Kvalitní startovní pole nabídne jubilejní 20. Horácká rally, která proběhne v sobotu 18. července v okolí Třebíče jako čtvrtý díl seriálu AutoCont Mistrovství České republiky ve sprintrally a zároveň se na Vysočině rozdají další body do Mistrovství České republiky v rally historických automobilů. Seznam přihlášených posádek čítá celkem 95 soutěžících, z toho 84 posádek může bodovat do rallysprintového mistrovství, 9 vozů bude zápolit mezi v hodnocení historiků a 2 posádky se zúčastní Poháru mládeže v rally.
Největší favorité letošní Horácké rally? V první řadě vedoucí jezdec sprintového šampionátu a úřadující mistr Josef Peták na voze Peugeot 207 S2000. Na nejvyšší stupně pomýšlí i vítěz úvodních rallysprintů v Lužických horách a v Telči Jaroslav Orsák na voze Mitsubishi Lancer EVO IX. Stejný vůz bude pilotovat i Pavel Valoušek, který se představí v barvách Seznam.cz Rally Teamu. Otrokovický jezdec na Horácké rally ještě nikdy nestartoval, navíc poprvé usedne do vozu v barvách Seznam Rally Teamu. "S podobným vozem ale jezdím v průběhu celého roku, takže bych v tom žádný problém neviděl. Můj cíl je jednoznačný. Chci poskočit na třetí místo v celkovém pořadí sprintů, nebo alespoň zminimalizovat ztrátu na bronzovou příčku," prohlásil Pavel Valoušek na tiskové konferenci Horácké rally v Brně.
Vedle uvedené trojice favoritů bude pozornost fanoušků upřena na kvarteto jezdců, kteří se představí na vozech specifikace WRC. Na fabii se představí Karel Trněný, za volanty octavií se posadí Jan Štěpánek, Slovák Igor Drotár a třebíčský jezdec David Komárek, který se do rally vrací po dvou letech. Naposled startoval v roce 2007 na Rally Lužické hory a poprvé odstartuje s vozem specifikace WRC. "Na soutěž se velmi těším, bude to pro mě po delší době návrat do rally a věřím, že si dobře zazávodíme," sdělil David Komárek v týmové tiskové informaci. Na postu spolujezdce se představí Tomáš Rojka, pro kterého bude Horácká rally premiérovým podnikem. Z dalších jezdců mají šanci na čelní příčky v absolutním pořadí Roman Odložilík (Peugeot 207 S2000), Josef Semerád, Radek Mifka a Jan Sýkora (všichni Mitsubishi Lancer EVO IX). Po premiéře na Kopné přijede na Horáckou rally okruhový pilot a první český jezdec ve formuli 1 Tomáš Enge. Podobně jako před dvěma týdny v okolí Slušovic prožene i na Vysočině vůz Mitsubishi Lancer EVO IX CNG na zemní stlačený plyn. Dramatické boje o drahocenné sekundy se očekávají ve třídě A6, kde se představí Lubomír Minařík (Škoda Fabia Kit Car), Jan Dohnal (Renault Clio S1600), Antonín Novák (Citroën Saxo S1600) a Michael Honda (Citroën C2 S1600). Ve třídě A7 patří k největším aspirantům na prvenství Petr Brynda (Renault Clio R3). Pořadatelům z AČR – AK elektrárna Dukovany se přihlásila bez pěti posádek stovka soutěžících. "Odmítli jsme pár posádek, které se nám přihlásily po termínu uzávěrky. V opačném případě bychom asi stovku naplnili. V každém případě nás konečný počet 95 přihlášených soutěžících mile překvapil," řekl ředitel Morávek. Není bez zajímavosti, že ve startovním poli se objeví například okruhový jezdec „gétéček“ Jiří Skula nebo slušovický mladíček Tomáš Kašpárek, který na Rallysprintu Kopná úspěšně navigoval Romana Krestu. Pro osmnáctiletého Kašparka to bude premiéra v roli jezdce a na místo spolujezdce usedne ve voze Honda Civic zkušený Jan Tománek, navigátor pravidelného účastníka mistrovství světa Martina Prokopa. Diváci na Horácké rally uvidí další dva zkušené „mitfáry“. Petr Gross bude navigovat Václava Mulače ve voze Subaru Impreza a Petr Uhel usedne vedle Petra Hubáčka (Honda Civic Type-R). Mezi historiky poutá pozornost úřadující český mistr Lubomír Tenkl (BMW M3) a trojice jezdců Zdeněk Tichý, Ctirad Hájek a Miroslav Janota na vozech Opel Kadett Coupe.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.