Hodiny neúprosně odpočítávají poslední zbytky času do startu legendární Barum Rallye s pořadovým číslem 39. Vzhledem k tomu, že tato soutěž je i letos kromě seriálu IRC také součástí MMČR, nemůže na startu chybět ani Karel Trojan z týmu Korno Motorsport pro tentokráte navigovaný staronovým navigátorem Danem Vodičkou.
Soutěž koncipovaná do tří dnů bude bezesporu jednou z nejnáročnějších prověrek letošního roku. Nepříliš obvyklá startovní pozice, kdy Trojan s Vodičkou povezou startovní číslo 33 je zapříčiněna celkem početnou účastí předních jezdců seriálu IRC.
Hlavním úkolem posádky bude vyvarovat se chyb a doufat v přízeň štěstěny, která je co možná nejvíc ochrání od technických problémů. Vše ostatní již bude jen v rukou Karla Trojana a diktátu Dana Vodičky.
Karel Trojan k tomu uvádí: „Barumka bude stejně jako každoročně velmi náročná a my se tomu budeme snažit přizpůsobit náš výkon. Určitě nemá smysl snažit se stačit vozům S2000 a spíš se tedy zaměříme na naše obvyklé soupeře se souměřitelnou technikou. Měli jsme teď delší závodnickou pauzu, kterou jsme prolomili jen startem na Rallye Železné hory, ale tam náš výkon opravdu příliš soustředěný nebyl. S Danem jsme celkem sehraní, takže uvidíme, co se bude dít v ostrém závodě na trati. Neděláme si přílišné ambice, ale rozhodně uděláme vše pro to, abychom získali nějaký ten bodík do hodnocení MMČR.“
Dan Vodička říká:“Barum rallye jedu po delší odmlce, když naposled jsem zde startoval v roce 2001. Tratě jsou krásné, ale nesmírně těžké. Myslím, že závod bude hodně o taktizování, protože se dá důvodně očekávat velký počet odstoupivších. Sám za sebe jen doufám, že budu stíhat Karlovi číst diktát, protože se vše zase o dost zrychlilo. O kýženém výsledku jsem zatím nepřemýšlel a myslím, že prostor k úvahám bude až tak v sobotu večer, kdy budou karty teprve řádně rozdané. Po Barumce se také budeme dál bavit o mých případných dalších startech po boku Karla Trojana. Momentálně však jde o nárazovou spolupráci pro konkrétní závod. “
Barum Rallye odstartuje již tento pátek ve 21.00 hodin superspeciálkou nakoncipovanou do samého centra druhdy obuvnické Mekky, Zlína. Pakliže se proderete všudypřítomnými davy, podpořte nás u tratí RZ i Vy! My uděláme na oplátku vše pro to, abychom nikoho nezklamali.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.