim Hudajkulyjev TU Kamaz 4911 +0:19:48
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?