Úspěšně skončila víkendová 37. Rallye Český Krumlov pro posádku Roman Kresta - Petr Gross a Mogul Rally Team. Po technických potížích, které posádku připravily o vítězství na Mogul Šumava Rallye se tým do Krumlova připravoval s velkou pečlivostí.
"Nic jsme nechtěli podcenit, přípravy jsou na každou soutěž kterou absolvujeme velmi precizní a nejinak tomu bylo také před startem v Krumlově. Naši mechanici na přípravě vozu strávili mnoho hodin a soutěž následně ukázala, že vše zvládli velmi profesionálně," říká k přípravám Roman Kresta.
"Na soutěž do Krumlova jsem se těšil. Soutěž je to krásná jak prostředím, krajinou a jarním počasím, tak i tratěmi. Je vidět, že soutěž pořádají závodníci a letošní spojení některých úseků bylo jen ku prospěchu věci," uvádí Roman Kresta k tratím. U Petra Grosse je také krumlovská rally tou, kterou řadí do kolonky oblíbené: "Já osobně se do Krumlova vždy těším. Jednak kvůli prostředí a také proto, že krumlovští organizátoři jsou velmi vstřícní lidé a snaží se maximálně vyhovět."
Úvodní etapu soutěže tvořilo 5 rychlostních zkoušek o délce 72,43 kilometrů. Roman s Petrem vstoupili do soutěže vítězstvím na divácké rychlostní zkoušce vedoucí výstavištěm v Českých Budějovicích a poté si připsali ještě další tři vítězné časy v následujících rychlostních testech. Přemožitele našla posádka až na posledním pátečním úseku.
"K soutěži jsme přistupovali s respektem. Vím jak jsou zdejší tratě náročné a záludné. Proto jsme se ani nesnažili příliš zkracovat zatáčky, což se například na úseku Kohout - Ján několika našim soupeřům velmi vymstilo. Jeli jsme rychle, ale ne přes hranu. Pátek byl obecně velmi vyrovnaný, což ukázaly i časy po etapě. Na závěrečném úseku jsme zvolili jízdu na jistotu a zbytečně neriskovali," hodnotí Roman Kresta úvodní páteční etapu soutěže, po které vedl průběžné hodnocení soutěže o 9 vteřin před Václavem Pechem.
Sobota měla na programu sedm rychlostních testů o délce bezmála 111 kilometrů. Roman Kresta s Petrem Grossem zaútočili hned na úvodních Malontech. Zde získali k dobru na Václava Pecha 17,6 sekundy a svůj náskok v následujících testech dále navyšovali. "Na Malontech jsme se skutečně snažili jet na maximum a pokusili se získat nějaký výraznější odstup od soupeřů. Malonty jsou i přes nový povrch velmi náročnou rychlostní zkouškou a přemíra rizika se zde nevyplácí. Jsme rádi, že se nám zde podařilo soupeřům odskočit," komentuje nejspíše rozhodující rychlostní test soutěže Roman Kresta. Ze sedmi rychlostních testů poznali Kresta s Grossem přemožitele pouze v jediném a to stejně jako v pátek v tom posledním.
Z celkových dvanácti odjetých rychlostních zkoušek zvítězila posádka Mogul Racing Teamu v desíti z nich a na cílovou rampu přijela po absolvování 183,22 kilometrů rychlostních zkoušek s náskokem 58,4 s. "Neměli jsme žádné technické potíže, žádné defekty a to je na tak těžké soutěži nejdůležitější," hodnotí Roman průběh soutěže. "To, že jsem zde zvítězil již popáté a jsem v tomto směru nejúspěšnějším účastníkem Krumlovské soutěže mě samozřejmě velmi těší, ale v průběhu rally jsem na to vůbec nemyslel. Důležité jsou pro nás body do hodnocení sezóny a to, že jsme vůz přivezli v pořádku do cíle. Rád bych touto cestou znovu poděkoval našim partnerům za podporu, mechanikům, kteří na voze odvedli skvělou práci a samozřejmě celému realizačnímu týmu za práci v průběhu rally."
"Na stará kolena začínám vyhrávat i domácí soutěže, což mě samozřejmě těší. Na Krumlově jsem jel poprvé snad někdy v roce 1984 a vyhrál jsem tam až nyní třikrát za sebou, takže jsem si začal vylepšovat skóre," komentuje výsledek Petr Gross.
"Nyní nás již čeká příprava na soutěž v Hustopečích a byli bychom velmi rádi, kdybychom i po jejím skončení byli spokojeni stejně, jako jsme nyní," uzavírá Roman Kresta ohlédnutí za krumlovskou soutěž
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?