2. etapa na území Chile z La Sereny do Copiapa přinesla asi zatím nejobtížnější terén, s jakým se závodníci na letošním Dakaru setkali. Aleš Loprais dokázal skvělou stíhací jízdou eliminovat velkou část ztráty, kterou nabral díky defektu již na desátém kilometru, aby nakonec po technických problémech v samém závěru etapy dokončil závod na 12.místě se ztrátou 1:47,36 na Rusa Čagina s Kamazem. Celkově (v tomto okamžiku) figuruje Aleš Loprais na desáté příčce se ztrátou 11:06,27 na Čagina.
Poté, co byla devátá etapa rozhodnutím organizátorů zkrácena na 429km z původních 449km, přišli dakarští bojovníci o nejtěžší závěrečnou dunovou pasáž. I tak však byla etapa více než náročná. "Strašná, otřesná, hrozná, nejhorší co existuje," tak shrnul mechanik závodního vozu Milan Holáň svůj postřeh z průběhu deváté etapy, prvního dílu atakamské trilogie. Charakteristickým prvkem teto etapy byla opět komplexnost, technická náročnost a obrovská rozmanitost povrchů.Úvodní část byla velmi kamenitá, když se jelo po horských úzkých cestách. Zejména kamiony měly co dělat, aby se dokázaly vyrovnat zejména s ostrými zatáčkami, které tak často musely najíždět na několikrát. Posádka Loprais Teamu odstartovala do deváté etapy sebevědomě, motivována skvělým třetím místem z předchozího dne. Po deseti kilometrech však přišel první problém v podobě defektu poté, co Tatra přejela jeden z ostrých kamenů, které napadaly na cestu po předchozích průjezdech. Po několika kilometrech bylo jasné, že dohušťování nestačí kompenzovat úbytek tlaku. Zastavení a letos vůbec první výměna pneumatiky Pirelli v etapě, znamenalo i přes nefunkčnost vzduchové pistole ztrátu zhruba osmnácti minut. Mezitím se kolem prohnala smečka pronásledovatelů, které musel Aleš posléze předjíždět složitě zpět. Na prvním CP figurovala žlutá Tatra až na třiadvacátém místě, ale se změnou terénu na pistu a později písek se rychle dostávala dopředu."Po pár kilometrech od výměny pneumatiky mi odešel tripmaster," doplňuje výčet dnešních technických problémů navigátor Vojtěch Štajf. "Naštěstí máme záložní, ale ten má mnohem menší tlačítka a auto chvílemi tak poskakovalo, že jsem měl problém vůbec něco stisknout. Po menší navigační chybě jsme se trochu vzdálili od optimálního kurzu, ale více než patnáct minut nás to nestálo." Na problémy s navigací si však stěžoval třeba i Gerard de Rooy."Dokázali jsme jet svižně i navzdory tomu, že nám odešel tlumič," popisuje následující kilometry Aleš Loprais. "Zase jsme jeli to svoje a postupně se probíjeli startovním pořadím vzhůru." Na CP5 figurovala Tatra se startovním číslem 502 již na sedmém místě a do cíle zbývalo nějakých dvacet kilometrů. Krátce po průjezdu posledním kontrolním bodem (ze kterého máme i fotografii s razítkováním karty) však začala Tatra ztrácet dech, až se nakonec zastavila. V nádrži přitom zbývalo ještě 200 litrů nafty. Posádka opět vyskákala ven a Milan Holáň nouzově propojil přívod paliva do motoru přes pomocné čerpadlo určené k přečerpávání mezi nádržemi s vynecháním filtrů. "Milan je opravdový kouzelník," pochválil svého mechanika Aleš Loprais. "Opět jsme byli schopni jet, ale lepší než dvacáté místo v etapě z toho ani být nemohlo. Díky tomu nemáme nejlepší startovní pozici do zítřejší etapy. Doufám, že to ale vzhledem k profilu tratě nebude tentokrát zásadní hendikep. Vše je otevřené a budeme bojovat do poslední chvíle. Naděje pořád ještě žije."Zítra čeká závodníky obávaná pouštní etapa z Copiapa do Copiapa, která byla rozhodnutím organizátorů zkrácena z 670km na 476km. "Je to velká škoda, v dunách se nám zatím dařilo a hodně jsme si do nich věřili. V naší situaci představuje právě náročný terén šanci, jak se posunout výsledkovou listinou výrazněji směrem vzhůru."
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.