Společnost Citroën navazuje na slavnou éru vozů Visa, AX, ZX, Saxo a nověji C2 Challenge a v roce 2009 přichází do České republiky s novou soutěží „Citroën Racing Trophy CZ“. Citroëny se opět pustí do závodů, aby vítězily a získávaly ceny za umístění, které do závodů značka vložila.
Simon Jean-Joseph, který byl nedávno v týmu Citroën Racing jmenován manažerem klientského oddělení, vysvětluje filozofii závodů Citroën Racing Trophy: "Citroën chtěl splnit očekávání svých zákazníků, a proto se rozhodl přijít i do českých soutěží. Citroën Racing chce uspokojit maximální počet týmů a proto vyhlašuje Citroën Racing Trophy, veden minimalizovat různá omezení pro závodníky."
Citroën Racing Trophy již funguje ve Francii, ve Velké Británii, v Irsku, v Polsku, v Portugalsku a nejnověji také v Belgii a Lucembursku. Díky účasti tolika zemí jde dnes již o mezinárodní závod. Jedním z hlavních principů Citroën Racing Trophy je flexibilita, takže nyní mohou všichni závodníci z jednotlivých zemí usilovat o ceny za umístění, které lze získat ve všech zemích, kde je soutěž vypsána. Pro závodníky ve vozech Citroën C2-R2 MAX jde skutečně o jakýsi cestovní pas na soutěžácké dobrodružství.Organizaci závodu Citroën Racing Trophy CZ svěřil Citroën Racing společnosti Jipocar Racing Martina Prokopa, která zajišťuje dovoz a distribuci sportovních dílů Citroën Racing pro Českou republiku."Jeden z mnoha půvabů soutěže Citroën Racing Trophy spočívá v její dostupnosti," vysvětluje Martin Prokop. "Tato soutěž je kdykoliv otevřená všem pilotům. Neexistuje tu věková selekce ani povinnost účastnit se všech kol. Podmínky, které je nutné splnit, abyste se závodu mohli zúčastnit, jsou velmi jednoduché. Každý tým musí uhradit rozumnou částku 1 000 euro. Za to dostane dvě kombinézy a právo usilovat o ceny za umístění jak často bude chtít. Do programu soutěže Citroën Racing Trophy CZ 2009 bylo zapsáno pět závodů. V každé rallye budou rozděleny prémie za umístění ve třídě A6/A7, aniž by se brala v úvahu případná účast Super 1600. Počítá se s potenciální celkovou částkou 75 000 eur, tzn. 15 000 za závod. Vůz Citroën C2-R2 MAX bude muset pochopitelně splňovat homologaci FIA. A konečně stejně jako vždy, když jsme se pustili do organizace nějakého závodu, i zde budou probíhat technické kontroly týmu Citroën Racing a české federace automobilového sportu FAS, aby se Citroën Racing Trophy odehrála v tom správném sportovním duchu."Stejně tak se bude moci každý pilot zapsaný do národní soutěže Citroën Racing Trophy kdykoliv zúčastnit rallye Trophy v jiné zemi, aniž by musel platit nové zápisné. Citroën Racing Trophy, která nabízí více než padesát závodů v osmi zemích, je vhodnou soutěží pro závodníky, kteří hledají nové soupeře a neznámé tratě.Piloti, kteří už Citroën C2-R2 mají, si mohou objednat transformační sadu MAX za zvýhodněnou cenu 10 500 eur (bez DPH) místo původních13 900 (bez DPH).Podle pravidel se bude moci pilot zúčastnit až dvou závodů ve verzi C2 R2, než si přestaví vůz na C2 R2 MAX.Pro zájemce kteří ještě nemaj vůz C2 R2, je připravena kompletní sada C2-R2 MAX za 34 900 eur bez DPH, popřípadě lze zakoupit celý postavený vůz ve specifikaci C2 R2 MAX (informace o ceně a podmínkách u Jipocar Racing)Kalendář závodů Citroën Racing Trophy Česká republika 2009
22. – 24. května Rallye ČESKÝ KRUMLOV11. - 13. června Rallye AGROTEC HUSTOPEČE21. - 23. srpna Rallye BARUM ZLÍN18. - 20. září Rallye PŘÍBRAM16. - 18. října Rallye BOHEMIATabulka odměn
1. 4 000 €2. 3 000 €3. 2 500 €4. 2 000 €5. 1 500 €6. 1 000 €7. 800 €8. 500 €
Odměny na základě umístění A6/A7 mimo Super 1600.Citroën je kreativní značka, která se věnuje všem úrovním automobilového sportu a dává rallye nový mezinárodní rozměr. Vozy C2-R2 MAX, využívající špičkovou technologii týmu Citroën Racing, umožňují více než kdy jindy všem pilotům uspokojit jejich závodnické touhy v rallye.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?