Návrat Tomáše Engeho do rally zkomplikovaly technické problémy

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
BPA 6. července 2009 09:28
Sdílej:

Druhý start CNG Seznam.cz Rally Teamu se uskutečnil v rámci Rallysprintu Kopná v okolí města Slušovice. Za volant týmového speciálu Mitsubishi Lancer EVO IX CNG usedl Tomáš Enge, který se tak po pěti letech opět představil na půdě české rally. Návrat do automobilových soutěží ale libereckému rodákovi nevyšel úplně podle představ, technické problémy nedovolily posádce Tomáš Enge – Michal Ernst demonstrovat možnosti závodního speciálu poháněného stlačeným zemním plynem.

Rallysprint Kopná je v kalendáři Mistrovství české republiky ve sprintrally výjimečným podnikem. Na jeho startu se vždy sejde mimořádně kvalitní konkurence, v níž dominují místní posádky, které se navíc mohou pochlubit výbornou znalostí tratí. Přestože se na první rychlostní zkoušce posádka Enge – Ernst teprve vzájemně sehrávala, připsala si v cíli velmi slibný čtrnáctý čas. Pak ale přišly problémy s turbodmychadlem a převodovkou, které dvojici s plynovým Mistubishi nedovolily dosáhnout kvalitních časů. Protože se potíže s převodovkou stupňovaly, tým se po dojetí závěrečného testu rozhodl ze závodu odstoupit. Tomáš Enge: "Již v první sekci nás zlobilo turbo, pak se přidala stávkující převodovka. Problémy s řazením ale nepřestávaly, takže jsme se po dojetí RZ 9 rozhodli skončit. Proto jsme ani neprojeli cílovou rampou. Pokud jde o rozpis, RZ 1 jsme měli napsanou špatně, pomalu jsme jeli i vložku druhou. Zkoušeli jsme proto během průjezdů rozpis upravovat, postupně jsem pak získával více jistoty. Jenže pak přišly již zmíněné technické problémy a šance na hezký výsledek byla pryč. Celkově ale závod hodnotím jako výbornou zkušenost. Škoda těchto problémů, protože Lancer EVO IX CNG je skutečně zajímavý vůz a já jsem se na svezení s ním těšil. Je znát, že schopnosti tohoto vozu s motorem poháněným zemním plynem jsou veliké, takže se už teď těším na další start. Myslím, že jsem ale i na Kopné prokázali, že se s CNG dá opravdu závodit."Michal Ernst: "Soutěž se nevyvíjela dobře, protože nás trápily technické problémy. V podstatě jsme tak jeli naplno asi jen tři vložky. Důležité je, že jsme odjeli všechny RZ a že jsme si na sebe zvykli. Zároveň víme, že do příštího závodu musíme zapracovat na tvorbě rozpisu. Po testování, které proběhlo minulý týden, a po startu na Kopné jsem si jistý, že Lancer EVO IX CNG o sobě dá letos ještě hodně vědět. Je to skutečně dobrý soutěžní vůz, sám jsem byl překvapen výkonem motoru poháněného CNG."

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.