Druhý start CNG Seznam.cz Rally Teamu se uskutečnil v rámci Rallysprintu Kopná v okolí města Slušovice. Za volant týmového speciálu Mitsubishi Lancer EVO IX CNG usedl Tomáš Enge, který se tak po pěti letech opět představil na půdě české rally. Návrat do automobilových soutěží ale libereckému rodákovi nevyšel úplně podle představ, technické problémy nedovolily posádce Tomáš Enge – Michal Ernst demonstrovat možnosti závodního speciálu poháněného stlačeným zemním plynem.
Rallysprint Kopná je v kalendáři Mistrovství české republiky ve sprintrally výjimečným podnikem. Na jeho startu se vždy sejde mimořádně kvalitní konkurence, v níž dominují místní posádky, které se navíc mohou pochlubit výbornou znalostí tratí. Přestože se na první rychlostní zkoušce posádka Enge – Ernst teprve vzájemně sehrávala, připsala si v cíli velmi slibný čtrnáctý čas. Pak ale přišly problémy s turbodmychadlem a převodovkou, které dvojici s plynovým Mistubishi nedovolily dosáhnout kvalitních časů. Protože se potíže s převodovkou stupňovaly, tým se po dojetí závěrečného testu rozhodl ze závodu odstoupit. Tomáš Enge: "Již v první sekci nás zlobilo turbo, pak se přidala stávkující převodovka. Problémy s řazením ale nepřestávaly, takže jsme se po dojetí RZ 9 rozhodli skončit. Proto jsme ani neprojeli cílovou rampou. Pokud jde o rozpis, RZ 1 jsme měli napsanou špatně, pomalu jsme jeli i vložku druhou. Zkoušeli jsme proto během průjezdů rozpis upravovat, postupně jsem pak získával více jistoty. Jenže pak přišly již zmíněné technické problémy a šance na hezký výsledek byla pryč. Celkově ale závod hodnotím jako výbornou zkušenost. Škoda těchto problémů, protože Lancer EVO IX CNG je skutečně zajímavý vůz a já jsem se na svezení s ním těšil. Je znát, že schopnosti tohoto vozu s motorem poháněným zemním plynem jsou veliké, takže se už teď těším na další start. Myslím, že jsem ale i na Kopné prokázali, že se s CNG dá opravdu závodit."Michal Ernst: "Soutěž se nevyvíjela dobře, protože nás trápily technické problémy. V podstatě jsme tak jeli naplno asi jen tři vložky. Důležité je, že jsme odjeli všechny RZ a že jsme si na sebe zvykli. Zároveň víme, že do příštího závodu musíme zapracovat na tvorbě rozpisu. Po testování, které proběhlo minulý týden, a po startu na Kopné jsem si jistý, že Lancer EVO IX CNG o sobě dá letos ještě hodně vědět. Je to skutečně dobrý soutěžní vůz, sám jsem byl překvapen výkonem motoru poháněného CNG."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.