Úspěšně skončila víkendová 37. Rallye Český Krumlov pro posádku Roman Kresta - Petr Gross a Mogul Rally Team. Po technických potížích, které posádku připravily o vítězství na Mogul Šumava Rallye se tým do Krumlova připravoval s velkou pečlivostí.
"Nic jsme nechtěli podcenit, přípravy jsou na každou soutěž kterou absolvujeme velmi precizní a nejinak tomu bylo také před startem v Krumlově. Naši mechanici na přípravě vozu strávili mnoho hodin a soutěž následně ukázala, že vše zvládli velmi profesionálně," říká k přípravám Roman Kresta.
"Na soutěž do Krumlova jsem se těšil. Soutěž je to krásná jak prostředím, krajinou a jarním počasím, tak i tratěmi. Je vidět, že soutěž pořádají závodníci a letošní spojení některých úseků bylo jen ku prospěchu věci," uvádí Roman Kresta k tratím. U Petra Grosse je také krumlovská rally tou, kterou řadí do kolonky oblíbené: "Já osobně se do Krumlova vždy těším. Jednak kvůli prostředí a také proto, že krumlovští organizátoři jsou velmi vstřícní lidé a snaží se maximálně vyhovět."
Úvodní etapu soutěže tvořilo 5 rychlostních zkoušek o délce 72,43 kilometrů. Roman s Petrem vstoupili do soutěže vítězstvím na divácké rychlostní zkoušce vedoucí výstavištěm v Českých Budějovicích a poté si připsali ještě další tři vítězné časy v následujících rychlostních testech. Přemožitele našla posádka až na posledním pátečním úseku.
"K soutěži jsme přistupovali s respektem. Vím jak jsou zdejší tratě náročné a záludné. Proto jsme se ani nesnažili příliš zkracovat zatáčky, což se například na úseku Kohout - Ján několika našim soupeřům velmi vymstilo. Jeli jsme rychle, ale ne přes hranu. Pátek byl obecně velmi vyrovnaný, což ukázaly i časy po etapě. Na závěrečném úseku jsme zvolili jízdu na jistotu a zbytečně neriskovali," hodnotí Roman Kresta úvodní páteční etapu soutěže, po které vedl průběžné hodnocení soutěže o 9 vteřin před Václavem Pechem.
Sobota měla na programu sedm rychlostních testů o délce bezmála 111 kilometrů. Roman Kresta s Petrem Grossem zaútočili hned na úvodních Malontech. Zde získali k dobru na Václava Pecha 17,6 sekundy a svůj náskok v následujících testech dále navyšovali. "Na Malontech jsme se skutečně snažili jet na maximum a pokusili se získat nějaký výraznější odstup od soupeřů. Malonty jsou i přes nový povrch velmi náročnou rychlostní zkouškou a přemíra rizika se zde nevyplácí. Jsme rádi, že se nám zde podařilo soupeřům odskočit," komentuje nejspíše rozhodující rychlostní test soutěže Roman Kresta. Ze sedmi rychlostních testů poznali Kresta s Grossem přemožitele pouze v jediném a to stejně jako v pátek v tom posledním.
Z celkových dvanácti odjetých rychlostních zkoušek zvítězila posádka Mogul Racing Teamu v desíti z nich a na cílovou rampu přijela po absolvování 183,22 kilometrů rychlostních zkoušek s náskokem 58,4 s. "Neměli jsme žádné technické potíže, žádné defekty a to je na tak těžké soutěži nejdůležitější," hodnotí Roman průběh soutěže. "To, že jsem zde zvítězil již popáté a jsem v tomto směru nejúspěšnějším účastníkem Krumlovské soutěže mě samozřejmě velmi těší, ale v průběhu rally jsem na to vůbec nemyslel. Důležité jsou pro nás body do hodnocení sezóny a to, že jsme vůz přivezli v pořádku do cíle. Rád bych touto cestou znovu poděkoval našim partnerům za podporu, mechanikům, kteří na voze odvedli skvělou práci a samozřejmě celému realizačnímu týmu za práci v průběhu rally."
"Na stará kolena začínám vyhrávat i domácí soutěže, což mě samozřejmě těší. Na Krumlově jsem jel poprvé snad někdy v roce 1984 a vyhrál jsem tam až nyní třikrát za sebou, takže jsem si začal vylepšovat skóre," komentuje výsledek Petr Gross.
"Nyní nás již čeká příprava na soutěž v Hustopečích a byli bychom velmi rádi, kdybychom i po jejím skončení byli spokojeni stejně, jako jsme nyní," uzavírá Roman Kresta ohlédnutí za krumlovskou soutěž
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?