Druhý start CNG Seznam.cz Rally Teamu se uskutečnil v rámci Rallysprintu Kopná v okolí města Slušovice. Za volant týmového speciálu Mitsubishi Lancer EVO IX CNG usedl Tomáš Enge, který se tak po pěti letech opět představil na půdě české rally. Návrat do automobilových soutěží ale libereckému rodákovi nevyšel úplně podle představ, technické problémy nedovolily posádce Tomáš Enge – Michal Ernst demonstrovat možnosti závodního speciálu poháněného stlačeným zemním plynem.
Rallysprint Kopná je v kalendáři Mistrovství české republiky ve sprintrally výjimečným podnikem. Na jeho startu se vždy sejde mimořádně kvalitní konkurence, v níž dominují místní posádky, které se navíc mohou pochlubit výbornou znalostí tratí. Přestože se na první rychlostní zkoušce posádka Enge – Ernst teprve vzájemně sehrávala, připsala si v cíli velmi slibný čtrnáctý čas. Pak ale přišly problémy s turbodmychadlem a převodovkou, které dvojici s plynovým Mistubishi nedovolily dosáhnout kvalitních časů. Protože se potíže s převodovkou stupňovaly, tým se po dojetí závěrečného testu rozhodl ze závodu odstoupit. Tomáš Enge: "Již v první sekci nás zlobilo turbo, pak se přidala stávkující převodovka. Problémy s řazením ale nepřestávaly, takže jsme se po dojetí RZ 9 rozhodli skončit. Proto jsme ani neprojeli cílovou rampou. Pokud jde o rozpis, RZ 1 jsme měli napsanou špatně, pomalu jsme jeli i vložku druhou. Zkoušeli jsme proto během průjezdů rozpis upravovat, postupně jsem pak získával více jistoty. Jenže pak přišly již zmíněné technické problémy a šance na hezký výsledek byla pryč. Celkově ale závod hodnotím jako výbornou zkušenost. Škoda těchto problémů, protože Lancer EVO IX CNG je skutečně zajímavý vůz a já jsem se na svezení s ním těšil. Je znát, že schopnosti tohoto vozu s motorem poháněným zemním plynem jsou veliké, takže se už teď těším na další start. Myslím, že jsem ale i na Kopné prokázali, že se s CNG dá opravdu závodit."Michal Ernst: "Soutěž se nevyvíjela dobře, protože nás trápily technické problémy. V podstatě jsme tak jeli naplno asi jen tři vložky. Důležité je, že jsme odjeli všechny RZ a že jsme si na sebe zvykli. Zároveň víme, že do příštího závodu musíme zapracovat na tvorbě rozpisu. Po testování, které proběhlo minulý týden, a po startu na Kopné jsem si jistý, že Lancer EVO IX CNG o sobě dá letos ještě hodně vědět. Je to skutečně dobrý soutěžní vůz, sám jsem byl překvapen výkonem motoru poháněného CNG."
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.