Loprais Tatra Team míří na podzimní Silk Way Rally.

Loprais, Aleš
Loprais, Aleš, foto: Wintr, Jiří
Josef Janoušek 2. června 2009 15:00
Sdílej:

Loprais Tatra Team se zúčastní dalšího podniku tzv. Dakar Series, jímž bude podzimní Silk Way Rally na území Ruska, Kazachstánu a Turkmenistánu. Soutěž, konaná ve dnech 5.-13.9.2009, bude nejvýznamnějším světovým podnikem svého druhu mezi oběma ročníky legendárního Dakaru.

Tým na soutěž vyrazí s jedním závodním a pravděpodobně jedním doprovodným vozidlem. Soutěž je již zapsána do kalendáře FIA a právě zařazení do Dakar Series a s ním spojená mediální aktivita z ní dělají atraktivní podnik pro řadu světových týmů obou dvoustopých kategorií. "Již nyní je potvrzeno vysílání denních půlhodinových summary na televizní stanici Eurosport a právě přítomnost televize jako média je pro nás velmi zajímavá, navíc při nepřítomnosti kategorie motocyklů by kamiony měly dostat dosud nevídaný prostor v oficiálním zpravodajství," říká pilot Loprais Tatra Teamu Aleš Loprais.

Lákavé podmínky však pro pozvání špičkových účastníků nastavují i sami pořadatelé v čele s ředitelem týmu Kamaz Semjonem Jakubovem. "Dostali jsme nabídku na přepravu stroje do Petrohradu zdarma stejně jako na pokrytí cesty palivem z Petrohradu do dějiště startu Kazaně po ose," dodává Aleš, "navíc nám byla nabídnuta možnost přepravy techniky zpět do vlasti obřím antonovem prakticky dva dny po skončení soutěže. To výrazně zkrátí čekání na možnost případné repase stroje před jihoamerickým Dakarem 2010, na nějž tým vyrazí už koncem listopadu."

        

Zajímavá bude ovšem i konkurence. Vzhledem ke strategickému umístění úvodní části rallye do domovské země automobilů Kamaz, Tatarstánu, nasadí ruská automobilka hned dvanáct (!!!) vozů, řízených nejen piloty známými z letošního Dakaru, ale i členy záložních posádek. Pozvání k pilotování jednoho z Kamazů přijala i populární Portugalka Elisabete Jacinto. Do Ruska míří tradiční rival Kamazů, tým de Rooy, kompletní tým Ginaf a pravděpodobně i ekipa Hanse Staceyho.

Loprais Tatra Team se soutěže zúčastní s kamionem nasazeným už při letošním Dakaru. Oba poslední soutěžní vozy týmu, reprezentované značkami 5572 i 5578, jsou nyní kompletně rozebrány. "Vozy budou repasovány do posledního šroubku, nechceme v přípravě vůbec nic podcenit. Na repasovaných kamionech však uplatníme řadu nových vývojových poznatků i speciálních komponent vyvinutých na základě poznatků z letošního Dakaru, který nás mnohému naučil po technické i organizační stránce. Vyřešenu chceme mít i spojku, která nás letos na Dakaru tolik potrápila, její speciální provedení, které má vydržet i extrémní výkon motoru, nám chystá přímo její výrobce v Německu. Oba vozy budou shodné specifikace, aby byla zaručena zaměnitelnost dílů, a budou tvořit pomyslné předpolí pro úplně nový dakarský projekt, jenž chceme zrealizovat v dalším období," dodává Aleš.

Neúspěchem z jihoamerických tratí Dakaru 2009 se pilot Loprais Tatra Teamu rozhodně dál zatěžovat nechce: "Všechno zlé je k něčemu dobré a žádná evropská soutěž by nám nemohla dát tolik zpětné vazby jako Dakar v Jižní Americe. Přestože mám i nadále sympatie pro snahu vrátit Dakar do místa jeho vzniku, na tratě v Argentině a Chile se už dnes ohromně těším, je to nová dimenze velkého maratónu, a je tam bezpečno. O bezpečnost nemám ostatně obavy ani při Silk Way Rally."

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.