Až poslední rychlostní zkouška nové soutěže mistrovství světa WRC, Rally Polsko, přinesla úspěch a druhé místo posádce Dani Soró - Marc Martí. Sébastien Loeb a Daniel Elena mocně útočili a dojeli nakonec na 7. místě, čímž přispěli k udržení vedení Citroënu v pořadí Poháru konstruktérů mistrovství světa.
Nedělní vyvrcholení podniku se odehrávalo na rozdíl od pátku a soboty na suchých tratích a hned první ranní test na RZ 14 dokončil Dani Sordó se ztrátou 25 sekund na vedoucího jezdce. "Bylo mi jasné, že musím jet s maximální koncentrací, když chci dojet až do cíle. Už jsem nejel tak riskantně, můj úkol byl jasný - získat body pro Citroën."
Loeb: Pařez pod pískem
Do této situace se Citroën dostal už v první den soutěže, kdy trať opustil C4 WRC Sébastiena Loeba. "Měli jsme v cestě pařez a trefili jsme ho. Byl ukrytý pod pískem. Není ani vidět na videu. Prostě to byla smůla. Ve Francii máme pravidlo, že nic neskončí u dvou příhod za sebou, ale až u tří. Tahle havárie už je třetí událostí v řadě." Díky pravidlu SupeRally se obhájci titulu vrátili zpět do soutěže, i když s penalizací dvaceti minut.
Quesnel: Velmi náročný víkend
Zatímco Sordó si v poslední etapě držel své tempo, Loeb se nezadržitelně přibližoval k osmici nejlepších, zvláště když byl Ogier nucený zastavit na RZ 18. Ještě před tím na RZ 17 Conrad Rautenbach uvolnil cestu pro pětinásobného mistra světa, aby se dostal potřebným bodovaným pozicím. Tedy k něčemu, v co po páteční havárii málokdo doufal. Výsledek pak umocnilo odstoupení Jari-Matti Latvaly na super speciálce, což umožnilo Sordovi dojet druhý a Loebovi na sedmém místě. "Požádali jsme Evgenije Novikova a Conrada Rautenbacha, aby nechali Sébastiena předjet a umožnili týmu Citroën Total WRT získat za dané situace maximum možných bodů," vysvětlit Olivier Quesnel, Citroën Racing ředitel. "Byli jsme hodně zklamáni, když musel odstoupit Sébastien Ogier po tak výborných výkonech. Byl to velmi náročný víkend pro celý Citroën, nicméně získali jsme tolik bodů, kolik bylo možné. Podařilo se nám udržet vedení v Poháru konstruktérů o 17 bodů a Sébastien Loeb je nyní jediný bod za Mikko Hirvonenem."
Sordó: Podařilo se!
Dani Sordó se po druhém místě v Polsku cítil opravdu dobře. "Sébův problém hned první den mě postavil do obtížné situace, protože to pro mě znamenalo dojet přinejmenším na třetí pozici, abych přinesl týmu potřebné body pro udržení vedení. Podařilo se, i když oba piloti Fordu jeli naplno. Upřímně jsem později litoval Jari-Mattiho. Sám dobře vím, jaká je to smůla, když člověk musí odstoupit na poslední rychlostní zkoušce."
„Samozřejmě nemohu být spokojený s umístěním na 7. pozici, ale aspoň se podařilo z celého víkendu něco zužitkovat," říkal Sébastien Loeb. "Ještě se ukáže, že body, které jsme tu získali díky dobrému managementu, se budou hodit na konci sezony. Jsem teď mnohem víc motivovaný na další kolo než kdykoli před tím."
Nejrychlejší časy:
1. etapa – RZ 1 : Petter Solberg (Citroën Xsara) – RZ 2 a 3 : Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 4 a 5 : Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – RZ 6 : Hirvonen – RZ 7 : Latvala.
2. etapa - RZ 8 : Sébastien Loeb (Citroën C4) – RZ 9 : Dani Sordo (Citroën C4) – RZ 10: Loeb – RZ 11 : Hirvonen – RZ 12 a 13 : Loeb
3. etapa – RZ 14 : Sébastien Ogier (Citroën C4) – RZ 15 a 16 : Henning Solberg (Ford Focus) – RZ 17 : Loeb – RZ 18 : P. Solberg.
Nejlepší časy celkem:
Loeb, 5 - Hirvonen, 4 – Latvala, 3 – H. Solberg a P. Solberg 2 - Sordo, 1.
Vedení v soutěži:
RZ 1 : P. Solberg – RZ 2 : Loeb – RZ 3 až 18 : Hirvonen.
Konečné pořadí:
1. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus) 3:07:27,5 hod.2. Sordó/Martí Citroën (Citroën C4) +1:10,3 min.3. H. Solberg/Menkerud (Ford Focus) +2:05,74. P. Solberg/Mills (Citroën Xsara) +2:24,35. Wilson/Martin (Ford Focus) +4:17,56. Holowczyc/Kurzeja (Ford Focus) +4:33,97. Loeb/Elena Citroën (C4) +19:15,18. Rautenbach/Barritt (Citroën C4) +19:20,69. Novikov/Moscatt (Citroën C4) +19:26,210. Bebenek/Bebenek (Mitsubishi Lancer) +23:08,7
Mistrovství světa FIA – piloti:
1 Mikko Hirvonen 582 Sébastien Loeb 573 Dani Sordó 394 Jari-Matti Latvala 355 Henning Solberg 276 Petter Solberg 257 Matthew Wilson 198 Federico Villagra 149 Sébastien Ogier 1310 Mads Ostberg 711 Conrad Rautenbach 1812 Khalid Al Qassimi 613 Chris Atkinson 414 Evgeny Novikov 415 Krzysztof Holowczyc 316 Nasser Al Attiyah 117 Urmo Aava 118 L. Athanassoulas 1
Pohár konstruktérů
1 Citroën Total WRT 1062 BP Ford Abu Dhabi 893 Stobart VK M-Sport 604 Citroën Junior Team 295 Munchi's Ford 18
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?