Po osmihodinové celonoční opravě spojky vyjel Aleš Loprais do třetí speciálky s cílem v patagonském Jacobacci. I přes sekvenci dalších nenadálých překážek a štěstí při jejich překonávání nadále pokračuje v soutěži.
Třetí etapa pro posádku Aleše Lopraise nezačala ranní spojovačkou ani startem dospeciálky, ale už hluboko v noci přitažením závodní Tatry do bivaku v Puerto Madryn.Mechanici se prakticky ihned pustili do opravy, ale rozsah poškození si vyžádalcelonoční práci s infarktovým závěrem, když až deset minut před povinným startem doetapy Tatra poprvé nastartovala a rozjela se. Pětice mechaniků udělala pro zdar věcimožné i nemožné a celou noc nezamhouřila ani oko, prakticky ihned po skončení opravyji navíc čekal sedmisetkilometrový přesun do Jacobacci a Milana Holáně speciálka vplném tempu. Na otestování opravy už nezbyl čas, třetí etapa se jela znovu naplno.Posádka press caru alespoň při startu zablokovala pro závodní Tatru místo na blízkéčerpací stanici, aby maximálně zkrátila zdržení při přesunu na start speciálky, donějž se doba strávená u čerpací stanice samozřejmě započítává.Podivný mix smůly a štěstí naši závodní posádku provázel i celou speciálku, do nížse Aleš pustil s maximální vervou a zejména v úvodní technické sekci před CP1 muselsložitě předjíždět řadu soupeřů na slabších vozech, kteří postupně zapadali dokolejí vyjetých od kamionů. Zhruba 20 km po CP1 rapidně vzrostla teplota motoru aprvotní diagnóza odhalila prasklý chladič, voda z něj volně unikala. Posádka nalilado chladícího traktu prakticky všechny vezené kapaliny a zachránilo ji ažpolovyschlé vádí, z něhož nabrala potřebné množství vody. "Místní lidé jsou úžasní,rozdali by se. Když jeden místní fanoušek viděl, co máme za problém, utíkal do autaa přinesl pytlík s něčím co nápadně připomínalo vyschlý drcený kravský trus a prý aťto nasypeme do chladiče. Ostatně, nic jiného už nám nezbývalo. Celkem to zafungovalodalo se na to dojet. Z vádí jsme nabrali 40 litrů vody, prakticky plnou kapacituchladícího systému. S jedním místním fandou jsem vyměnil svoji týmovou kšiltovku za15litrový kanystr a speciálku jsme dojeli," líčí dojmy navigátor Vojta Štajf. I takposádka nabrala další dvouhodinové manko, úspěšně však dokončila etapu. Závada sepřihodila v době, kdy mezi závodním vozem na trati speciálky a asistencí při přesunubyla maximální možná vzdálenost a zejména neprostupný terén.Jako by problémů nebylo dost, v polovině etapy se při prudkém přejezdu některýchnerovností v technické pasáži právě Vojta Štajf udeřil do hlavy o trubku ochrannéhorámu a po zbytek etapy trpěl bolestmi hlavy. "Doktor mi přidělil fixační límec a dalnějaké prášky, do dvou dnů by mi mělo být lépe. Nevadí mi to při skocích ani vběžném terénu, ale prudké příčné vlnění a roleta jsou špatné. V první chvíli jsemmyslel, že se mi hlava úplně rozstřelí, ale bylo třeba jet dál," dokončuje Vojta.Dvouhodinová ztráta není pro další vývoj závodu vyloženou tragédií. "Trasa je těžká,ty skutečně zlé etapy nás teprve čekají a je předpoklad, že pořadí i ztráty u všechsoupeřů se budou ještě velmi přelévat způsobem, který se nedá ani předpovědět. Je tonepříjemné, ale dokud tu budeme a náš vůz bude schopen jízdy, budeme bojovat dál,šance na kvalitní umístění je stále vysoká, ale další potíže už přijít nesmějí,"shrnul po dojezdu Aleš Loprais.Protože už úvodní etapy dávají posádkám zabrat více, než se čekalo, bude čtvrtáspeciálka zkrácena o úvodní 78kilomerovou sekci.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.