Návrat Tomáše Engeho do rally zkomplikovaly technické problémy

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
BPA 6. července 2009 09:28
Sdílej:

Druhý start CNG Seznam.cz Rally Teamu se uskutečnil v rámci Rallysprintu Kopná v okolí města Slušovice. Za volant týmového speciálu Mitsubishi Lancer EVO IX CNG usedl Tomáš Enge, který se tak po pěti letech opět představil na půdě české rally. Návrat do automobilových soutěží ale libereckému rodákovi nevyšel úplně podle představ, technické problémy nedovolily posádce Tomáš Enge – Michal Ernst demonstrovat možnosti závodního speciálu poháněného stlačeným zemním plynem.

Rallysprint Kopná je v kalendáři Mistrovství české republiky ve sprintrally výjimečným podnikem. Na jeho startu se vždy sejde mimořádně kvalitní konkurence, v níž dominují místní posádky, které se navíc mohou pochlubit výbornou znalostí tratí. Přestože se na první rychlostní zkoušce posádka Enge – Ernst teprve vzájemně sehrávala, připsala si v cíli velmi slibný čtrnáctý čas. Pak ale přišly problémy s turbodmychadlem a převodovkou, které dvojici s plynovým Mistubishi nedovolily dosáhnout kvalitních časů. Protože se potíže s převodovkou stupňovaly, tým se po dojetí závěrečného testu rozhodl ze závodu odstoupit. Tomáš Enge: "Již v první sekci nás zlobilo turbo, pak se přidala stávkující převodovka. Problémy s řazením ale nepřestávaly, takže jsme se po dojetí RZ 9 rozhodli skončit. Proto jsme ani neprojeli cílovou rampou. Pokud jde o rozpis, RZ 1 jsme měli napsanou špatně, pomalu jsme jeli i vložku druhou. Zkoušeli jsme proto během průjezdů rozpis upravovat, postupně jsem pak získával více jistoty. Jenže pak přišly již zmíněné technické problémy a šance na hezký výsledek byla pryč. Celkově ale závod hodnotím jako výbornou zkušenost. Škoda těchto problémů, protože Lancer EVO IX CNG je skutečně zajímavý vůz a já jsem se na svezení s ním těšil. Je znát, že schopnosti tohoto vozu s motorem poháněným zemním plynem jsou veliké, takže se už teď těším na další start. Myslím, že jsem ale i na Kopné prokázali, že se s CNG dá opravdu závodit."Michal Ernst: "Soutěž se nevyvíjela dobře, protože nás trápily technické problémy. V podstatě jsme tak jeli naplno asi jen tři vložky. Důležité je, že jsme odjeli všechny RZ a že jsme si na sebe zvykli. Zároveň víme, že do příštího závodu musíme zapracovat na tvorbě rozpisu. Po testování, které proběhlo minulý týden, a po startu na Kopné jsem si jistý, že Lancer EVO IX CNG o sobě dá letos ještě hodně vědět. Je to skutečně dobrý soutěžní vůz, sám jsem byl překvapen výkonem motoru poháněného CNG."

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.

Ekonomika
Ilustrační foto

Povinné pojištění auta: Co to je a jak ho sjednat?

Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?