Po osmihodinové celonoční opravě spojky vyjel Aleš Loprais do třetí speciálky s cílem v patagonském Jacobacci. I přes sekvenci dalších nenadálých překážek a štěstí při jejich překonávání nadále pokračuje v soutěži.
Třetí etapa pro posádku Aleše Lopraise nezačala ranní spojovačkou ani startem dospeciálky, ale už hluboko v noci přitažením závodní Tatry do bivaku v Puerto Madryn.Mechanici se prakticky ihned pustili do opravy, ale rozsah poškození si vyžádalcelonoční práci s infarktovým závěrem, když až deset minut před povinným startem doetapy Tatra poprvé nastartovala a rozjela se. Pětice mechaniků udělala pro zdar věcimožné i nemožné a celou noc nezamhouřila ani oko, prakticky ihned po skončení opravyji navíc čekal sedmisetkilometrový přesun do Jacobacci a Milana Holáně speciálka vplném tempu. Na otestování opravy už nezbyl čas, třetí etapa se jela znovu naplno.Posádka press caru alespoň při startu zablokovala pro závodní Tatru místo na blízkéčerpací stanici, aby maximálně zkrátila zdržení při přesunu na start speciálky, donějž se doba strávená u čerpací stanice samozřejmě započítává.Podivný mix smůly a štěstí naši závodní posádku provázel i celou speciálku, do nížse Aleš pustil s maximální vervou a zejména v úvodní technické sekci před CP1 muselsložitě předjíždět řadu soupeřů na slabších vozech, kteří postupně zapadali dokolejí vyjetých od kamionů. Zhruba 20 km po CP1 rapidně vzrostla teplota motoru aprvotní diagnóza odhalila prasklý chladič, voda z něj volně unikala. Posádka nalilado chladícího traktu prakticky všechny vezené kapaliny a zachránilo ji ažpolovyschlé vádí, z něhož nabrala potřebné množství vody. "Místní lidé jsou úžasní,rozdali by se. Když jeden místní fanoušek viděl, co máme za problém, utíkal do autaa přinesl pytlík s něčím co nápadně připomínalo vyschlý drcený kravský trus a prý aťto nasypeme do chladiče. Ostatně, nic jiného už nám nezbývalo. Celkem to zafungovalodalo se na to dojet. Z vádí jsme nabrali 40 litrů vody, prakticky plnou kapacituchladícího systému. S jedním místním fandou jsem vyměnil svoji týmovou kšiltovku za15litrový kanystr a speciálku jsme dojeli," líčí dojmy navigátor Vojta Štajf. I takposádka nabrala další dvouhodinové manko, úspěšně však dokončila etapu. Závada sepřihodila v době, kdy mezi závodním vozem na trati speciálky a asistencí při přesunubyla maximální možná vzdálenost a zejména neprostupný terén.Jako by problémů nebylo dost, v polovině etapy se při prudkém přejezdu některýchnerovností v technické pasáži právě Vojta Štajf udeřil do hlavy o trubku ochrannéhorámu a po zbytek etapy trpěl bolestmi hlavy. "Doktor mi přidělil fixační límec a dalnějaké prášky, do dvou dnů by mi mělo být lépe. Nevadí mi to při skocích ani vběžném terénu, ale prudké příčné vlnění a roleta jsou špatné. V první chvíli jsemmyslel, že se mi hlava úplně rozstřelí, ale bylo třeba jet dál," dokončuje Vojta.Dvouhodinová ztráta není pro další vývoj závodu vyloženou tragédií. "Trasa je těžká,ty skutečně zlé etapy nás teprve čekají a je předpoklad, že pořadí i ztráty u všechsoupeřů se budou ještě velmi přelévat způsobem, který se nedá ani předpovědět. Je tonepříjemné, ale dokud tu budeme a náš vůz bude schopen jízdy, budeme bojovat dál,šance na kvalitní umístění je stále vysoká, ale další potíže už přijít nesmějí,"shrnul po dojezdu Aleš Loprais.Protože už úvodní etapy dávají posádkám zabrat více, než se čekalo, bude čtvrtáspeciálka zkrácena o úvodní 78kilomerovou sekci.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.