Loprais Tatra Team se zúčastní dalšího podniku tzv. Dakar Series, jímž bude podzimní Silk Way Rally na území Ruska, Kazachstánu a Turkmenistánu. Soutěž, konaná ve dnech 5.-13.9.2009, bude nejvýznamnějším světovým podnikem svého druhu mezi oběma ročníky legendárního Dakaru.
Tým na soutěž vyrazí s jedním závodním a pravděpodobně jedním doprovodným vozidlem. Soutěž je již zapsána do kalendáře FIA a právě zařazení do Dakar Series a s ním spojená mediální aktivita z ní dělají atraktivní podnik pro řadu světových týmů obou dvoustopých kategorií. "Již nyní je potvrzeno vysílání denních půlhodinových summary na televizní stanici Eurosport a právě přítomnost televize jako média je pro nás velmi zajímavá, navíc při nepřítomnosti kategorie motocyklů by kamiony měly dostat dosud nevídaný prostor v oficiálním zpravodajství," říká pilot Loprais Tatra Teamu Aleš Loprais.
Lákavé podmínky však pro pozvání špičkových účastníků nastavují i sami pořadatelé v čele s ředitelem týmu Kamaz Semjonem Jakubovem. "Dostali jsme nabídku na přepravu stroje do Petrohradu zdarma stejně jako na pokrytí cesty palivem z Petrohradu do dějiště startu Kazaně po ose," dodává Aleš, "navíc nám byla nabídnuta možnost přepravy techniky zpět do vlasti obřím antonovem prakticky dva dny po skončení soutěže. To výrazně zkrátí čekání na možnost případné repase stroje před jihoamerickým Dakarem 2010, na nějž tým vyrazí už koncem listopadu."
Zajímavá bude ovšem i konkurence. Vzhledem ke strategickému umístění úvodní části rallye do domovské země automobilů Kamaz, Tatarstánu, nasadí ruská automobilka hned dvanáct (!!!) vozů, řízených nejen piloty známými z letošního Dakaru, ale i členy záložních posádek. Pozvání k pilotování jednoho z Kamazů přijala i populární Portugalka Elisabete Jacinto. Do Ruska míří tradiční rival Kamazů, tým de Rooy, kompletní tým Ginaf a pravděpodobně i ekipa Hanse Staceyho.
Loprais Tatra Team se soutěže zúčastní s kamionem nasazeným už při letošním Dakaru. Oba poslední soutěžní vozy týmu, reprezentované značkami 5572 i 5578, jsou nyní kompletně rozebrány. "Vozy budou repasovány do posledního šroubku, nechceme v přípravě vůbec nic podcenit. Na repasovaných kamionech však uplatníme řadu nových vývojových poznatků i speciálních komponent vyvinutých na základě poznatků z letošního Dakaru, který nás mnohému naučil po technické i organizační stránce. Vyřešenu chceme mít i spojku, která nás letos na Dakaru tolik potrápila, její speciální provedení, které má vydržet i extrémní výkon motoru, nám chystá přímo její výrobce v Německu. Oba vozy budou shodné specifikace, aby byla zaručena zaměnitelnost dílů, a budou tvořit pomyslné předpolí pro úplně nový dakarský projekt, jenž chceme zrealizovat v dalším období," dodává Aleš.
Neúspěchem z jihoamerických tratí Dakaru 2009 se pilot Loprais Tatra Teamu rozhodně dál zatěžovat nechce: "Všechno zlé je k něčemu dobré a žádná evropská soutěž by nám nemohla dát tolik zpětné vazby jako Dakar v Jižní Americe. Přestože mám i nadále sympatie pro snahu vrátit Dakar do místa jeho vzniku, na tratě v Argentině a Chile se už dnes ohromně těším, je to nová dimenze velkého maratónu, a je tam bezpečno. O bezpečnost nemám ostatně obavy ani při Silk Way Rally."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?