Asi málokdo z fanoušků po celém světě nemá v paměti kolostřešní etudu Martina Prokopa s Janem Tománkem při Portugalské rally 2007. Z jejich Citroënu C2 S1600 toho tehdy mnoho nezůstalo.
Letos se česká dvojice na jihozápad Evropy vrací, tentokrát s Mitsubishi Lancer Evo IX v rámci produkčního šampionátu."Vzpomínky samozřejmě nejsou ideální, neboť to pro nás skončilo velkou havárií. Ale vlastní soutěž je určitě nejhezčí ze všech středomořských závodů a na svezení se už moc těším. I když jsem odjel minimum zkoušek, právě vzpomínky na tratě jsou příjemné," řekl před odjezdem Martin Prokop.Portugalská rally je čtvrtým závodem světového šampionátu a prvním klasickým podnikem v úvodu letošní sezony. Do světového šampionátu se vrátila v roce 2007 (v minulosti do roku 2001 v MS nechyběla) a i letos zavede posádky i návštěvníky do regionu Algarve, s centrem soutěže v přímořském letovisku Faro (na stadiónu Algarve). Zde bude umístěn servisní areál, před zraky desítek tisíc fanoušků se zde uskuteční dva průjezdy divácké speciálky. Úvodní ve čtvrtečním podvečeru, druhý v samotném závěru soutěže. Těžiště soutěže však bude v kopcích Serra do Caldeirao, severně od Fara. Celkem jezdci absolvují 1164,99 km, čeká na ně osmnáct rychlostních zkoušek (361,36 km). Největší porci kilometrů absolvují v průběhu druhé etapy.
Portugalskou rally si registrovala devatenáctka účastníků PCWRC, tradičně nechybí ani dvojice domácích jezdců nominovaných národní federací (Bruno Magalhaes a Ricardo Moura). Právě domácí jezdci budou patřit k největším favoritům. Kromě Magalhaese zejména pak Armindo Araujo, jenž přišel o vítězství na Kypru až v samotném závěru soutěže, a Bernardo Sousa. Na startu nebude chybět ani letošní suverén Patrik Sandell s fabií. O co nejlepší výsledek se samozřejmě popere i Martin Prokop s Janem Tománkem."Řada našich soupeřů odjela na šotolině Kypr, a tak uvidíme, jaká bude ve srovnání s nimi naše forma. Ale konfrontace se nebojíme, spíše naopak. Těším se zpátky na šotolinu, navíc za volant čtyřkolky. Neočekávám v Portugalsku nějaký taktický boj, proto zkusíme od úvodu trochu přidat a bojovat o co nejvyšší příčky. Máme dostatek zkušeností, takže doufám, že se nám to podaří," nastínil Martin Prokop.
"Úvodní speciálka na stadionu Algarve bude spíše zábava, ale závod se bude rozhodovat až později na klasických zkouškách. Přesto pořadatelé si před dvěma lety libovali při speciálce ve velkých skocích. To je zkušenost, kde bude potřeba lancera trochu pošetřit. Klasické zkoušky však jsou nádherné, člověk si musí dát pozor pouze na pár míst s kamením," dodal jihlavský jezdec.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?