Hodiny neúprosně odpočítávají poslední zbytky času do startu legendární Barum Rallye s pořadovým číslem 39. Vzhledem k tomu, že tato soutěž je i letos kromě seriálu IRC také součástí MMČR, nemůže na startu chybět ani Karel Trojan z týmu Korno Motorsport pro tentokráte navigovaný staronovým navigátorem Danem Vodičkou.
Soutěž koncipovaná do tří dnů bude bezesporu jednou z nejnáročnějších prověrek letošního roku. Nepříliš obvyklá startovní pozice, kdy Trojan s Vodičkou povezou startovní číslo 33 je zapříčiněna celkem početnou účastí předních jezdců seriálu IRC.
Hlavním úkolem posádky bude vyvarovat se chyb a doufat v přízeň štěstěny, která je co možná nejvíc ochrání od technických problémů. Vše ostatní již bude jen v rukou Karla Trojana a diktátu Dana Vodičky.
Karel Trojan k tomu uvádí: „Barumka bude stejně jako každoročně velmi náročná a my se tomu budeme snažit přizpůsobit náš výkon. Určitě nemá smysl snažit se stačit vozům S2000 a spíš se tedy zaměříme na naše obvyklé soupeře se souměřitelnou technikou. Měli jsme teď delší závodnickou pauzu, kterou jsme prolomili jen startem na Rallye Železné hory, ale tam náš výkon opravdu příliš soustředěný nebyl. S Danem jsme celkem sehraní, takže uvidíme, co se bude dít v ostrém závodě na trati. Neděláme si přílišné ambice, ale rozhodně uděláme vše pro to, abychom získali nějaký ten bodík do hodnocení MMČR.“
Dan Vodička říká:“Barum rallye jedu po delší odmlce, když naposled jsem zde startoval v roce 2001. Tratě jsou krásné, ale nesmírně těžké. Myslím, že závod bude hodně o taktizování, protože se dá důvodně očekávat velký počet odstoupivších. Sám za sebe jen doufám, že budu stíhat Karlovi číst diktát, protože se vše zase o dost zrychlilo. O kýženém výsledku jsem zatím nepřemýšlel a myslím, že prostor k úvahám bude až tak v sobotu večer, kdy budou karty teprve řádně rozdané. Po Barumce se také budeme dál bavit o mých případných dalších startech po boku Karla Trojana. Momentálně však jde o nárazovou spolupráci pro konkrétní závod. “
Barum Rallye odstartuje již tento pátek ve 21.00 hodin superspeciálkou nakoncipovanou do samého centra druhdy obuvnické Mekky, Zlína. Pakliže se proderete všudypřítomnými davy, podpořte nás u tratí RZ i Vy! My uděláme na oplátku vše pro to, abychom nikoho nezklamali.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.