Úspěšně skončila víkendová 37. Rallye Český Krumlov pro posádku Roman Kresta - Petr Gross a Mogul Rally Team. Po technických potížích, které posádku připravily o vítězství na Mogul Šumava Rallye se tým do Krumlova připravoval s velkou pečlivostí.
"Nic jsme nechtěli podcenit, přípravy jsou na každou soutěž kterou absolvujeme velmi precizní a nejinak tomu bylo také před startem v Krumlově. Naši mechanici na přípravě vozu strávili mnoho hodin a soutěž následně ukázala, že vše zvládli velmi profesionálně," říká k přípravám Roman Kresta.
"Na soutěž do Krumlova jsem se těšil. Soutěž je to krásná jak prostředím, krajinou a jarním počasím, tak i tratěmi. Je vidět, že soutěž pořádají závodníci a letošní spojení některých úseků bylo jen ku prospěchu věci," uvádí Roman Kresta k tratím. U Petra Grosse je také krumlovská rally tou, kterou řadí do kolonky oblíbené: "Já osobně se do Krumlova vždy těším. Jednak kvůli prostředí a také proto, že krumlovští organizátoři jsou velmi vstřícní lidé a snaží se maximálně vyhovět."
Úvodní etapu soutěže tvořilo 5 rychlostních zkoušek o délce 72,43 kilometrů. Roman s Petrem vstoupili do soutěže vítězstvím na divácké rychlostní zkoušce vedoucí výstavištěm v Českých Budějovicích a poté si připsali ještě další tři vítězné časy v následujících rychlostních testech. Přemožitele našla posádka až na posledním pátečním úseku.
"K soutěži jsme přistupovali s respektem. Vím jak jsou zdejší tratě náročné a záludné. Proto jsme se ani nesnažili příliš zkracovat zatáčky, což se například na úseku Kohout - Ján několika našim soupeřům velmi vymstilo. Jeli jsme rychle, ale ne přes hranu. Pátek byl obecně velmi vyrovnaný, což ukázaly i časy po etapě. Na závěrečném úseku jsme zvolili jízdu na jistotu a zbytečně neriskovali," hodnotí Roman Kresta úvodní páteční etapu soutěže, po které vedl průběžné hodnocení soutěže o 9 vteřin před Václavem Pechem.
Sobota měla na programu sedm rychlostních testů o délce bezmála 111 kilometrů. Roman Kresta s Petrem Grossem zaútočili hned na úvodních Malontech. Zde získali k dobru na Václava Pecha 17,6 sekundy a svůj náskok v následujících testech dále navyšovali. "Na Malontech jsme se skutečně snažili jet na maximum a pokusili se získat nějaký výraznější odstup od soupeřů. Malonty jsou i přes nový povrch velmi náročnou rychlostní zkouškou a přemíra rizika se zde nevyplácí. Jsme rádi, že se nám zde podařilo soupeřům odskočit," komentuje nejspíše rozhodující rychlostní test soutěže Roman Kresta. Ze sedmi rychlostních testů poznali Kresta s Grossem přemožitele pouze v jediném a to stejně jako v pátek v tom posledním.
Z celkových dvanácti odjetých rychlostních zkoušek zvítězila posádka Mogul Racing Teamu v desíti z nich a na cílovou rampu přijela po absolvování 183,22 kilometrů rychlostních zkoušek s náskokem 58,4 s. "Neměli jsme žádné technické potíže, žádné defekty a to je na tak těžké soutěži nejdůležitější," hodnotí Roman průběh soutěže. "To, že jsem zde zvítězil již popáté a jsem v tomto směru nejúspěšnějším účastníkem Krumlovské soutěže mě samozřejmě velmi těší, ale v průběhu rally jsem na to vůbec nemyslel. Důležité jsou pro nás body do hodnocení sezóny a to, že jsme vůz přivezli v pořádku do cíle. Rád bych touto cestou znovu poděkoval našim partnerům za podporu, mechanikům, kteří na voze odvedli skvělou práci a samozřejmě celému realizačnímu týmu za práci v průběhu rally."
"Na stará kolena začínám vyhrávat i domácí soutěže, což mě samozřejmě těší. Na Krumlově jsem jel poprvé snad někdy v roce 1984 a vyhrál jsem tam až nyní třikrát za sebou, takže jsem si začal vylepšovat skóre," komentuje výsledek Petr Gross.
"Nyní nás již čeká příprava na soutěž v Hustopečích a byli bychom velmi rádi, kdybychom i po jejím skončení byli spokojeni stejně, jako jsme nyní," uzavírá Roman Kresta ohlédnutí za krumlovskou soutěž
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.