Kvalitní startovní pole nabídne jubilejní 20. Horácká rally, která proběhne v sobotu 18. července v okolí Třebíče jako čtvrtý díl seriálu AutoCont Mistrovství České republiky ve sprintrally a zároveň se na Vysočině rozdají další body do Mistrovství České republiky v rally historických automobilů. Seznam přihlášených posádek čítá celkem 95 soutěžících, z toho 84 posádek může bodovat do rallysprintového mistrovství, 9 vozů bude zápolit mezi v hodnocení historiků a 2 posádky se zúčastní Poháru mládeže v rally.
Největší favorité letošní Horácké rally? V první řadě vedoucí jezdec sprintového šampionátu a úřadující mistr Josef Peták na voze Peugeot 207 S2000. Na nejvyšší stupně pomýšlí i vítěz úvodních rallysprintů v Lužických horách a v Telči Jaroslav Orsák na voze Mitsubishi Lancer EVO IX. Stejný vůz bude pilotovat i Pavel Valoušek, který se představí v barvách Seznam.cz Rally Teamu. Otrokovický jezdec na Horácké rally ještě nikdy nestartoval, navíc poprvé usedne do vozu v barvách Seznam Rally Teamu. "S podobným vozem ale jezdím v průběhu celého roku, takže bych v tom žádný problém neviděl. Můj cíl je jednoznačný. Chci poskočit na třetí místo v celkovém pořadí sprintů, nebo alespoň zminimalizovat ztrátu na bronzovou příčku," prohlásil Pavel Valoušek na tiskové konferenci Horácké rally v Brně.
Vedle uvedené trojice favoritů bude pozornost fanoušků upřena na kvarteto jezdců, kteří se představí na vozech specifikace WRC. Na fabii se představí Karel Trněný, za volanty octavií se posadí Jan Štěpánek, Slovák Igor Drotár a třebíčský jezdec David Komárek, který se do rally vrací po dvou letech. Naposled startoval v roce 2007 na Rally Lužické hory a poprvé odstartuje s vozem specifikace WRC. "Na soutěž se velmi těším, bude to pro mě po delší době návrat do rally a věřím, že si dobře zazávodíme," sdělil David Komárek v týmové tiskové informaci. Na postu spolujezdce se představí Tomáš Rojka, pro kterého bude Horácká rally premiérovým podnikem. Z dalších jezdců mají šanci na čelní příčky v absolutním pořadí Roman Odložilík (Peugeot 207 S2000), Josef Semerád, Radek Mifka a Jan Sýkora (všichni Mitsubishi Lancer EVO IX). Po premiéře na Kopné přijede na Horáckou rally okruhový pilot a první český jezdec ve formuli 1 Tomáš Enge. Podobně jako před dvěma týdny v okolí Slušovic prožene i na Vysočině vůz Mitsubishi Lancer EVO IX CNG na zemní stlačený plyn. Dramatické boje o drahocenné sekundy se očekávají ve třídě A6, kde se představí Lubomír Minařík (Škoda Fabia Kit Car), Jan Dohnal (Renault Clio S1600), Antonín Novák (Citroën Saxo S1600) a Michael Honda (Citroën C2 S1600). Ve třídě A7 patří k největším aspirantům na prvenství Petr Brynda (Renault Clio R3). Pořadatelům z AČR – AK elektrárna Dukovany se přihlásila bez pěti posádek stovka soutěžících. "Odmítli jsme pár posádek, které se nám přihlásily po termínu uzávěrky. V opačném případě bychom asi stovku naplnili. V každém případě nás konečný počet 95 přihlášených soutěžících mile překvapil," řekl ředitel Morávek. Není bez zajímavosti, že ve startovním poli se objeví například okruhový jezdec „gétéček“ Jiří Skula nebo slušovický mladíček Tomáš Kašpárek, který na Rallysprintu Kopná úspěšně navigoval Romana Krestu. Pro osmnáctiletého Kašparka to bude premiéra v roli jezdce a na místo spolujezdce usedne ve voze Honda Civic zkušený Jan Tománek, navigátor pravidelného účastníka mistrovství světa Martina Prokopa. Diváci na Horácké rally uvidí další dva zkušené „mitfáry“. Petr Gross bude navigovat Václava Mulače ve voze Subaru Impreza a Petr Uhel usedne vedle Petra Hubáčka (Honda Civic Type-R). Mezi historiky poutá pozornost úřadující český mistr Lubomír Tenkl (BMW M3) a trojice jezdců Zdeněk Tichý, Ctirad Hájek a Miroslav Janota na vozech Opel Kadett Coupe.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?