Během vrcholné fáze příprav 44. Mogul Šumava Rallye Klatovy a 18. Historic Vltava Rallye se vlivem několika předchozích tragických událostí při pořádání jiných soutěžních podniků stala jasnou prioritou bezpečnost a to zvláště diváků u trati.
Letošní ročník Mogul Šumava Rallye Klatovy tak bude v několika ohledech novinkou. Během konání celé soutěže bude na dodržování bezpečnostních pravidel ze strany diváků dohlížet vrtulník s bezpečnostním delegátem. Tento vrtulník se bude pohybovat nad rychlostní zkouškou těsně před jejím odstartováním, ale dle potřeby se bude i vracet nad již odstartované zkoušky. V každé chvíli bude z tohoto vrtulníku v případě nedodržení stání diváků v bezpečných zónách dán podnět k zastavení průjezdu rychlostní zkoušky a ředitelství soutěže na to zareaguje okamžitým zastavením průjezdu rychlostní zkouškou.
Navíc bude kladen důraz na dodržování vyhrazených diváckých zón i v průběhu rychlostní zkoušky. Další novinkou bude posuzování bezpečného stání diváků i ze strany samotných jezdců a použití tzv. mezijezdců, kteří mohou projet rychlostní zkouškou mezi posádkami. I oni budou sledovat dodržování bezpečnosti. V případě jakéhokoli nedodržení zásad bezpečnosti a stání v nepovolených místech nebude pořadatel váhat se ZRUŠENÍM DANÉ RYCHLOSTNÍ ZKOUŠKY a to i v průběhu rychlostní zkoušky.
Bezpečnostních opatření je dost, ovšem nikdy nemůže být zaručena dokonalá bezpečnost pouze ze strany pořadatelů, jejichž pravomoci jsou vůči divákům omezené. Pro zdárný průběh 44. Mogul Šumava Rallye Klatovy a nejen jí, ale i dalších českých soutěží bude nyní potřeba součinnosti všech zúčastněných – pořadatelů, posádek, diváků, médií. Nejen proto, aby bylo pro bezpečnost uděláno maximum možného, ale také proto, abychom se mohli i nadále těšit na další ročníky Mogul Šumava Rallye Klatovy.
V závěrečné fázi přípravy jsou samozřejmě i samotné soutěže. Na 44. Mogul Šumava Rallye Klatovy je již přihlášeno přes šedesát posádek. Oproti minulým ročníkům je to sice mírný pokles, ale na druhou stranu se startovní pole oproti loňsku o něco zkvalitnilo jak po stránce technické, když přibylo několik nejmodernějších vozů S2000 a zvláště z Romana Kresty se po výkonu na Valašské Rally stal hlavní favorit soutěže, tak i po stránce kvalitativní. Velká část startovního pole je navíc značně vyrovnaná a na cílové rampě se může v popředí objevit leckteré překvapení. Novinkou letošního mistrovství ČR je zavedení systému Hans zajišťujícího zvýšení ochrany zdraví posádky. Jde vlastně o jakousi pevnou fixaci krční páteře, která sice trochu ztěžuje pohyb, ale její přínos je pro bezpečnost jednoznačný. I v mistrovství světa se již tento systém používá.
18. Historic Vltava Rallye přináší pestré zastoupení vozů ze všech koutů Evropy a z různých období vývoje. Proti technice z šedesátých let 20. století tak nastoupí novější generace zastoupená např. vozy Audi Quatro, nebo BMW M3. Navíc počet přihlášených historiků překročil stejně jako u soudobých vozů číslo šedesát.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?