Nová Impreza byla rychlá, v jednu chvíli příliš

Štajf, Vojtěch
Štajf, Vojtěch, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
Josef Janoušek 20. dubna 2009 09:52
Sdílej:

Druhá soutěž nového hatchbacku Subaru Impreza WRX STI v Mezinárodním mistrovství České republiky se vyvíjela o poznání lépe než premiéra. Vojtěch Štajf a Jiří Černoch bojovali hned od úvodního testu o nejčelnější pozice, osudová chybička na jednom rychlém horizontu však nedlouho před koncem sobotní etapy zhatila naděje na dobrý výsledek této posádky Subaru Czech Rally Teamu.

Až do RZ 8 platilo, že se Vojtěchu Štajfovi na Rally Šumava tradičně dařívá. Už na úvodním čínovském okruhu zajel v dešti skvělý čtvrtý čas absolutně, což byl výsledek, kterého by se po valašském trápení nenadál ani největší týmový optimista. Většina tradičních soupeřů se po pátku dívala bílomodročernému vozu na záda, Impreza porážela i několik vozů kategorie S2000. Na druhém testu Štajf s Černochem poskočili dokonce na třetí příčku za dvojici horkých favoritů Kresta – Pech, z medailových pozic je sesadila až čtvrtá zkouška a složité přidělování náhradních časů sportovními komisaři.

Ve vyrovnané první pětici se nicméně posádka držela i dále, druhý průjezd "královské" libotyňské zkoušky a třetí čas na ní vrátily vůz Subaru Czech Rally Teamu dokonce do boje o celkové prvenství. Na vedoucí příčku ztrácelo Subaru Impreza WRX STI v polovině soutěže pouhých dvacet tři sekund. Osmá rychlostní zkouška a chybička na horizontu, který proslavil svými problémy přede dvěma lety i tehdejší šampión Václav Pech, to byl ale bohužel konec všech nadějí posádky Vojtěch Štajf – Jiří Černoch na letošní šumavské soutěži.

"Testovali jsme na suchu i na vodě, ale jak se chová auto na horizontech, to jsme zjevně správně odhadnout neuměli," říká smutně pražský pilot. "V kritickém místě jsme jeli na nejvyšší zařazenou rychlost, po dopadu za horizontem auto zareagovalo poněkud jinak než jsem čekal a už se to nedalo zachránit… Všechno se pak seběhlo velice rychle, ve výsledku musím poděkovat hlavně pevnému rámu od firmy Custom Cages i systému HANS za to, že jsme z vozu vystoupili oba se spolujezdcem v pořádku.

Auto ale v pořádku rozhodně není a je jasné, že náš tým opět čeká moře práce. Chceme se totiž pokusit o nemožné a s vlastně úplně novou Imprezou vyrazit už za měsíc do Krumlova. Už teď, pár hodin po havárii, máme vše rozplánováno přesně na dny – nové syrové auto nám již stojí na dílně a s Alešem Dlouhým jsme domluveni na vestavbě rámu do něj. Snad to všechno zvládneme, rádi bychom navázali na dobře rozjetou klatovskou soutěž a spojili příště rychlost i s dojetím do cíle. Chceme se tak odměnit i našim fanouškům, od kterých dostáváme velké množství podpůrných vzkazů. Za ty jim tímto moc děkujeme, dodávají nám totiž odhodlání pro naši práci. V tuhle chvíli pochopitelně hrají proti nám čas, finance i psychika a každý kladný ohlas nám moc pomáhá."

Podobně jako přede dvěma lety, i tentokrát zachraňoval čest Subaru Czech Rally Teamu jeho druhý pilot Jiří Vacek. Ten premiérově startoval s Bohumilem Černochem (bratrem Jiřího) na sedadle spolujezdce a tato spolupráce přinesla ovoce. "Nám se Šumava moc povedla,“ usmívá se pilot. „Po technických problémech z úvodu soutěže jsme se brzy dostali do dobrého tempa. To se nám povedlo udržet až do cíle, no a výsledkem je po delší době naše umístění v první dvacítce, dobyli jsme též druhou příčku v Enteria Cupu. Opravdu jsem moc spokojen, i naše spolupráce v autě fungovala výtečně."

Jak již bylo naznačeno, dalším startem týmu na domácí půdě bude českokrumlovská soutěž na konci května. Ještě před ní ale čeká Vojtěcha Štajfa cesta do Slovinska za plněním reprezentačních povinností na Rally Saturnus. Tento start absolvuje se starším modelem vozu Subaru Impreza WRX STI, na jihu Evropy bude obhajovat loňskou pátou příčku.

 

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.