Společnost Citroën navazuje na slavnou éru vozů Visa, AX, ZX, Saxo a nověji C2 Challenge a v roce 2009 přichází do České republiky s novou soutěží „Citroën Racing Trophy CZ“. Citroëny se opět pustí do závodů, aby vítězily a získávaly ceny za umístění, které do závodů značka vložila.
Simon Jean-Joseph, který byl nedávno v týmu Citroën Racing jmenován manažerem klientského oddělení, vysvětluje filozofii závodů Citroën Racing Trophy: "Citroën chtěl splnit očekávání svých zákazníků, a proto se rozhodl přijít i do českých soutěží. Citroën Racing chce uspokojit maximální počet týmů a proto vyhlašuje Citroën Racing Trophy, veden minimalizovat různá omezení pro závodníky."
Citroën Racing Trophy již funguje ve Francii, ve Velké Británii, v Irsku, v Polsku, v Portugalsku a nejnověji také v Belgii a Lucembursku. Díky účasti tolika zemí jde dnes již o mezinárodní závod. Jedním z hlavních principů Citroën Racing Trophy je flexibilita, takže nyní mohou všichni závodníci z jednotlivých zemí usilovat o ceny za umístění, které lze získat ve všech zemích, kde je soutěž vypsána. Pro závodníky ve vozech Citroën C2-R2 MAX jde skutečně o jakýsi cestovní pas na soutěžácké dobrodružství.Organizaci závodu Citroën Racing Trophy CZ svěřil Citroën Racing společnosti Jipocar Racing Martina Prokopa, která zajišťuje dovoz a distribuci sportovních dílů Citroën Racing pro Českou republiku."Jeden z mnoha půvabů soutěže Citroën Racing Trophy spočívá v její dostupnosti," vysvětluje Martin Prokop. "Tato soutěž je kdykoliv otevřená všem pilotům. Neexistuje tu věková selekce ani povinnost účastnit se všech kol. Podmínky, které je nutné splnit, abyste se závodu mohli zúčastnit, jsou velmi jednoduché. Každý tým musí uhradit rozumnou částku 1 000 euro. Za to dostane dvě kombinézy a právo usilovat o ceny za umístění jak často bude chtít. Do programu soutěže Citroën Racing Trophy CZ 2009 bylo zapsáno pět závodů. V každé rallye budou rozděleny prémie za umístění ve třídě A6/A7, aniž by se brala v úvahu případná účast Super 1600. Počítá se s potenciální celkovou částkou 75 000 eur, tzn. 15 000 za závod. Vůz Citroën C2-R2 MAX bude muset pochopitelně splňovat homologaci FIA. A konečně stejně jako vždy, když jsme se pustili do organizace nějakého závodu, i zde budou probíhat technické kontroly týmu Citroën Racing a české federace automobilového sportu FAS, aby se Citroën Racing Trophy odehrála v tom správném sportovním duchu."Stejně tak se bude moci každý pilot zapsaný do národní soutěže Citroën Racing Trophy kdykoliv zúčastnit rallye Trophy v jiné zemi, aniž by musel platit nové zápisné. Citroën Racing Trophy, která nabízí více než padesát závodů v osmi zemích, je vhodnou soutěží pro závodníky, kteří hledají nové soupeře a neznámé tratě.Piloti, kteří už Citroën C2-R2 mají, si mohou objednat transformační sadu MAX za zvýhodněnou cenu 10 500 eur (bez DPH) místo původních13 900 (bez DPH).Podle pravidel se bude moci pilot zúčastnit až dvou závodů ve verzi C2 R2, než si přestaví vůz na C2 R2 MAX.Pro zájemce kteří ještě nemaj vůz C2 R2, je připravena kompletní sada C2-R2 MAX za 34 900 eur bez DPH, popřípadě lze zakoupit celý postavený vůz ve specifikaci C2 R2 MAX (informace o ceně a podmínkách u Jipocar Racing)Kalendář závodů Citroën Racing Trophy Česká republika 2009
22. – 24. května Rallye ČESKÝ KRUMLOV11. - 13. června Rallye AGROTEC HUSTOPEČE21. - 23. srpna Rallye BARUM ZLÍN18. - 20. září Rallye PŘÍBRAM16. - 18. října Rallye BOHEMIATabulka odměn
1. 4 000 €2. 3 000 €3. 2 500 €4. 2 000 €5. 1 500 €6. 1 000 €7. 800 €8. 500 €
Odměny na základě umístění A6/A7 mimo Super 1600.Citroën je kreativní značka, která se věnuje všem úrovním automobilového sportu a dává rallye nový mezinárodní rozměr. Vozy C2-R2 MAX, využívající špičkovou technologii týmu Citroën Racing, umožňují více než kdy jindy všem pilotům uspokojit jejich závodnické touhy v rallye.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?