Po 1. speciálce Silk way rally zůstává Aleš Loprais na kvalitním 3. místě v celkovém pořadí se ztrátou 2:54 minuty na vedoucího Gerarda de Rooye.
Celé startovní pole odstartovalo speciálku do Buguruslanu po absolvování 90kilometrové spojovačky, při níž závodníci překročili mohutný tok řeky Volhy. Aleš do etapy vystartoval jako třetí v pořadí (byť startovní pořadí nebylo určeno výsledky prologu, jak bývá zvykem na Dakaru) a po celou dobu si dokázal svou pozici držet. Podobně jako na Dakaru, začal nejrychleji Gerard de Rooy s úplně novým speciálem Iveco. Vítěz prolou i Dakaru Kabirov v etapě mírně ztratil a propadl se na čtvrté místo za Aleše. S de Rooyem držel významně krok Čagin, jenž zaostal o pouhých 12 sekund. V první desítce se drží hned šest vzájemně spolupracujích Kamazů, mezi něž se vklínily oba oranžové stroje týmu de Rooy, Tatra Aleše Lopraise a Liaz Martina Macíka, který drží 8. místo poté, co další Tatra s Markem Spáčilem na start do Kazaně nepřijela.
„Etapa proběhla relativně v pohodě, byť musíme uznat, že byla velmi náročná navigačně, se spoustou změn směru. Jak známo, kde je cest příliš mnoho, může vzniknout problém. Problém na naší straně byl drobný, ale nepříjemný. Porouchal se ostřikovač čelního skla, na nějž se lepil prach, a bylo mizerně vidět ven. Zbyl jen malý průzor, jako z tanku. Ale přesto jsme třetí místo uhájili, za sebou máme hned sedm Kamazů, které hrají své týmové role. Bude to tuhý boj, ale vstříc novým zážitkům. V bivaku máme ostřikovač už opravený a i brzdy, jejichž opotřebení sme se trošku obávali, jsou celkem v pořádku,“ shrnul Aleš dojmy z první etapy.
Druhá etapa do Uralsku v sobě bude skrývat hned dva speciály o celkové délce 231 kilometrů. Závodníci by měli být v cíli už zkraje odpoledne a už ráno budou k dispozici výsledky první speciálky dne. Uralsk je jedním ze tří měst, které hostily i legendární Rallye Paříž-Peking 1992. Šest etap letošní rallye volně kopíruje tehdejší transkontinentální maratón, jehož byla Hedvábná stezka významnou součástí.
Sledujte sestřih 1. etapy na programu ČT4 Sport v neděli 6.9. ve 22:45 hod (repríza 7.9. v 10:35). Sestřih 2. etapy vysílá ČT4 Sport v pondělí 7.9. ve 22:45 hod.Výsledky, 1. etapa, Kazaň - Buguruslan
Celkové pořadí po 1. etapě (stejné jako výsledky 1. etapy, prolog se do celkového pořadí nezapočítává):
Č. Posádka Nat. Vůz Čas 1. 202 Gerard de Rooy, Tom Colsoul, Darek Rodewald NL/B/PL Iveco Trakker 4x4 01:22:00 2. 204 Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov RUS Kamaz 4326 +0:00:12 3. 203 Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci CZE/SVK Tatra 815 4x4 +0:02:54 4. 201 Firdaus Kabirov, Andrej Mokjejev, Anatolij Tanin RUS Kamaz 4326 +0:04:43 5. 207 Ilgizar Mardějev, Stanislav Pogožih, Andrej Karginov RUS Kamaz 4326 +0:05:00 6. 205 Jan de Rooy, Yvo Geusens, Peter Van Eerd NL/B Iveco Trakker 4x4 +0:06:47 7. 215 Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Ajrat Israfilov RUS Kamaz 4326 +0:09:56 8. 206 Martin Macík, Martin Macík jr., Josef Kalina CZE Liaz 111.154 +0:14:40 9. 216 Ajrat Mardějev. Robert Amatyč, Igor Děvjatkin RUS Kamaz 4911 +0:18:36 10. 212 Isa Mammedov, Muslim Mammetaljev, Alim Hudajkulyjev TU Kamaz 4911 +0:19:48
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).