Po osmihodinové celonoční opravě spojky vyjel Aleš Loprais do třetí speciálky s cílem v patagonském Jacobacci. I přes sekvenci dalších nenadálých překážek a štěstí při jejich překonávání nadále pokračuje v soutěži.
Třetí etapa pro posádku Aleše Lopraise nezačala ranní spojovačkou ani startem dospeciálky, ale už hluboko v noci přitažením závodní Tatry do bivaku v Puerto Madryn.Mechanici se prakticky ihned pustili do opravy, ale rozsah poškození si vyžádalcelonoční práci s infarktovým závěrem, když až deset minut před povinným startem doetapy Tatra poprvé nastartovala a rozjela se. Pětice mechaniků udělala pro zdar věcimožné i nemožné a celou noc nezamhouřila ani oko, prakticky ihned po skončení opravyji navíc čekal sedmisetkilometrový přesun do Jacobacci a Milana Holáně speciálka vplném tempu. Na otestování opravy už nezbyl čas, třetí etapa se jela znovu naplno.Posádka press caru alespoň při startu zablokovala pro závodní Tatru místo na blízkéčerpací stanici, aby maximálně zkrátila zdržení při přesunu na start speciálky, donějž se doba strávená u čerpací stanice samozřejmě započítává.Podivný mix smůly a štěstí naši závodní posádku provázel i celou speciálku, do nížse Aleš pustil s maximální vervou a zejména v úvodní technické sekci před CP1 muselsložitě předjíždět řadu soupeřů na slabších vozech, kteří postupně zapadali dokolejí vyjetých od kamionů. Zhruba 20 km po CP1 rapidně vzrostla teplota motoru aprvotní diagnóza odhalila prasklý chladič, voda z něj volně unikala. Posádka nalilado chladícího traktu prakticky všechny vezené kapaliny a zachránilo ji ažpolovyschlé vádí, z něhož nabrala potřebné množství vody. "Místní lidé jsou úžasní,rozdali by se. Když jeden místní fanoušek viděl, co máme za problém, utíkal do autaa přinesl pytlík s něčím co nápadně připomínalo vyschlý drcený kravský trus a prý aťto nasypeme do chladiče. Ostatně, nic jiného už nám nezbývalo. Celkem to zafungovalodalo se na to dojet. Z vádí jsme nabrali 40 litrů vody, prakticky plnou kapacituchladícího systému. S jedním místním fandou jsem vyměnil svoji týmovou kšiltovku za15litrový kanystr a speciálku jsme dojeli," líčí dojmy navigátor Vojta Štajf. I takposádka nabrala další dvouhodinové manko, úspěšně však dokončila etapu. Závada sepřihodila v době, kdy mezi závodním vozem na trati speciálky a asistencí při přesunubyla maximální možná vzdálenost a zejména neprostupný terén.Jako by problémů nebylo dost, v polovině etapy se při prudkém přejezdu některýchnerovností v technické pasáži právě Vojta Štajf udeřil do hlavy o trubku ochrannéhorámu a po zbytek etapy trpěl bolestmi hlavy. "Doktor mi přidělil fixační límec a dalnějaké prášky, do dvou dnů by mi mělo být lépe. Nevadí mi to při skocích ani vběžném terénu, ale prudké příčné vlnění a roleta jsou špatné. V první chvíli jsemmyslel, že se mi hlava úplně rozstřelí, ale bylo třeba jet dál," dokončuje Vojta.Dvouhodinová ztráta není pro další vývoj závodu vyloženou tragédií. "Trasa je těžká,ty skutečně zlé etapy nás teprve čekají a je předpoklad, že pořadí i ztráty u všechsoupeřů se budou ještě velmi přelévat způsobem, který se nedá ani předpovědět. Je tonepříjemné, ale dokud tu budeme a náš vůz bude schopen jízdy, budeme bojovat dál,šance na kvalitní umístění je stále vysoká, ale další potíže už přijít nesmějí,"shrnul po dojezdu Aleš Loprais.Protože už úvodní etapy dávají posádkám zabrat více, než se čekalo, bude čtvrtáspeciálka zkrácena o úvodní 78kilomerovou sekci.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?