Čtvrtá etapa Rallye Dakar s cílem v Neuquenu nabídla už stabilní patagonské menu. Aleš Loprais ji po dvou dnech absolvoval bez technických problémů a v pořadí kategorie kamionů se posunuje vzhůru.
Speciálka do Neuquenu byla mírně zkrácena kvůli sporům s majiteli pozemků, jimižměla její úvodní část vést. Znovu nabídla pestrý mix velmi rychlých pasáží atechnických úseků s měkkým písčitým podkladem. Vzhledem k teplému slunečnému počasíbyla zároveň extrémně prašná, což po většinu délky etapy znesnadňovalo předjíždění.Speciálka byla totiž vedena po relativně úzké pistě v hlubokém koridoru.Aleš odstartoval do etapy nikoli podle času dojezdu z předchozího dne, alerozhodnutím vedení soutěže z bezpečnostních důvodů (pravděpodobnost a množstvípředjížděcích manévrů) už jako 14. kamion a posouval se vzhůru. "V jednom úseku námdokonce naměřili 19. čas absolutně. Auto jelo skvěle a chladič po včerejší receptuřemístního diváka držel, takže jsme předjížděli jednoho soupeře za druhým, dokud jsmenedojeli Tomáše Tomečka, přes něhož se nám minimálně 60 kilometrů nedařilo dostat,ač byl evidentně pomalejší. Jen na tomhle manévru jsme nabrali dobrých deset minut zcelkové osmnáctiminutové ztráty," vzpomínal Aleš po etapě.V době, kdy už byla posádka před Tomečkem, byla zdržena další kolizí, tentokrát sGinafem Hugo Duisterse, jenž jede rychlou asistenci de Rooyovi. "Šlo o technický,téměř trialový úsek. Museli jsme zastavovat a Duisters odněkud vycouvával zpět napistu. My stáli rovně, on couval vzhůru a zadní částí naboural do Alešových bočníchdveří. Bohužel se do nich zaryl háky pro upevnění rezervních pneumatik, které vozína zadní stěně nástavby. Kdyby měl zadní stěnu holou, obešlo by se to jen s pouhýmpromáčknutím," komentuje Milan Holáň. Posádka Loprais Tatra Teamu u obou incidentůztratila dohromady 15 minut. "Nebýt toho, jeli jsme opět v nejužší špičce, ale to sepoddá. Ještě se toho v závodě mnoho zásadního stane. V tuto chvíli je mi jedno, zdanás ztráta momentálně vrhá do třetí nebo čtvrté desítky, jde nám o přímouporovnatelnost toho, jak jsme se soupeři konkurenceschopní rychlostně a jak fungujíjednotlivá nastavení vozu. Až budeme zpět v první desítce, začneme řešit celkovépořadí, mezitím chceme být i tak co nejrychlejší," dodal Aleš Loprais.Velmi zajímavá trasa čekala tentokrát i na asistenční vozidla. Namísto ubíjejíchodin po asfaltu byla k dispozici jediná volná silnice v okolí, a to šotolinovápista. První polovina pisty byla velmi tvrdá, ta druhá už byla užší, rozbitá a srozsáhlými pasážemi hlubokého jemného písku konzistence feš-feš, do nějž zapadalavozidla místních obyvatel i turistů. Karel Loprais se při přesunu rozpomněl na svojisoutěžáckou minulost. Po tvrdých úsecích posílal novinářskou Navaru od pankejtu kpankejtu v píscích zase exceloval s milimetrovou přesností a nedopustil ani náznakzapadnutí, i když místy byl vůz nakloněný na stranu spolujezdce a písek šel i přesstřechu.Neuquen přivítal Rallye Dakar s otevřenou náručí. V tvrdých a nehostinnýchpodmínkách větrné Patagonie působí jako rajská oáza z jiného světa, jíž dává živottok řeky Rio Negro. V ulicích města vítaly závodníky znovu tisíce obyvatel, kteří sechtěli e všemi vyfotografovat, potřást si rukou, poklábosit, něco nabídnout. Někdostihl během stání u semaforů napsat vzkaz fixem na závodní vůz, jiní zase dávalizávodníkům do oken dopisy se vzkazem a kontakty na sebe. Nadšení a neutuchajícípodpora místních obyvatel je snad nejpříjemnějším překvapením jihoamerickéhoročníku.Pátá etapa nabídne především velmi těžký, 505 kilometrů dlouhý kamenitý speciál,který bude v závěrečných 20 kilometrech zpestřen dunovým polem v africkém stylu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?