Tovární tým Škoda Motorsport zopakoval umístění z rally na Azorských ostrovech, když na rally Ypres v Belgii obsadil Kopecký druhé a Hänninen páté místo.
Jan Kopecký se již od prvního dne zařadil mezi kandidáty na celkové prvenství, kdy zajížděl stabilně časy mezi prvními třemi a první etapu čítající šest rychlostních zkoušek zakončil na celkovém třetím místě se ztrátou 8.4 vteřiny na druhé a 13.3 vteřiny na první místo. Juho Hänninen zakončil páteční den celkově pátý se ztrátou 0.2 sekundy na čtvrtou příčku.
Soutěž čítající celkově 281 km rychlostních zkoušek plná rychlých pasáží s průměrnými rychlostmi přes 110 km/h a řadou ostrých zatáček na konci dlouhých rovinek splnila očekávání ostrého rallyového boje. Sobotní den přinesl špičkové souboje prvních třech jezdců ve všech zbývajících deseti rychlostních zkouškách. Kopecký díky stabilním výkonům obsadil nakonec druhé místo se ztrátou 20.4 sekundy na vítěze. Juho Hänninen začal v závěru soutěže zrychlovat a konečnými časy se vyrovnal nejlepším jezdcům, před poslední erzetou byl dokonce na skvělém třetím místě, defekt pneumatiky jej však nakonec připravil o medailovou pozici a odsunul na celkové páté místo se ztrátou 3 minut a 35 sekund na vítěze.
Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport rally Ypres komentuje: "Rally Ypres byla první čistě asfaltová soutěž, kterou jsme s vozem Fabia Super 2000 absolvovali, a ukázalo se, že bude bojem skutečně o každou vteřinku, což je koneckonců charakteristické pro celý IRC seriál a určitě zajímavé pro diváky a fanoušky rally. Konečný výsledek potvrdil úspěch z Azor a skutečnost, že jsme schopni bojovat o celkové prvenství. Ten pomyslný poslední krůček nám však ještě chybí a jen potvrzuje fakt, že nás čeká ještě spousta tvrdé práce. Poznatky z této rally nám určitě pomohou v dalším vývoji vozu a jeho přípravě na další soutěže a rovněž v rámci našeho zákaznického programu prodeje vozů. Chtěl bych poděkovat oběma posádkám za statečný výkon na nelehké trati a pogratulovat vítěznému týmu. Naším příštím soutěžním programem bude účast na rally v Rusku ve dnech 9. -11. července, která je známá nelehkými podmínkami na šotolinové trati plné nerovností a záludných úseků. Bude to další těžká zkouška pro vůz Fabia Super 2000 a obě naše posádky."
Jan Kopecký: "Fabia fungovala bez problému, potvrdilo se, že je rychlá, spolehlivá a konkurenceschopná i na asfaltu. Rally je krásný sport, chci poděkovat celému týmu Škoda Motorsport, že mohu být jeho součástí. Velký dík patří opět českým fanouškům, kteří i tady v Belgii byli hodně vidět a slyšet, člověka to vždy ohromně nabudí. Co se soutěže týká, po oba dny bylo sucho, za což určitě byli všichni rádi, asfalt tady je hodně kluzký a hodně se řežou zatáčky, takže při dešti by to tady bylo ještě náročnější."
Juho Hänninen: "Byla to těžká soutěž svým profilem ne úplně šitá na míru mému stylu. Určitě se těším na rally do Ruska, kde bude má přeci jen oblíbenější šotolina. Jsem rád, že jsem dojel do cíle a celkové páté místo stejně jako průběh soutěže hodnotím pozitivně. Nasbírané zkušenosti bohatě zúročím v budoucnu. Děkuji všem členům týmu za špičkovou podporu a přípravu vozu během celé rally".
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).