Do jubilejního 20. ročníku Horácká rally v Třebíči (17. - 18. července), se přihlásilo celkem 95 posádek ze dvou států – České republiky a Slovenska. Největším diváckým lákadlem v okolí Třebíče a Třeště bude souboj čtyř vozů specifikace WRC (za volanty se objeví Karel Trněný, Igor Drotár, Jan Štěpánek, David Komárek) a dvou vozů kategorie Super 2000 (Josef Peták, Roman Odložilík).Nejpočetněji je obsazena třída N4 nad 2000 ccm, kde najdeme celkem 23 vozů.
Do AutoCont Mistrovství České republiky ve sprintrally může bodovat celkem 84 posádky, v Poháru mládeže se představí 2 dvojice, zatímco do Mistrovství České republiky v rally historických automobilů se přihlásilo 9 vozů. Z vozového parku 16 značek jsou nejpočetněji zastoupeny automobilky Škoda, Mitsubishi a Honda. Zajímavostí startovního pole letošní jubilejní Horácké rally jsou vedle sedmi smíšených posádek i dvě vyloženě dámské dvojice, neboť za volanty se objeví Eva Vykydalová a Martina Daňhelová.Celkem přihlášeno: 95 posádekPočet států: 2 (Česká republika – 93, Slovensko – 2)Prioritní jezdci:ASN: 9 (Josef Peták, Jaroslav Orsák, Pavel Valoušek, Karel Trněný, Igor Drotár, Roman Odložilík, Josef Semerád, Lubomír Minařík, Milan Pantálek – CZ)AutoCont Mistrovství České republiky ve sprintrally (84 vozy)Rozdělení podle skupin:Skupina A: 26 vozůSkupina N: 47 vozůSkupina S: 7 vozůTřída D9: 4 vozyRozdělení podle objemových tříd: N1 do 1400 ccm: 3N2 1401 – 1600 ccm: 9 N3 1601 – 2000 ccm: 12N4 nad 2000 ccm: 23A5 do 1400 ccm: 12 A6 1401 – 1600 ccm: 8A7 1601 – 2000 ccm: 6S1 do 2000ccm: 1 S2 nad 2000 ccm: 6
Pohár mládeže: 2 vozyMistrovství České republiky v rally historických automobilů: (9 vozů)Kategorie CZ II – cestovní vozy a upravené cestovní vozy a vozy GT a GTS z období G2 a H1, homologované od 1. 1. 1970 do 31.12.1975, rozdělené do objemových tříd:C0 do 1500 ccm: 1C3 do 2000 ccm: 1Kategorie CZ III – sériové a upravené cestovní a vozy GT a GTS z období H2, I a J, homologované od 1.1.1976 do 31.12.1990, mimo vozidel skupiny B zakázaných FIA pro soutěže rozdělené do objemových tříd:D1 – do 1300 ccm: 1D2 – do 1600 ccm: 2D3 – do 2000 ccm: 3D4 – nad 2000 ccm: 1Počet značek: 16Škoda – 27, Mitsubishi – 21, Honda – 11, Renault – 10, Citroën – 4, Opel – 4, VW – 4, Suzuki – 3, Peugeot – 2, Subaru – 2, BMW – 2, Alfa Romeo – 1, Ford – 1, Fiat – 1, Nissan – 1, VAZ - 1Vozy specifikace WRC: 4Škoda Octavia WRC – 3, Škoda Fabia WRC – 1Vozy kategorie Super 2000: 2Peugeot 207 S2000 – 2Smíšené posádky: 7Jan Sýkora – Martina Škardová, Michael Honda – Lydie Vičíková, Tomáš Král – Daniela Králová, Jiří Kulhan – Jaroslava Roučková, Pavel Řihák – Petra Řiháková, Karel Horčík – Jana Mulačová, Luboš Gešvinder – Michaela Urbášková.Dámské posádky: 2Eva Vykydalová – Ivona Vyštějnová, Martina Daňhelová – Martina Zikmundová.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.