Druhá soutěž nového hatchbacku Subaru Impreza WRX STI v Mezinárodním mistrovství České republiky se vyvíjela o poznání lépe než premiéra. Vojtěch Štajf a Jiří Černoch bojovali hned od úvodního testu o nejčelnější pozice, osudová chybička na jednom rychlém horizontu však nedlouho před koncem sobotní etapy zhatila naděje na dobrý výsledek této posádky Subaru Czech Rally Teamu.
Až do RZ 8 platilo, že se Vojtěchu Štajfovi na Rally Šumava tradičně dařívá. Už na úvodním čínovském okruhu zajel v dešti skvělý čtvrtý čas absolutně, což byl výsledek, kterého by se po valašském trápení nenadál ani největší týmový optimista. Většina tradičních soupeřů se po pátku dívala bílomodročernému vozu na záda, Impreza porážela i několik vozů kategorie S2000. Na druhém testu Štajf s Černochem poskočili dokonce na třetí příčku za dvojici horkých favoritů Kresta – Pech, z medailových pozic je sesadila až čtvrtá zkouška a složité přidělování náhradních časů sportovními komisaři.
Ve vyrovnané první pětici se nicméně posádka držela i dále, druhý průjezd "královské" libotyňské zkoušky a třetí čas na ní vrátily vůz Subaru Czech Rally Teamu dokonce do boje o celkové prvenství. Na vedoucí příčku ztrácelo Subaru Impreza WRX STI v polovině soutěže pouhých dvacet tři sekund. Osmá rychlostní zkouška a chybička na horizontu, který proslavil svými problémy přede dvěma lety i tehdejší šampión Václav Pech, to byl ale bohužel konec všech nadějí posádky Vojtěch Štajf – Jiří Černoch na letošní šumavské soutěži.
"Testovali jsme na suchu i na vodě, ale jak se chová auto na horizontech, to jsme zjevně správně odhadnout neuměli," říká smutně pražský pilot. "V kritickém místě jsme jeli na nejvyšší zařazenou rychlost, po dopadu za horizontem auto zareagovalo poněkud jinak než jsem čekal a už se to nedalo zachránit… Všechno se pak seběhlo velice rychle, ve výsledku musím poděkovat hlavně pevnému rámu od firmy Custom Cages i systému HANS za to, že jsme z vozu vystoupili oba se spolujezdcem v pořádku.
Auto ale v pořádku rozhodně není a je jasné, že náš tým opět čeká moře práce. Chceme se totiž pokusit o nemožné a s vlastně úplně novou Imprezou vyrazit už za měsíc do Krumlova. Už teď, pár hodin po havárii, máme vše rozplánováno přesně na dny – nové syrové auto nám již stojí na dílně a s Alešem Dlouhým jsme domluveni na vestavbě rámu do něj. Snad to všechno zvládneme, rádi bychom navázali na dobře rozjetou klatovskou soutěž a spojili příště rychlost i s dojetím do cíle. Chceme se tak odměnit i našim fanouškům, od kterých dostáváme velké množství podpůrných vzkazů. Za ty jim tímto moc děkujeme, dodávají nám totiž odhodlání pro naši práci. V tuhle chvíli pochopitelně hrají proti nám čas, finance i psychika a každý kladný ohlas nám moc pomáhá."
Podobně jako přede dvěma lety, i tentokrát zachraňoval čest Subaru Czech Rally Teamu jeho druhý pilot Jiří Vacek. Ten premiérově startoval s Bohumilem Černochem (bratrem Jiřího) na sedadle spolujezdce a tato spolupráce přinesla ovoce. "Nám se Šumava moc povedla,“ usmívá se pilot. „Po technických problémech z úvodu soutěže jsme se brzy dostali do dobrého tempa. To se nám povedlo udržet až do cíle, no a výsledkem je po delší době naše umístění v první dvacítce, dobyli jsme též druhou příčku v Enteria Cupu. Opravdu jsem moc spokojen, i naše spolupráce v autě fungovala výtečně."
Jak již bylo naznačeno, dalším startem týmu na domácí půdě bude českokrumlovská soutěž na konci května. Ještě před ní ale čeká Vojtěcha Štajfa cesta do Slovinska za plněním reprezentačních povinností na Rally Saturnus. Tento start absolvuje se starším modelem vozu Subaru Impreza WRX STI, na jihu Evropy bude obhajovat loňskou pátou příčku.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?