Společnost Citroën navazuje na slavnou éru vozů Visa, AX, ZX, Saxo a nověji C2 Challenge a v roce 2009 přichází do České republiky s novou soutěží „Citroën Racing Trophy CZ“. Citroëny se opět pustí do závodů, aby vítězily a získávaly ceny za umístění, které do závodů značka vložila.
Simon Jean-Joseph, který byl nedávno v týmu Citroën Racing jmenován manažerem klientského oddělení, vysvětluje filozofii závodů Citroën Racing Trophy: "Citroën chtěl splnit očekávání svých zákazníků, a proto se rozhodl přijít i do českých soutěží. Citroën Racing chce uspokojit maximální počet týmů a proto vyhlašuje Citroën Racing Trophy, veden minimalizovat různá omezení pro závodníky."
Citroën Racing Trophy již funguje ve Francii, ve Velké Británii, v Irsku, v Polsku, v Portugalsku a nejnověji také v Belgii a Lucembursku. Díky účasti tolika zemí jde dnes již o mezinárodní závod. Jedním z hlavních principů Citroën Racing Trophy je flexibilita, takže nyní mohou všichni závodníci z jednotlivých zemí usilovat o ceny za umístění, které lze získat ve všech zemích, kde je soutěž vypsána. Pro závodníky ve vozech Citroën C2-R2 MAX jde skutečně o jakýsi cestovní pas na soutěžácké dobrodružství.Organizaci závodu Citroën Racing Trophy CZ svěřil Citroën Racing společnosti Jipocar Racing Martina Prokopa, která zajišťuje dovoz a distribuci sportovních dílů Citroën Racing pro Českou republiku."Jeden z mnoha půvabů soutěže Citroën Racing Trophy spočívá v její dostupnosti," vysvětluje Martin Prokop. "Tato soutěž je kdykoliv otevřená všem pilotům. Neexistuje tu věková selekce ani povinnost účastnit se všech kol. Podmínky, které je nutné splnit, abyste se závodu mohli zúčastnit, jsou velmi jednoduché. Každý tým musí uhradit rozumnou částku 1 000 euro. Za to dostane dvě kombinézy a právo usilovat o ceny za umístění jak často bude chtít. Do programu soutěže Citroën Racing Trophy CZ 2009 bylo zapsáno pět závodů. V každé rallye budou rozděleny prémie za umístění ve třídě A6/A7, aniž by se brala v úvahu případná účast Super 1600. Počítá se s potenciální celkovou částkou 75 000 eur, tzn. 15 000 za závod. Vůz Citroën C2-R2 MAX bude muset pochopitelně splňovat homologaci FIA. A konečně stejně jako vždy, když jsme se pustili do organizace nějakého závodu, i zde budou probíhat technické kontroly týmu Citroën Racing a české federace automobilového sportu FAS, aby se Citroën Racing Trophy odehrála v tom správném sportovním duchu."Stejně tak se bude moci každý pilot zapsaný do národní soutěže Citroën Racing Trophy kdykoliv zúčastnit rallye Trophy v jiné zemi, aniž by musel platit nové zápisné. Citroën Racing Trophy, která nabízí více než padesát závodů v osmi zemích, je vhodnou soutěží pro závodníky, kteří hledají nové soupeře a neznámé tratě.Piloti, kteří už Citroën C2-R2 mají, si mohou objednat transformační sadu MAX za zvýhodněnou cenu 10 500 eur (bez DPH) místo původních13 900 (bez DPH).Podle pravidel se bude moci pilot zúčastnit až dvou závodů ve verzi C2 R2, než si přestaví vůz na C2 R2 MAX.Pro zájemce kteří ještě nemaj vůz C2 R2, je připravena kompletní sada C2-R2 MAX za 34 900 eur bez DPH, popřípadě lze zakoupit celý postavený vůz ve specifikaci C2 R2 MAX (informace o ceně a podmínkách u Jipocar Racing)Kalendář závodů Citroën Racing Trophy Česká republika 2009
22. – 24. května Rallye ČESKÝ KRUMLOV11. - 13. června Rallye AGROTEC HUSTOPEČE21. - 23. srpna Rallye BARUM ZLÍN18. - 20. září Rallye PŘÍBRAM16. - 18. října Rallye BOHEMIATabulka odměn
1. 4 000 €2. 3 000 €3. 2 500 €4. 2 000 €5. 1 500 €6. 1 000 €7. 800 €8. 500 €
Odměny na základě umístění A6/A7 mimo Super 1600.Citroën je kreativní značka, která se věnuje všem úrovním automobilového sportu a dává rallye nový mezinárodní rozměr. Vozy C2-R2 MAX, využívající špičkovou technologii týmu Citroën Racing, umožňují více než kdy jindy všem pilotům uspokojit jejich závodnické touhy v rallye.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?