Druhá soutěž nového hatchbacku Subaru Impreza WRX STI v Mezinárodním mistrovství České republiky se vyvíjela o poznání lépe než premiéra. Vojtěch Štajf a Jiří Černoch bojovali hned od úvodního testu o nejčelnější pozice, osudová chybička na jednom rychlém horizontu však nedlouho před koncem sobotní etapy zhatila naděje na dobrý výsledek této posádky Subaru Czech Rally Teamu.
Až do RZ 8 platilo, že se Vojtěchu Štajfovi na Rally Šumava tradičně dařívá. Už na úvodním čínovském okruhu zajel v dešti skvělý čtvrtý čas absolutně, což byl výsledek, kterého by se po valašském trápení nenadál ani největší týmový optimista. Většina tradičních soupeřů se po pátku dívala bílomodročernému vozu na záda, Impreza porážela i několik vozů kategorie S2000. Na druhém testu Štajf s Černochem poskočili dokonce na třetí příčku za dvojici horkých favoritů Kresta – Pech, z medailových pozic je sesadila až čtvrtá zkouška a složité přidělování náhradních časů sportovními komisaři.
Ve vyrovnané první pětici se nicméně posádka držela i dále, druhý průjezd "královské" libotyňské zkoušky a třetí čas na ní vrátily vůz Subaru Czech Rally Teamu dokonce do boje o celkové prvenství. Na vedoucí příčku ztrácelo Subaru Impreza WRX STI v polovině soutěže pouhých dvacet tři sekund. Osmá rychlostní zkouška a chybička na horizontu, který proslavil svými problémy přede dvěma lety i tehdejší šampión Václav Pech, to byl ale bohužel konec všech nadějí posádky Vojtěch Štajf – Jiří Černoch na letošní šumavské soutěži.
"Testovali jsme na suchu i na vodě, ale jak se chová auto na horizontech, to jsme zjevně správně odhadnout neuměli," říká smutně pražský pilot. "V kritickém místě jsme jeli na nejvyšší zařazenou rychlost, po dopadu za horizontem auto zareagovalo poněkud jinak než jsem čekal a už se to nedalo zachránit… Všechno se pak seběhlo velice rychle, ve výsledku musím poděkovat hlavně pevnému rámu od firmy Custom Cages i systému HANS za to, že jsme z vozu vystoupili oba se spolujezdcem v pořádku.
Auto ale v pořádku rozhodně není a je jasné, že náš tým opět čeká moře práce. Chceme se totiž pokusit o nemožné a s vlastně úplně novou Imprezou vyrazit už za měsíc do Krumlova. Už teď, pár hodin po havárii, máme vše rozplánováno přesně na dny – nové syrové auto nám již stojí na dílně a s Alešem Dlouhým jsme domluveni na vestavbě rámu do něj. Snad to všechno zvládneme, rádi bychom navázali na dobře rozjetou klatovskou soutěž a spojili příště rychlost i s dojetím do cíle. Chceme se tak odměnit i našim fanouškům, od kterých dostáváme velké množství podpůrných vzkazů. Za ty jim tímto moc děkujeme, dodávají nám totiž odhodlání pro naši práci. V tuhle chvíli pochopitelně hrají proti nám čas, finance i psychika a každý kladný ohlas nám moc pomáhá."
Podobně jako přede dvěma lety, i tentokrát zachraňoval čest Subaru Czech Rally Teamu jeho druhý pilot Jiří Vacek. Ten premiérově startoval s Bohumilem Černochem (bratrem Jiřího) na sedadle spolujezdce a tato spolupráce přinesla ovoce. "Nám se Šumava moc povedla,“ usmívá se pilot. „Po technických problémech z úvodu soutěže jsme se brzy dostali do dobrého tempa. To se nám povedlo udržet až do cíle, no a výsledkem je po delší době naše umístění v první dvacítce, dobyli jsme též druhou příčku v Enteria Cupu. Opravdu jsem moc spokojen, i naše spolupráce v autě fungovala výtečně."
Jak již bylo naznačeno, dalším startem týmu na domácí půdě bude českokrumlovská soutěž na konci května. Ještě před ní ale čeká Vojtěcha Štajfa cesta do Slovinska za plněním reprezentačních povinností na Rally Saturnus. Tento start absolvuje se starším modelem vozu Subaru Impreza WRX STI, na jihu Evropy bude obhajovat loňskou pátou příčku.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.