Až poslední rychlostní zkouška nové soutěže mistrovství světa WRC, Rally Polsko, přinesla úspěch a druhé místo posádce Dani Soró - Marc Martí. Sébastien Loeb a Daniel Elena mocně útočili a dojeli nakonec na 7. místě, čímž přispěli k udržení vedení Citroënu v pořadí Poháru konstruktérů mistrovství světa.
Nedělní vyvrcholení podniku se odehrávalo na rozdíl od pátku a soboty na suchých tratích a hned první ranní test na RZ 14 dokončil Dani Sordó se ztrátou 25 sekund na vedoucího jezdce. "Bylo mi jasné, že musím jet s maximální koncentrací, když chci dojet až do cíle. Už jsem nejel tak riskantně, můj úkol byl jasný - získat body pro Citroën."
Loeb: Pařez pod pískem
Do této situace se Citroën dostal už v první den soutěže, kdy trať opustil C4 WRC Sébastiena Loeba. "Měli jsme v cestě pařez a trefili jsme ho. Byl ukrytý pod pískem. Není ani vidět na videu. Prostě to byla smůla. Ve Francii máme pravidlo, že nic neskončí u dvou příhod za sebou, ale až u tří. Tahle havárie už je třetí událostí v řadě." Díky pravidlu SupeRally se obhájci titulu vrátili zpět do soutěže, i když s penalizací dvaceti minut.
Quesnel: Velmi náročný víkend
Zatímco Sordó si v poslední etapě držel své tempo, Loeb se nezadržitelně přibližoval k osmici nejlepších, zvláště když byl Ogier nucený zastavit na RZ 18. Ještě před tím na RZ 17 Conrad Rautenbach uvolnil cestu pro pětinásobného mistra světa, aby se dostal potřebným bodovaným pozicím. Tedy k něčemu, v co po páteční havárii málokdo doufal. Výsledek pak umocnilo odstoupení Jari-Matti Latvaly na super speciálce, což umožnilo Sordovi dojet druhý a Loebovi na sedmém místě. "Požádali jsme Evgenije Novikova a Conrada Rautenbacha, aby nechali Sébastiena předjet a umožnili týmu Citroën Total WRT získat za dané situace maximum možných bodů," vysvětlit Olivier Quesnel, Citroën Racing ředitel. "Byli jsme hodně zklamáni, když musel odstoupit Sébastien Ogier po tak výborných výkonech. Byl to velmi náročný víkend pro celý Citroën, nicméně získali jsme tolik bodů, kolik bylo možné. Podařilo se nám udržet vedení v Poháru konstruktérů o 17 bodů a Sébastien Loeb je nyní jediný bod za Mikko Hirvonenem."
Sordó: Podařilo se!
Dani Sordó se po druhém místě v Polsku cítil opravdu dobře. "Sébův problém hned první den mě postavil do obtížné situace, protože to pro mě znamenalo dojet přinejmenším na třetí pozici, abych přinesl týmu potřebné body pro udržení vedení. Podařilo se, i když oba piloti Fordu jeli naplno. Upřímně jsem později litoval Jari-Mattiho. Sám dobře vím, jaká je to smůla, když člověk musí odstoupit na poslední rychlostní zkoušce."
„Samozřejmě nemohu být spokojený s umístěním na 7. pozici, ale aspoň se podařilo z celého víkendu něco zužitkovat," říkal Sébastien Loeb. "Ještě se ukáže, že body, které jsme tu získali díky dobrému managementu, se budou hodit na konci sezony. Jsem teď mnohem víc motivovaný na další kolo než kdykoli před tím."
Nejrychlejší časy:
1. etapa – RZ 1 : Petter Solberg (Citroën Xsara) – RZ 2 a 3 : Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 4 a 5 : Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – RZ 6 : Hirvonen – RZ 7 : Latvala.
2. etapa - RZ 8 : Sébastien Loeb (Citroën C4) – RZ 9 : Dani Sordo (Citroën C4) – RZ 10: Loeb – RZ 11 : Hirvonen – RZ 12 a 13 : Loeb
3. etapa – RZ 14 : Sébastien Ogier (Citroën C4) – RZ 15 a 16 : Henning Solberg (Ford Focus) – RZ 17 : Loeb – RZ 18 : P. Solberg.
Nejlepší časy celkem:
Loeb, 5 - Hirvonen, 4 – Latvala, 3 – H. Solberg a P. Solberg 2 - Sordo, 1.
Vedení v soutěži:
RZ 1 : P. Solberg – RZ 2 : Loeb – RZ 3 až 18 : Hirvonen.
Konečné pořadí:
1. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus) 3:07:27,5 hod.2. Sordó/Martí Citroën (Citroën C4) +1:10,3 min.3. H. Solberg/Menkerud (Ford Focus) +2:05,74. P. Solberg/Mills (Citroën Xsara) +2:24,35. Wilson/Martin (Ford Focus) +4:17,56. Holowczyc/Kurzeja (Ford Focus) +4:33,97. Loeb/Elena Citroën (C4) +19:15,18. Rautenbach/Barritt (Citroën C4) +19:20,69. Novikov/Moscatt (Citroën C4) +19:26,210. Bebenek/Bebenek (Mitsubishi Lancer) +23:08,7
Mistrovství světa FIA – piloti:
1 Mikko Hirvonen 582 Sébastien Loeb 573 Dani Sordó 394 Jari-Matti Latvala 355 Henning Solberg 276 Petter Solberg 257 Matthew Wilson 198 Federico Villagra 149 Sébastien Ogier 1310 Mads Ostberg 711 Conrad Rautenbach 1812 Khalid Al Qassimi 613 Chris Atkinson 414 Evgeny Novikov 415 Krzysztof Holowczyc 316 Nasser Al Attiyah 117 Urmo Aava 118 L. Athanassoulas 1
Pohár konstruktérů
1 Citroën Total WRT 1062 BP Ford Abu Dhabi 893 Stobart VK M-Sport 604 Citroën Junior Team 295 Munchi's Ford 18
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?