Ještě se dvakrát vyspíme a bude tu druhý den Rallye Český Krumlov. Sobota přinese její druhý díl s dalšími, neméně zajímavými rychlostními zkouškami.
RZ 6, 10 Malonty
Malonty – bez diskuze nejznámější česká rychlostní zkouška patří k perlám českokrumlovské soutěže prakticky od jejího vzniku. A to i z dob, kdy byla kratší a neprojížděla hraničním pásmem přes Bělou, Cetviny či Tichou. Nazvaná je podle obce Malonty (688 m. n m.), kudy vždy vedla, ať už startovala v Benešově nad Černou, Pohorské Vsi, Deskách, Dobechově, Rychnově nad Malší či přímo v Malontech.
Byla svědkem mnohých havárií, o čemž by mohla vyprávět řada jezdců, kteří doplatili na jeden pověstný kámen v krajnici nedaleko hraničních Cetvin. Je tam od nepaměti, přesto snad každý rok někoho překvapí. Vložku charakterizuje hlavně časté střídání rytmu a nároky na dobrý rozpis.
V letošním roce startuje stejně jako vloni v Pohorské Vsi a pokračuje většinou pěkným asfaltem a „přesýpáky“ přes horizonty do Malont. Na vjezdu sem přibyl umělý retardér. Za známým diváckým místem na návsi opět změní rytmus a zvláště po průjezdu Bělou čeká jezdce náročný technický úsek. Sem se diváci nedostanou. V Cetvinách se vozidla téměř dotknou hraničních patníků s Rakouskem, pak projedou Tichou, již poněkolikáté změní rytmus jízdy a opět po širším asfaltu projedou kolem hospody U Svatého Kamene. Čeká je závěrečný pěkný zatáčkovitý úsek do cílového Rychnova na Malší. Těsně před cílovou fotobuňkou ještě diváckým vracákem objedou na návsi kostel a RZ Malonty mají za sebou.
Malontská rychlostní zkouška skýtá mnoho zajímavých míst, doporučit lze Pohorskou Ves, Malonty a Rychnov nad Malší. Kultovním místem jsou samotné Malonty, které kromě pěkného rozhledu poskytují i dostatek parkovacích míst v režii obce a občerstvení s možnostmi posezení v restauracích. Také závěr v Rychnově je vytvořen pro diváky, nutno podotknout, že diváci se sem dostanou pouze z Malont přes Bukovsko, silnice z 2 kilometry vzdáleného Dolního Dvořiště bude pro diváky uzavřena.
RZ 7, 11 Rožmitál
Klasický úsek nazvaný podle podhorské obce Rožmitál na Šumavě, kde se letos startuje. Jde o opačnou variantu loňského testu Zátoň. V prvních pěti kilometrech testu čeká sice divácky nepřístupný, ale pravý soutěžácký úsek s množstvím stoupání a klesání, typickými zatáčkami přes horizont i rychlejšími úseky na komunikaci široké tak pro jedno auto. Od Rožmitálu se posádky dostanou dlouhým klesáním na srdce až k Vltavě, u bývalého mostu se jí poprvé téměř dotknou před obcí Jistebník. Další část vede opět několikrát z kopce do kopce do Zátoně, tady hrozí nejvíc defekty pneumatik. Za Zátoní budou podruhé na úrovni řeky o 150 výškových metrů níže oproti startu. Po opuštění lesa u skládky Všeměry se atraktivní levou rychlou zatáčkou dostanou na poslední dvoukilometrový sjezd k Vltavě na kvalitním a širokém asfaltu se čtyřmi serpentinami, přístupnými pěšky od cíle či skládky. Vzhledem k tomu, že okolí této silnice silně zarůstá, výhled již není dobrý a stání za svodidly bude také zakázáno.
Pokud se diváci chtějí podívat k cíli této rychlostní zkoušky, upozorňujeme na obtížné parkování na hlavní silnici č.160 z Větřní do Rožmberka nad Vltavou s nutností zachovat i dále tuto silnici průjezdnou pro normální provoz.
RZ 8 / 12 Slavkov
Na závěr čeká posádky velmi těžká rychlostní zkouška Slavkov, opět charakteristická častým střídáním rytmů, mnoha převýšeními a sjezdy na srdce. V letošním roce vznikla spojením klasického testu Dobrné s novým Slavkovem.
Start zkoušky na konci Dobrné za Větřním bude přístupný jen pěšky od silnice č.160. Následuje technický úsek na novém úzkém asfaltu, za Hašlovicemi navazuje rychlá pasáž s příjezdem do Bohdalovic. Zde však letos posádky vynechají atraktivní průjezd návsí, protože odbočí doprava k místu startu Slavkova a umělým retardérem se napojí na loňskou trasu. Následuje rychlejší úsek se zajímavým odbočením u zastávky Bohdalovice, příjezdným pohodlně z Větřní. Několikakilometrovým stoupáním do Slavkova se soutěž dostane do svého letošního nejvýše položeného místa. Odtud stejně rychlou a zatáčkovitou silnicí sjede o něco níže před Mezipotočí na dalším diváckém místě prudce odbočí doprava na úzkou lesní cestu vinoucí se většinou po vrstevnici až nad Větřní. V místní části Němčí změní trasa opět rytmus i charakter, když se atraktivním vracákem, jehož úskalí v loňském roce poznal Roman Odložilík, z úzké účelové komunikace napojí na hlavní silnici spojující Větřní s Kájovem. Po několika horizontech a kombinací zatáček téměř dvacetikilometrová zkouška končí.
Lesní úsek je pro diváky nepřístupný, ale další místa skýtají mnoho možností sledovat soutěžní vozidla na atraktivních místech z bezpečné vzdálenosti. Výchozími místy pro návštěvu jsou Větřní a Český Krumlov, odkud se dá dostat do všech diváckých míst. Zvláště Větřní dává možnost navštívit hned tři nedaleké body: Bohdalovice cestou na Rožmberk s odbočením u Zátoně na Suš s pokračováním do Bohdalovic nebo na místo Bohdalovice - zastávka silnicí na Světlík a Frymburk. Další místo leží přímo ve Větřní v místní části Němčí, ale zde je omezený prostor pro diváky i jejich vozidla.
Očekává se opět hojná návštěva diváků a proto je třeba se připravit na přísná bezpečnostní opatření. Další podrobnosti včetně nákresů diváckých míst najdete na oficiálních webových stránkách 37. Rallye Český Krumlov 2009 www.rallyekrumlov.cz.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?