Trojan s Vodičkou připraveni na vrchol sezóny

Trojan, Karel - Říhák, Petr
Trojan, Karel - Říhák, Petr, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 20. srpna 2009 11:44
Sdílej:

Hodiny neúprosně odpočítávají poslední zbytky času do startu legendární Barum Rallye s pořadovým číslem 39. Vzhledem k tomu, že tato soutěž je i letos kromě seriálu IRC také součástí MMČR, nemůže na startu chybět ani Karel Trojan z týmu Korno Motorsport pro tentokráte navigovaný staronovým navigátorem Danem Vodičkou.

Soutěž koncipovaná do tří dnů bude bezesporu jednou z nejnáročnějších prověrek letošního roku. Nepříliš obvyklá startovní pozice, kdy Trojan s Vodičkou povezou startovní číslo 33 je zapříčiněna celkem početnou účastí předních jezdců seriálu IRC.

Hlavním úkolem posádky bude vyvarovat se chyb a doufat v přízeň štěstěny, která je co možná nejvíc ochrání od technických problémů. Vše ostatní již bude jen v rukou Karla Trojana a diktátu Dana Vodičky.

Karel Trojan k tomu uvádí: „Barumka bude stejně jako každoročně velmi náročná a my se tomu budeme snažit přizpůsobit náš výkon. Určitě nemá smysl snažit se stačit vozům S2000 a spíš se tedy zaměříme na naše obvyklé soupeře se souměřitelnou technikou. Měli jsme teď delší závodnickou pauzu, kterou jsme prolomili jen startem na Rallye Železné hory, ale tam náš výkon opravdu příliš soustředěný nebyl. S Danem jsme celkem sehraní, takže uvidíme, co se bude dít v ostrém závodě na trati. Neděláme si přílišné ambice, ale rozhodně uděláme vše pro to, abychom získali nějaký ten bodík do hodnocení MMČR.“

Dan Vodička říká:“Barum rallye jedu po delší odmlce, když naposled jsem zde startoval v roce 2001. Tratě jsou krásné, ale nesmírně těžké. Myslím, že závod bude hodně o taktizování, protože se dá důvodně očekávat velký počet odstoupivších. Sám za sebe jen doufám, že budu stíhat Karlovi číst diktát, protože se vše zase o dost zrychlilo. O kýženém výsledku jsem zatím nepřemýšlel a myslím, že prostor k úvahám bude až tak v sobotu večer, kdy budou karty teprve řádně rozdané. Po Barumce se také budeme dál bavit o mých případných dalších startech po boku Karla Trojana. Momentálně však jde o nárazovou spolupráci pro konkrétní závod. “

Barum Rallye odstartuje již tento pátek ve 21.00 hodin superspeciálkou nakoncipovanou do samého centra druhdy obuvnické Mekky, Zlína. Pakliže se proderete všudypřítomnými davy, podpořte nás u tratí RZ i Vy! My uděláme na oplátku vše pro to, abychom nikoho nezklamali.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.