Po osmihodinové celonoční opravě spojky vyjel Aleš Loprais do třetí speciálky s cílem v patagonském Jacobacci. I přes sekvenci dalších nenadálých překážek a štěstí při jejich překonávání nadále pokračuje v soutěži.
Třetí etapa pro posádku Aleše Lopraise nezačala ranní spojovačkou ani startem dospeciálky, ale už hluboko v noci přitažením závodní Tatry do bivaku v Puerto Madryn.Mechanici se prakticky ihned pustili do opravy, ale rozsah poškození si vyžádalcelonoční práci s infarktovým závěrem, když až deset minut před povinným startem doetapy Tatra poprvé nastartovala a rozjela se. Pětice mechaniků udělala pro zdar věcimožné i nemožné a celou noc nezamhouřila ani oko, prakticky ihned po skončení opravyji navíc čekal sedmisetkilometrový přesun do Jacobacci a Milana Holáně speciálka vplném tempu. Na otestování opravy už nezbyl čas, třetí etapa se jela znovu naplno.Posádka press caru alespoň při startu zablokovala pro závodní Tatru místo na blízkéčerpací stanici, aby maximálně zkrátila zdržení při přesunu na start speciálky, donějž se doba strávená u čerpací stanice samozřejmě započítává.Podivný mix smůly a štěstí naši závodní posádku provázel i celou speciálku, do nížse Aleš pustil s maximální vervou a zejména v úvodní technické sekci před CP1 muselsložitě předjíždět řadu soupeřů na slabších vozech, kteří postupně zapadali dokolejí vyjetých od kamionů. Zhruba 20 km po CP1 rapidně vzrostla teplota motoru aprvotní diagnóza odhalila prasklý chladič, voda z něj volně unikala. Posádka nalilado chladícího traktu prakticky všechny vezené kapaliny a zachránilo ji ažpolovyschlé vádí, z něhož nabrala potřebné množství vody. "Místní lidé jsou úžasní,rozdali by se. Když jeden místní fanoušek viděl, co máme za problém, utíkal do autaa přinesl pytlík s něčím co nápadně připomínalo vyschlý drcený kravský trus a prý aťto nasypeme do chladiče. Ostatně, nic jiného už nám nezbývalo. Celkem to zafungovalodalo se na to dojet. Z vádí jsme nabrali 40 litrů vody, prakticky plnou kapacituchladícího systému. S jedním místním fandou jsem vyměnil svoji týmovou kšiltovku za15litrový kanystr a speciálku jsme dojeli," líčí dojmy navigátor Vojta Štajf. I takposádka nabrala další dvouhodinové manko, úspěšně však dokončila etapu. Závada sepřihodila v době, kdy mezi závodním vozem na trati speciálky a asistencí při přesunubyla maximální možná vzdálenost a zejména neprostupný terén.Jako by problémů nebylo dost, v polovině etapy se při prudkém přejezdu některýchnerovností v technické pasáži právě Vojta Štajf udeřil do hlavy o trubku ochrannéhorámu a po zbytek etapy trpěl bolestmi hlavy. "Doktor mi přidělil fixační límec a dalnějaké prášky, do dvou dnů by mi mělo být lépe. Nevadí mi to při skocích ani vběžném terénu, ale prudké příčné vlnění a roleta jsou špatné. V první chvíli jsemmyslel, že se mi hlava úplně rozstřelí, ale bylo třeba jet dál," dokončuje Vojta.Dvouhodinová ztráta není pro další vývoj závodu vyloženou tragédií. "Trasa je těžká,ty skutečně zlé etapy nás teprve čekají a je předpoklad, že pořadí i ztráty u všechsoupeřů se budou ještě velmi přelévat způsobem, který se nedá ani předpovědět. Je tonepříjemné, ale dokud tu budeme a náš vůz bude schopen jízdy, budeme bojovat dál,šance na kvalitní umístění je stále vysoká, ale další potíže už přijít nesmějí,"shrnul po dojezdu Aleš Loprais.Protože už úvodní etapy dávají posádkám zabrat více, než se čekalo, bude čtvrtáspeciálka zkrácena o úvodní 78kilomerovou sekci.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?