Čtyři rychlostní zkoušky chyběly posádce Autoline Rally Teamu k dokončení jedné z nejnabitějších Barum Rally historie.
V neděli dopoledne museli Jan Jelínek a Miroslav Kotěna odstoupit kvůli technické závadě ze skvělého čtrnáctého místa a pomyslné stříbrné příčky mezi produkčními vozy. Co přesně se stalo, jaká byla letošní Barumka a jak vypadají další plány, to už prozradí zklamaný zlínský pilot v krátkém rozhovoru.
Honzo, zásadní otázka na úvod - co se stalo, že jste museli čtyři zkoušky před koncem odstoupit z nádherného 14. místa?Porucha převodovky. V jednom z rychlých úseků na Semetíně jsem potřeboval podřadit z 5 na 4, ale nic. Nešla ani trojka a zůstal jen neutrál, na který se opravdu špatně závodí... Tak jsme sjeli z kopce a odstavili auto bokem, ať nezavazíme. Bylo to navíc docela nešťastné místo bez signálu, takže jsme měli problém se vůbec spojit se servisem a ohlásit mimo GPS náš konec.
Neskončili jste náhodou loni na RZ11 také kvůli technice?Ano - je to neuvěřitelná smůla. Loni to bylo kvůli banální chybě táhla řazení a to jsme byli první mezi pévéčky. Hrozně moc nás to mrzí, i kvůli všem partnerům a fanouškům, kteří už nás téměř viděli v cíli. Zvlášť v době, kdy už jsme měli téměř minutový náskok na Vojtu Štajfa hned za námi. Naprosto neuvěřitelně jel Vašek Pech, na kterého jsme vůbec neměli, takže v podstatě stačilo dopravit auto do cíle. Bohužel se to nepovedlo a dlouho jsme se z toho zklamání dávali dohromady…
Jak se jinak jelo? Žádný defekt nebo větší problém?Jeli jsme svižně, ale na druhou stranu jsem se už opravdu chtěl po delší době podívat do cíle, takže jsem se snažil nejít do zbytečného rizika.
Co říkáš na fanoušky a atmosféru soutěže?Absolutně neuvěřitelná! Před tolika lidmi jsme snad ještě nikdy nejeli - třeba lesní úsek od Pinduli do Zádveřic se jel téměř jako někde na stadionu, kdy nad tratí visely vlajky a všude byli diváci. Stejně tak i na jiných erzetách. Byl to skvělý pocit.
Kterou zkoušku máš z Barumky nejraději? Nebo kterou jste si s Mirkem Kotěnou letos nejvíce užili?Všechny jsou pěkné. Barum rally se mi celkově hodně líbí a je také dobře zorganizovaná. Letos jsme si určitě užili Pindulu, i když při druhém průjezdu jsme udělali v lesním úseku hodiny a měli docela štěstí, že auto nikam nespadlo a my mohli pokračovat dál. Takže vlastně přece jen krizovka byla.
A která byla naopak nejnáročnější?Nejtěžší asi nebyla paradoxně erzeta, ale naopak přejezd po zrušené rychlostní zkoušce, kdy se tisíce diváků přesouvaly jinam. A dostat se v sobotu za silného deště z osmičky na devítku bylo docela umění. Chtěl bych poděkovat všem fanouškům, kteří nám na cestě ochotně uhýbali, abychom mohli v pohodě projet.
Letošní Barumka opět ukázala, že vozy S2000 jsou na tom čím dál lépe a kdo chce zajet opravdu dobrý výsledek, měl by se ubírat tímto směrem. Jak to vnímáš ty coby pilot Lanceru? Neláká tě „dvoutisícovka“?S2000 by bylo určitě příjemné, ale zůstáváme raději nohama na zemi a uvidíme co příští rok. Zatím to spíše vypadá, že se budeme soustředit na Mitsubishi a nová pravidla s trochou výkonu navíc. Ale jak se říká, nikdy neříkej nikdy - třeba se zadaří a příští Barumku už pojedeme s jiným autem. Uvidíme…
Co další plány ve zbytku sezony? Na které závody se ještě chystáš?Určitě budeme startovat na Rally Příbram a posledním závodem MMČR je letos Bohemka, kde účast ještě zvažujeme. Více budeme vědět v následujících dnech. Každopádně bych chtěl touto cestou ještě jednou za sebe i za celý tým moc poděkovat za skvělou podporu všem našim partnerům a také fanouškům, kteří letos byli opravdu úžasní! Moc mě mrzí, že to nevyšlo až do cíle a doufám, že příští rok to všem vynahradíme.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.