Ještě se dvakrát vyspíme a bude tu druhý den Rallye Český Krumlov. Sobota přinese její druhý díl s dalšími, neméně zajímavými rychlostními zkouškami.
RZ 6, 10 Malonty
Malonty – bez diskuze nejznámější česká rychlostní zkouška patří k perlám českokrumlovské soutěže prakticky od jejího vzniku. A to i z dob, kdy byla kratší a neprojížděla hraničním pásmem přes Bělou, Cetviny či Tichou. Nazvaná je podle obce Malonty (688 m. n m.), kudy vždy vedla, ať už startovala v Benešově nad Černou, Pohorské Vsi, Deskách, Dobechově, Rychnově nad Malší či přímo v Malontech.
Byla svědkem mnohých havárií, o čemž by mohla vyprávět řada jezdců, kteří doplatili na jeden pověstný kámen v krajnici nedaleko hraničních Cetvin. Je tam od nepaměti, přesto snad každý rok někoho překvapí. Vložku charakterizuje hlavně časté střídání rytmu a nároky na dobrý rozpis.
V letošním roce startuje stejně jako vloni v Pohorské Vsi a pokračuje většinou pěkným asfaltem a „přesýpáky“ přes horizonty do Malont. Na vjezdu sem přibyl umělý retardér. Za známým diváckým místem na návsi opět změní rytmus a zvláště po průjezdu Bělou čeká jezdce náročný technický úsek. Sem se diváci nedostanou. V Cetvinách se vozidla téměř dotknou hraničních patníků s Rakouskem, pak projedou Tichou, již poněkolikáté změní rytmus jízdy a opět po širším asfaltu projedou kolem hospody U Svatého Kamene. Čeká je závěrečný pěkný zatáčkovitý úsek do cílového Rychnova na Malší. Těsně před cílovou fotobuňkou ještě diváckým vracákem objedou na návsi kostel a RZ Malonty mají za sebou.
Malontská rychlostní zkouška skýtá mnoho zajímavých míst, doporučit lze Pohorskou Ves, Malonty a Rychnov nad Malší. Kultovním místem jsou samotné Malonty, které kromě pěkného rozhledu poskytují i dostatek parkovacích míst v režii obce a občerstvení s možnostmi posezení v restauracích. Také závěr v Rychnově je vytvořen pro diváky, nutno podotknout, že diváci se sem dostanou pouze z Malont přes Bukovsko, silnice z 2 kilometry vzdáleného Dolního Dvořiště bude pro diváky uzavřena.
RZ 7, 11 Rožmitál
Klasický úsek nazvaný podle podhorské obce Rožmitál na Šumavě, kde se letos startuje. Jde o opačnou variantu loňského testu Zátoň. V prvních pěti kilometrech testu čeká sice divácky nepřístupný, ale pravý soutěžácký úsek s množstvím stoupání a klesání, typickými zatáčkami přes horizont i rychlejšími úseky na komunikaci široké tak pro jedno auto. Od Rožmitálu se posádky dostanou dlouhým klesáním na srdce až k Vltavě, u bývalého mostu se jí poprvé téměř dotknou před obcí Jistebník. Další část vede opět několikrát z kopce do kopce do Zátoně, tady hrozí nejvíc defekty pneumatik. Za Zátoní budou podruhé na úrovni řeky o 150 výškových metrů níže oproti startu. Po opuštění lesa u skládky Všeměry se atraktivní levou rychlou zatáčkou dostanou na poslední dvoukilometrový sjezd k Vltavě na kvalitním a širokém asfaltu se čtyřmi serpentinami, přístupnými pěšky od cíle či skládky. Vzhledem k tomu, že okolí této silnice silně zarůstá, výhled již není dobrý a stání za svodidly bude také zakázáno.
Pokud se diváci chtějí podívat k cíli této rychlostní zkoušky, upozorňujeme na obtížné parkování na hlavní silnici č.160 z Větřní do Rožmberka nad Vltavou s nutností zachovat i dále tuto silnici průjezdnou pro normální provoz.
RZ 8 / 12 Slavkov
Na závěr čeká posádky velmi těžká rychlostní zkouška Slavkov, opět charakteristická častým střídáním rytmů, mnoha převýšeními a sjezdy na srdce. V letošním roce vznikla spojením klasického testu Dobrné s novým Slavkovem.
Start zkoušky na konci Dobrné za Větřním bude přístupný jen pěšky od silnice č.160. Následuje technický úsek na novém úzkém asfaltu, za Hašlovicemi navazuje rychlá pasáž s příjezdem do Bohdalovic. Zde však letos posádky vynechají atraktivní průjezd návsí, protože odbočí doprava k místu startu Slavkova a umělým retardérem se napojí na loňskou trasu. Následuje rychlejší úsek se zajímavým odbočením u zastávky Bohdalovice, příjezdným pohodlně z Větřní. Několikakilometrovým stoupáním do Slavkova se soutěž dostane do svého letošního nejvýše položeného místa. Odtud stejně rychlou a zatáčkovitou silnicí sjede o něco níže před Mezipotočí na dalším diváckém místě prudce odbočí doprava na úzkou lesní cestu vinoucí se většinou po vrstevnici až nad Větřní. V místní části Němčí změní trasa opět rytmus i charakter, když se atraktivním vracákem, jehož úskalí v loňském roce poznal Roman Odložilík, z úzké účelové komunikace napojí na hlavní silnici spojující Větřní s Kájovem. Po několika horizontech a kombinací zatáček téměř dvacetikilometrová zkouška končí.
Lesní úsek je pro diváky nepřístupný, ale další místa skýtají mnoho možností sledovat soutěžní vozidla na atraktivních místech z bezpečné vzdálenosti. Výchozími místy pro návštěvu jsou Větřní a Český Krumlov, odkud se dá dostat do všech diváckých míst. Zvláště Větřní dává možnost navštívit hned tři nedaleké body: Bohdalovice cestou na Rožmberk s odbočením u Zátoně na Suš s pokračováním do Bohdalovic nebo na místo Bohdalovice - zastávka silnicí na Světlík a Frymburk. Další místo leží přímo ve Větřní v místní části Němčí, ale zde je omezený prostor pro diváky i jejich vozidla.
Očekává se opět hojná návštěva diváků a proto je třeba se připravit na přísná bezpečnostní opatření. Další podrobnosti včetně nákresů diváckých míst najdete na oficiálních webových stránkách 37. Rallye Český Krumlov 2009 www.rallyekrumlov.cz.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.