Během vrcholné fáze příprav 44. Mogul Šumava Rallye Klatovy a 18. Historic Vltava Rallye se vlivem několika předchozích tragických událostí při pořádání jiných soutěžních podniků stala jasnou prioritou bezpečnost a to zvláště diváků u trati.
Letošní ročník Mogul Šumava Rallye Klatovy tak bude v několika ohledech novinkou. Během konání celé soutěže bude na dodržování bezpečnostních pravidel ze strany diváků dohlížet vrtulník s bezpečnostním delegátem. Tento vrtulník se bude pohybovat nad rychlostní zkouškou těsně před jejím odstartováním, ale dle potřeby se bude i vracet nad již odstartované zkoušky. V každé chvíli bude z tohoto vrtulníku v případě nedodržení stání diváků v bezpečných zónách dán podnět k zastavení průjezdu rychlostní zkoušky a ředitelství soutěže na to zareaguje okamžitým zastavením průjezdu rychlostní zkouškou.
Navíc bude kladen důraz na dodržování vyhrazených diváckých zón i v průběhu rychlostní zkoušky. Další novinkou bude posuzování bezpečného stání diváků i ze strany samotných jezdců a použití tzv. mezijezdců, kteří mohou projet rychlostní zkouškou mezi posádkami. I oni budou sledovat dodržování bezpečnosti. V případě jakéhokoli nedodržení zásad bezpečnosti a stání v nepovolených místech nebude pořadatel váhat se ZRUŠENÍM DANÉ RYCHLOSTNÍ ZKOUŠKY a to i v průběhu rychlostní zkoušky.
Bezpečnostních opatření je dost, ovšem nikdy nemůže být zaručena dokonalá bezpečnost pouze ze strany pořadatelů, jejichž pravomoci jsou vůči divákům omezené. Pro zdárný průběh 44. Mogul Šumava Rallye Klatovy a nejen jí, ale i dalších českých soutěží bude nyní potřeba součinnosti všech zúčastněných – pořadatelů, posádek, diváků, médií. Nejen proto, aby bylo pro bezpečnost uděláno maximum možného, ale také proto, abychom se mohli i nadále těšit na další ročníky Mogul Šumava Rallye Klatovy.
V závěrečné fázi přípravy jsou samozřejmě i samotné soutěže. Na 44. Mogul Šumava Rallye Klatovy je již přihlášeno přes šedesát posádek. Oproti minulým ročníkům je to sice mírný pokles, ale na druhou stranu se startovní pole oproti loňsku o něco zkvalitnilo jak po stránce technické, když přibylo několik nejmodernějších vozů S2000 a zvláště z Romana Kresty se po výkonu na Valašské Rally stal hlavní favorit soutěže, tak i po stránce kvalitativní. Velká část startovního pole je navíc značně vyrovnaná a na cílové rampě se může v popředí objevit leckteré překvapení. Novinkou letošního mistrovství ČR je zavedení systému Hans zajišťujícího zvýšení ochrany zdraví posádky. Jde vlastně o jakousi pevnou fixaci krční páteře, která sice trochu ztěžuje pohyb, ale její přínos je pro bezpečnost jednoznačný. I v mistrovství světa se již tento systém používá.
18. Historic Vltava Rallye přináší pestré zastoupení vozů ze všech koutů Evropy a z různých období vývoje. Proti technice z šedesátých let 20. století tak nastoupí novější generace zastoupená např. vozy Audi Quatro, nebo BMW M3. Navíc počet přihlášených historiků překročil stejně jako u soudobých vozů číslo šedesát.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?